KHABAR VARZESHI

طارمي:کیروش نحوه بازيکردنم را تغییرداد

-

دين‌پرتا،‌خبرنگار‌ســايت‌«راديو‌فاکس‌اســپورت»‌در‌ گف ‌توگويي‌با‌مهدي‌طارمي،‌مهاجم‌72‌ساله‌ايراني‌ريوآوه‌ که‌تا‌اينجاي‌فصل‌هفت‌گل‌و‌پنج‌پا ‌سگل‌در‌کارنام ‌هاش‌ثبت‌ شده،‌درباره‌شانس‌اين‌تيم‌براي‌‌کسب‌سهميه‌ليگ‌اروپا،‌ تأثير‌تاکتي ‌کهــاي‌کاروالهال‌در‌موفقيت‌تيم‌و‌همچنين‌ دستاور ‌دهاي‌اين‌ستاره‌ايراني‌تا‌اينجاي‌فصل‌صحبت‌کرده‌ که‌در‌ادامه‌م ‌يخوانيد.‌ ‌‌مهدي،‌درباره‌انتظاراتي‌که‌از‌ريوآوه‌در‌اين‌فصل‌م ‌يرود‌ و‌فرم‌خوب‌تيم‌در‌هفت ‌ههاي‌اخير‌ب ‌هخصوص‌شان ‌ستان‌براي‌ کسب‌سهميه‌اروپايي‌چه‌نظري‌داري؟ ابتدابایدا­زهمتیميهای­م،کادرفني،کادرپزشکيو­مدیران باشگاه تشکر کنم. به عقیده من با حمایت و توجه به شعار و هدفمان در ایــن فصل که یکي براي همه و همه براي یکي اســت، ميتوانیم به قرار گرفتن در رتبهاي خوب در جدول و کسب سهمیه اروپا امیدوار باشیم.

‌‌نقش‌رسان ‌هها‌را‌در‌موفقيت‌اين‌فص ‌لتان‌چقدر‌م ‌يدانيد؟ همیشه به رسانهها احترام ميگذارم و به نظرم صداقت آنها در کارشان مهمترین فاکتور کار حرفهاي آنهاست. به نظرم اینحمایتور­ابطهخوبتاپ­ایانفصلادا­مهخواهدداش­ت؛ بهخصوص با بخش رسانهاي باشگاه.

‌‌با‌توجه‌به‌فلسفه‌مربيگري‌و‌قدرت‌رهبري‌کاروالهال،‌ مه ‌مترين‌تفاوت‌او‌با‌مربياني‌که‌تاکنون‌با‌آنها‌کار‌کرد ‌هاي‌را‌ در‌چه‌چيز‌م ‌يداني؟ در دوران فوتبالم با مربیان زیادي کار کردهام. ابتدا با مربیان

بومي و سپس با مربیان بینالمللي و یکي از کساني که نقش مهمي در تغییر نگرش من به فوتبال داشت، کارلوس کیروش بود که حمایت خوبي از من کرد و با شیوهاي حرفهاي راهکارهاي جدید در اختیارم قرار داد. کاروالهال نیز به خوبي از لحاظ

روحي، تکنیکي و احساسي و با شیوهاي باورنکردني­مرابراينخس­تینفصلحضور­م بهعنوان یک فوتبالیســ­ت حرفهاي در فوتبال اروپا آماده کرد.

‌‌در‌تمرينات‌روي‌کدام‌بخش‌تاکتيکي‌تمرکز‌بيشتري‌ داريد‌و‌کار‌م ‌يکنيد؟ با نگاهي بــه نتایج ما در رقابتهــاي این فصل، متوجه ميشوید ما همه کار انجام ميدهیم. گلهایي که در این فصلبهثمررس­اندهایم،مشخصميکندت­مرکزماتنها­روي دفاع یا حمله نیست. برنامههاي تمریني کادر فني شامل همــه جزئیات تاکتیکي اســت که به همــراه مربیان و همتیميها تــالش ميکنیم به بهترین نحــو آنها را در تمرینات اجرا کنیم.

‌‌‌مزايا‌و‌محاسن‌سيســتم‌کاري‌کاروالهال‌و‌اصول‌او‌ ب ‌هعنوان‌سرمربي‌تيم‌را‌چگونه‌توصيف‌م ‌يکني؟ او شخصیت منحصربهفرد­ي دارد. بهعنوان یک مربي رفتاريدوست­انه،محترمانهوت­أثیرگذاردا­ردوالبتهیک روانشناس عالي است که به خوبي ميتواند بازیکنان را از لحــاظ ذهني براي بازيهاي تیمــش آماده کند. تمرینات پیشفصــل را به دلیل بازيهاي تیم ملي و سفرهایمبین­ایرانوپرتغ­الازدستداد­مودرمقاطعي از فصل آمادگي بدني خوبي نداشتم. با این حال مربي از من حمایت کرد و این برایم بســیار ارزشمند بود. از همین جا باید از هواداران ریوآوه تشکر کنم که در همه شرایط و برد و باخت ما را حمایت کردند، همچنین از مدیریت و اعضاي باشگاه که رفتاري بسیار حرفهاي با ماداشتندنی­زمتشکرم.اگرتوانسته­امبرايتیمم­گلزني کنم، به کمک هواداران و همتیميهایم و البته شــما رسانهها بوده است.

 ??  ?? مسعوداکبري
مسعوداکبري
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran