KHABAR VARZESHI

خطرحذفدرمر­حلهگروهی برایپرسپول­یس

-

آخروعاقبتل­یگقهرمانان­کهباباختآغ­ازشود

قهرمان سابق لیگ قهرمانان در حال حاضر یکي از بزرگان آسیاســت. فرهاد مجیدي که با العین در ســال ۳۰۰2 قهرماني در این تورنمنــت را تجربه کرده، بعد از جدایي آندرهآ استراماچون­ي، سرمربي سابق اینتر از تیم آبيپوش، حاال به خانهاش اســتقالل برگشته است. مهدي قائدي، مهاجم سرعتي زیر ۳2 سال ایران در بازي پليآف، الریان را درهم کوبید. این بازیکن 21 ساله در کنار علي کریمي و دیاباته مالیایي این توانایي را دارد تا استقالل را در میان دو تیم برتر گروه $ قرار دهد.

شهرخودروبا­شکستالسیلی­هدرضرباتپن­التيتوانست به مرحله گروهي صعود کند تا ســیزدهمین نماینده ایراني در مرحله گروهي مسابقات باشد. عملکرد باثبات این تیم باعث شده این فصل در رده پنجم جدول قرار بگیرند و در کورس قهرماني در تعقیب پرســپولیس صدرنشین باشند.

بــا این وجود این تیم از نبود بازیکن ســتاره رنج ميبرد و میروسالو اسالووف مهاجم اوکرایني آنها هم نتوانسته تأثیرگذار ظاهر شود.

پرسپولیس تیم بزرگ تهراني در سال 2۰18 تالش خوبي براي کسب قهرماني در مســابقات کرد. ارتش سرخ توانست سال گذشتهبهخوب­يازعنوانقه­رمانيدرلیگ­دفاعکند.ضمناینکه توانســتند بیرانوند، دروازهبان کالس جهاني خود را نیز حفظ کنند. گلزني این تیم نیز با جذب آنتوني استوکس و کریستین اوســاگونا تضمین خواهد شد. جدایي گابریل کالدرون، مربي آرژانتیني از این تیم اندکي نگرانکننده است چراکه آنها باید در سهبازياولخ­ارجازخانهب­ازيکنند.بااینحالبه­نظرنميرسد این مسائل براي پرسپولیس مشکلساز شود.

یکي از تیمهایي که سابقا همیشه در لیگ قهرمانان حضور داشت، به تورنمنت برگشــته است. سپاهان که در سال 7۰۰2 در لیگ قهرمانان توفان به راه انداخت، در سه دوره قبلي غایب بوده اما امیر قلعهنویي مربي کهنهکار ایراني از سال81۰2 وانتخابشبه­عنوانمربيس­پاهانتوانس­تهروند باثباتي داشته باشد و کیروش استنلي نیز یکي از بهترین گلزنان لیگ ایران است. سپاهان با وجود مهاجم برزیلي، محسن الغصاني عماني و محبي، تیمي خطرناک دارد که ميتواند هر رقیبي را به چالش بکشد.

لیگ قهرمانان آسیا برای پرسپولیس با یک شکست ناامیدکنند­ه برابر الدحیل قطرآغازشدا­ماایننتیجه­بهتنهایینم­یتواندصعود­کنندههایگر­وه F رقابتها بــه مرحله بعدی را مشــخص کند و هنوز راه زیادی پیش روی تیمهاســت. پرســپولیس لیگ قهرمانان آسیا را در خانه حریف آغاز کرده و فرصت دارد در خانه و ورزشگاه آزادی جبران کند اما نگاهی به آمارها نشان میدهد پرسپولیس خاطره خوبی از شروع با باخت ندارد.

پرسپولیساز­زمانآغازشر­وعفرمتجدید­جامباشگاهه­ایآسیابانا­ملیگ قهرمانان آسیا در 8 دوره حضور داشته که ۴ دوره را با برد آغاز کرده و در ۳ دوره هم در بازی اول به تســاوی رســید و تنها در ســال 2۰11 بود که پرسپولیس در همان شــروع کار به االتحاد ۳ بر یک باخت. سرخپوشان تهرانی سال 2۰11 در همان مرحله گروهی حذف شدند و خاطره خوبی از باخت در بازی ابتدایی ندارند.

پرسپولیسیه­ا لیگ قهرمانان ۰2۰2 را هم مثل 2۰11 با باخت شروع کردند و این خبر خوبی برای هواداران نیست و خطر حذف زودهنگام بیخ گوش یحیی و تیمش است.

نتايج‌پرسپوليس‌در‌بازی‌ابتدايی‌ليگ‌قهرمانان‌آسيا ۳۰۰2-2۰۰2؛ پرسپولیس یک ................................................... الطلبه عراق صفر 9۰۰2؛ پرسپولیس ۳ ................................................................ الشارجه امارات یک 11۰2؛ االتحاد عربستان ۳ .............................................................. پرسپولیس یک 21۰2؛ الهالل عربستان یک ........................................................... پرسپولیس یک ۵1۰2؛ پرسپولیس ۳ ..................................................................... لخویای قطر صفر 71۰2؛ پرسپولیس یک ........................................................... الهالل عربستان یک 81۰2؛ پرسپولیس ۳ ................................................... نسفقرشی ازبکستان صفر 91۰2؛ پرسپولیس یک ..................................................... پاختاکور ازبکستان یک ۰2۰2؛ الدحیل قطر 2 .................................................................... پرسپولیس صفر

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran