KHABAR VARZESHI

از زير سؤال بردن گلهاي دايي تا پیشبیني دوم شدن بیرانوند!

-

خيلي حس زشــتي اســت كه از موفقيت كسي ناراحت شويد ولي آدمهاي اين فوتبال اغلب زشت هستند.عليرضابيرا­نوندنهاولي­نبازيكنياس­تكه برخي هموطنانش از موفقيت او ناراحت ميشوند ونهآخرينآن­هاخواهدبود!مطمئنهستمك­هعلي دايي، مهدي مهدويكيا، فرهاد مجيدي ...و هم تا به حال حس مشابهي را تجربه كردهاند. شايد هم اين به تربيت خانوادگي و اجتماعي ما ايرانيان ربط پيدا ميكند كه وقتي اين اتفاقها براي كساني غير ازخودمانمي­افتد،حتيممكناست­ديوانهشويم!

از همــان دوران كودكــي والديــن، ما را با پسرعمو، دخترخاله و فرزندان دايي مقايسه كرده و خواستهاند در درس و ورزش از آنها جلو بزنيم يا تالش كنيم آنان را پايين بكشيم! اين افكار زشت در جواني، بزرگســالي و حتي ميانسالي هم با ما

ميماند كه چرا فالني همسر مناسب و بهتري پيدا كرد يا در بهمان دانشگاه توانست تحصيل كند و اينكه شغل پردرآمدتري نسبت به ما دارد!

فوتبال هم از اين قاعده مستثني نيست. به طور نمونه ميتوان به علي دايي اشاره كرد. زماني كــه او بازي ميكــرد و گل ميزد اغلــب انتقاد ميكرديم كه مگر چه كار كرده است؟ به مالديو و الئوسو...گلزدهاست.حاالهمكهبا­زنشستهشده باز گلهاي كريســتيان­و رونالدو را ميشماريم تا ببينيم باالخره چــه زماني ركورد علي دايي ما را ميشكند و خيال همه ما ايرانيان را راحت ميكند!

روزي را به ياد ميآوريم كه مهدي پاشازاده به تيم منتخب جهان دعوت شــد و خيليها حتي همبازيانش در تيم ملي عليه او موضع گرفتند تا دير به مراسم و بازي در تركيب تيم منتخب جهان

هرچندوحيدق­ليچاختالفن­ظراتيباعلي­رضا بيرانونددا­ردامادليلن­ميشودكهاور­ابهترين نداند.

گلر پيشكسوت پرسپوليس با اشاره به مراسم بهترينهاي سال گذشته آسيا گفت: پارســال واقعا حق عليرضــا بود كه بهترين

برسد و نتواند اسم ايران را در آن سوي مرزها زنده كند. آن روز بســياري از پرسپوليســ­يها عليه پاشازاده موضع گرفتند و امروز برخي استقالليها عليهعليرضا­بيرانونددر­حاليكههيچي­كبهخاطر رنگپيراهنخ­وددعوتنشدن­د.پاشازادهوب­يرانوند به خاطر پرچم سه رنگ ايران و درخشش در تيم ملي كشورمان دعوت شدند اما...

حسادت بزرگترين درد فوتبال و شايد هم جامعه ماست. اينكه نميتوانيم موفقيت هموطن خود را ببينيم و ديروز و پريروز به عينه مشــاهده كرديم چه كساني به استقبال مرد سال شدن اكرم عفيفرفتند؟

باور نميكنيد يك بــار ديگر اخبار، مطالب منتشر شده و اظهارات برخيها در مورد عليرضا بيرانوند در چند روز گذشته را بخوانيد!

بازيكن سال آسيا و اول شود. او در جام جهاني ضربه پنالتي كريستيانو رونالدو را مهاركرد. در ليگ قهرمانان آسيا خوش درخشيد و در جامملت العادهايدا­شت. بايد جايزه مرد سال آسيا را به او ميدادند كه حقش را خوردند.

وحيد قليچ در ادامه افزود: امســال هم عليرضا بيرانوند شــرايط خوبي داشــت و بازيهاي درخشــاني ارائه داد اما به هرحال فقط درخشش داخل زمين كافي نيست. ما نفوذ كافي در كنفدراســي­ون فوتبال آســيا نداريم و به همين خاطر هم51 سالي ميشود

دستمانازكس­بجايزهمردس­الكوتاهمان­ده است. وقتي از وحيد قليچ در خصوص اختالف نظرش با عليرضا بيرانوند پرســيديم، گفت: اختالف نظر وجود دارد اما نبايد حق را زير پا بگذاريم. عليرضــا بيرانوند االن بهترين گلر سال آسياست.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran