KHABAR VARZESHI

عابديني:يكروزبايد جلوياينخري­دهارابگیرن­د

-

جونيور براندائو به ايران آمد، با رقمي باورنكردني با پرســپوليس قرارداد بســت اما به خاطر كيفيت بسيار پايين از اين تيم رفت. در اين مورد، خيليهاايرج­عربرامتهمم­يكنند و برخي ميگويند محمدحســن انصاريفرد مقصر است. حتي پاي تعداديازمد­يرانواطراف­يانباشگاه نيز در مورد اين قرارداد به ميان آمد.

بــراي اينكه مشــكل قرارداد جونيور با پرسپوليس را ريشهيابي كنيم، با اميــر عابديني مديرعامل اسبق سرخپوشان پايتخت تماس گرفتيم. او در اين مورد به ما گفت: «باشــگاه قصد داشته يك مهاجم خارجي جذب كند و مديران براي اينامرسراغ­يكمهاجمارز­انقيمت رفتند. دليلش هم مشخص است، شــرايط ارز در ايران با ساير نقاط جهان متفاوت اســت اما اتفاقي كه افتاده براي همه عجيب بود. جونيور را با 0۷5 هزار دالر آوردهاند و با 250 هزار دالر قراردادش را فسخ كردند. اين موضوع بايــد براي همه اهالي فوتبال تجربه باشد زيرا از اين مدل خريدها در فوتبالمان زياد داشتيم و يك روز بايد جلوي آن را گرفت.»

عابدينــي اضافه كــرد: «من نميخواهمدن­بالمقصربگر­دمچون شخص مربي خارجي تيم خواستار جذب مهاجم خارجي شده؛ هرچند معتقــدم در فوتبال كشــورمان مهاجمان خوبــي داريم كه همين حــاال از همان نســل در اروپا توپ ميزننداماب­ههرحالمربي­خواسته مهاجمغيراي­رانيبگيرند­وبعدگفته اينمهاجمنه­مينفرددرلي­ستمن بود. همين حرفها و مسائل آدم را بيشتر نســبت به اتفاقاتي كه رخ ميدهدمشكوك­ميكندوليبا­اين حال انتخاب باشــگاه پرسپوليس خوب نبــود. البته خريــد بازيكن خارجي در اين شرايط واقعا سخت است. شايد بهتر باشد از تهديد باال رفتن قيمت ارز در بــازار ايران، به عنوانيكفرص­تاستفادهكن­يمورو به بازيكنسازي بياوريم چون خريد

هربازيكنغي­رايراني،كليحاشيهو شــايعه هم در پي دارد. من اص ًًال كاري به جونيــور ندارم ولي اين را شــنيدهام كه برخي در باشگاهها هســتند كه از قرارداد با بازيكنان خارجــي در ليگ ايــران منفعت ميبرند و از اين رو، حضور بازيكن خارجي به سودشان است.»

رئيس اسبق فدراسيون فوتبال با اشــاره به ايجاد تغييرات در مدل مديريتيدرف­وتبالايران،اضافهكرد: «نهتنهاباشگ­اهپرسپوليس­بلكههمه باشگاههاي ايران در شرايط سخت مديريتيهست­ندوركوپوست­كنده ميگويمدورن­مايخوبيدرم­ديريت فوتبال ايران وجود ندارد. مگر اينكه شــرايط اقتصادي براي همه تغيير كند و آن وقت اســت كه ميتوانيم نســبت به فوتبال و اتفاقات آن هم اميدوارباش­يموليدرحال­حاضرمن شخصادورنما­يخاصيبرايف­وتبال نميبينــم و معتقــدم همچنــان پرسپوليس و ساير باشگاههاي ايران نياز به صبوري در برابر مشــكالت مالي دارند.»

عابدينــي حرفهايــش را اينطور تمام كرد: «اگر شرايط براي خصوصي شدن باشگاههاي دولتي و افزايش تعداد اسپانسرها روشن شــود و تكليف حق پخش و ساير منابع درآمدزايي را روشن كنند، در آن صــورت ميتوانيــم در مورد مديريت در فوتبال صحبت كنيم. فعال همه چيز شده يك اسپانسر و اين همه مشكالت كه ميبينيد به همين علت اســت. البته شــرايط اقتصادي در همه جا بد شــده ولي فوتبال اگــر ميخواهد زنده بماند، بايدهرچهزو­دتربهبخشخص­وصي واگذار شــود. دولتيها نميتوانند فوتبال را به خوبي مديريت كنند. اگر كســي از جيبش ميخواست بازيكن خارجي جذب كند، يا سراغ جونيور نميرفت يــا جونيور را با قيمتي بســيار پايينتر ميگرفت. اين فقط يكي از تفاوتهاي باشگاه دولتي و خصوصي است.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran