KHABAR VARZESHI

به دوران حضورمدربرو­ژ فكرنميكنم

-

هفت ‌هنامه‌فو ‌تمگزين‌بلژيک‌به‌تازگي‌مصاحب ‌هاي‌مفصل‌با‌کاوه‌رضايي‌مهاجم‌ ايراني‌شارلوا‌که‌اين‌روزها‌در‌اوج‌به‌سر‌م ‌يبرد‌انجام‌داده‌که‌در‌ادامه‌م ‌يخوانيد. اينب‌ار‌احتماال‌فشار‌روي‌رضاييب‌يشتر‌از‌دفعه‌قبلب‌ود.‌حداقل‌فشاري‌که‌سايرين‌ روي‌شان ‌ههاي‌اين‌مهاجم‌ايراني‌گذشته‌بودند،‌خيلي‌زياد‌بود.‌کاوه‌رضايي‌دو‌ سال‌پيش‌با‌ريسک‌شــارلوا‌از‌ايران‌به‌بلژيک‌آمد‌و‌خيلي‌زود‌و‌در‌يک‌فصل‌ ارز ‌شهايش‌ران‌شان‌داد.‌وقتيب‌روژ‌قهرمان‌آن‌فصل‌درهايب‌اشگاهش‌و‌همچنين‌ ليگ‌قهرمانان‌را‌به‌کاوه‌نشان‌داد،‌او‌درنگ‌نکرد.‌اين‌بار‌رضايي‌به‌شارلوا‌برگشته‌ و‌م ‌يخواهد‌فصل‌بدي‌که‌در‌بروژ‌داشت‌را‌فراموش‌کند‌و‌ميراث‌ويکتور‌اوسيمن‌ را‌ادامه‌دهد.‌آيا‌همه‌اين‌فشارها‌باعث‌شده‌که‌برخي‌موهاي‌رضايي‌سفيد‌شود؟‌ جواب‌خود‌کاوه‌به‌اين‌سؤال‌منفي‌است.‌او‌اين‌روزها‌توانسته‌ريتم‌خوبش‌را‌ دوباره‌پيدا‌کند‌و‌دائم‌گل‌بزند.‌گورخرها‌(لقب‌شارلوا)‌با‌کمک‌او‌در‌جدول‌ صعود‌خوبي‌کرد‌هاند.‌گف ‌توگوي‌ما‌با‌او‌را‌بخوانيد.

‌‌وقتي‌به‌اوستنده‌گل‌زديد‌چه‌حسي‌داشتيد؟‌424‌روز‌از‌ آخرين‌گلتان‌م ‌يگذشت. آنها به امتیاز این بازي نیاز داشــتند و فشار زیادي به تیم ما آوردند، با زدن این گل تمام فشارها را برداشتم. مزد زحماتمان را گرفتیم. این گل براي تیم بود و نه تنها شخص من.

‌نم ‌يخواهيد‌انتقام‌گذشته‌را‌بگيريد؟ تصمیم گرفتم به اتفاقي که فصل گذشته افتاد فکر نکنم. کامال روي این فصل تمرکز دارم. گذشــته به گذشته تعلق دارد. تنها چیزي که به آن فکر ميکنم چگونگي کمک به تیم است و کارم گلزني است.

‌در‌بازي‌مقابل‌ميشــلن‌راح ‌تتر‌گل‌زديد.‌حس‌م ‌يکرديم‌در‌ديدار‌مقابل‌ اوستنده‌از‌خوشحالي‌م ‌يلرزيديد...‌‌ به آن گل نیاز داشــتم. در ســه یا چهار بازي قبل خوب بــازي کرده بودم اما بدشانسي ميآوردم. حتي یک گل زدم که آفساید گرفته شد. توپم چند بار به تیر خورد و در یک بازي هم دروازهبان بهترین بازیکن زمین شد اما سعي کردم مثبتاندیش باقي بمانم و بگویم موقعیتهاي خوبي ایجاد کردم و پیشرفت کردهام. تیم را به جلو راندم. حتي بدون گلزني به تیم کمک کردم.

‌‌سعي‌م ‌يکرديد‌تمام‌افکار‌بد‌را‌از‌خود‌دور‌کنيد؟ حتــي بهترین بازیکنان نیز گاهي اوقــات دوران بد دارند. وقتي یک پاس بد ميدهیدباید­مثبتنگرباش­ید.بازيقبليبد­بود؟ایراديندار­درويبازيبع­دي تمرکز کن. بهترین عملکردت را داشته باش و 3 امتیاز را براي تیمت بگیر.

‌تجرب ‌هتان‌در‌بروژ‌باعث‌شد‌چنين‌تفکري‌داشته‌باشيد؟ روزهاي ســختي را گذراندم اما سعي ميکردم به حرفهايترین شکل ممکن ادامه دهم و هر روز ســخت کار کنم. توانایيهای­م را ميدانم و به خودم شک نميکنم. اگر در مورد خودم مثبت باشم، ميتوانم به هرچه ميخواهم برسم.

‌در‌هر‌صورت‌کار‌ســختي‌است.‌اين‌کار‌را‌تنها‌انجام‌داديد‌يا‌به‌کمک‌نياز‌ داشتيد؟ مشخصا نیاز به حمایت از سوي خانواده، همسر و دوستانتان دارید. براي من همســرم کمک زیادي کرد به خصوص در فصل گذشــته هیچوقت دست از

حمایت نکشید و انرژي مثبتي به من داد. حاال که به روزهاي خوبم برگشتهام هم همســرم براي کمک کنارم اســت. به نظر خودم هنوز به اوج نرسیدهام و ميدانم بهتر از اینها هستم. ميتوانم رکوردهاي گذشتهام را تکرار کنم.

‌هي ‌چوقت‌با‌فشاري‌که‌براي‌گلزني‌روي‌شماست‌مشکلي‌نداشتيد؟ فشارهمیشهه­ست.همیشهبرايآ­نآمادهام.درحقیقتازف­شارخوشمميآ­ید. اگر چیزي شما را نکشد قويترتان ميکند.

‌‌چطور‌براي‌باز ‌يها‌آماده‌م ‌يشويد؟ وقتي خانه هستم و مسابقات لیگ برگزار ميشود تلویزیون نگاه ميکنم. مهم نیست چه تیمهایي بازي دارند، در هر صورت باید یک روز با آنها بازي کنیم و این کار کمک ميکند تیمها را بشناســم. در حال حاضر بازي آساني وجود ندارد و تماشاي بازي سایر تیمها مهم است.

‌اين‌کار‌به‌شما‌کمک‌م ‌يکند؟ باید از تمام چیزهایي که ميتواند کمککننده باشد، استفاده کنید و در زمین مسابقه این کار به من کمک زیادي ميکند.

‌‌در‌يکي‌از‌اولين‌باز ‌يهايتان‌براي‌بروژ،‌شما‌پنالتي‌زديد‌در‌ حالي‌که‌سه‌پنالت ‌يزن‌خوب‌ديگر‌در‌تيم‌بودند.‌برايتان‌مهم‌بود‌از‌ همان‌آغاز‌شخصيت‌و‌قدر ‌تتان‌را‌نشان‌بدهيد؟ اینکه در بروژ بازي کنید باعث نميشــود فشار رویتان بیشــتر شود. فوتبال همه جا یک شکل است و تفاوتي ندارد.گاهياوقاتس­یستمهافرقم­يکندامااگر­فوتبال رابلدباشید­ميتوانیددر­تمامدنیابا­زيکنید.ميدانستم توانایي زدن گلهاي زیادي دارم اما همه اینا مربوط به گذشته است.

‌به‌نظرتان‌اگر‌مصدوم‌نم ‌يشديد،‌ م ‌يتوانســتي­د‌در‌بروژ‌انتظارات‌را‌ برآورده‌کنيد؟ توانایيهای­م را ميدانم. مشــکل این اســت که بعد از مصدومیتم براي مدت زمانــي طوالني از ترکیب دور شــدم و وقتي برگشتم مسائل زیادي در تیم تغییر کرده بود. این چیزها مســائل را پیچیدهکرد.زندگي یــک فوتبالیســ­ت سایرین متفاوت است.

‌بروژ‌را‌ترجيح‌م ‌يدهيد‌يا‌شارلوا؟ در بلژیک تفاوت زیادي بین دو باشگاه وجــود ندارد. همه چیــز به طرز فکر وابسته است.

کاوه رضايي: همسرم کمك زيادي کرد به اوج برگردم

با

پشتپردهاست­عفایقاضیمو­سوی

استعفای عباس موسوی از کمیته استیناف این شایعه و شائبه را به دنبال داشت که او به رأی بلبلی معترض بوده و خودش را از این کمیته کنار کشیده اما دیروز یکی از مدیران ارشد فدراسیون فوتبال مدعی شد قاضی موسوی ۰۲ آبان استعفایش را تقدیم کرد و حکم پرونده بلبلی 4 آذر صادر شد. به گفته این شــخص، موسوی پس از آن که به دیوان عالی کشــور منتقل شد، به دلیل شرایط جدید شــغلیاش از همکاری با استیناف عذر خواست. او استعفایش را از طریق فرشاد سپهر، دبیر کمیته استیناف به مهدی تاج ارائه داد که ابتدا رئیس فدراسیون با این استعفا مخالفت کرد اما موسوی با توجه به شرایط شــغلیاش اصرار به پذیرش استعفایش داشت. وقتی از این شخص پرسیدیم مگر قاضی موسوی با رئیس کمیته استیناف اختالف داشت که استعفایش را خطاب به صالحی ننوشت، جواب داد: حکم اعضای کمیته استیناف را رئیس فدراسیون صادر میکند و استعفا باید خطاب به تاج باشد.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran