KHABAR VARZESHI

تارتار:انتخاباسکو­چيچبرایمقا­بلدركنيست

- Ardehali@khabarvarz­eshi.com

دراگان، صنعت نفت و مردم آبادان را فريب داد

مهدي تارتار، سرمربي موفق نفت مسجد سليمان هم به انتخاباسكو­چيچبهعنوان­سرمربيتيمم­ليمعترضاست و در اين باره ميگويد: اسكوچيچ مربي جنتلمني است. او هميشه به من احترام گذاشته. در مسابقهاي كه به تازگي با هم داشــتيم با وجود اينكه دو بر صفر به ما باختند، جلو آمدوبهمنتب­ريكگفت،درحاليكهدا­ورهنوزسوتپ­ايان بازي را نزده بود. هر كس ديگري هم جاي او بود اين سمت راقبولميكر­دچونمربيگر­يتيمملياير­انآرزويخيل­ي از مربيان است. با اين حال انتخاب او براي من قابل درك نيست. او تنها صنعت نفت را در بين فصل چهارم كرد، در حالــي كه بعد از تعطيالت زمســتاني بــا وجود حضور اسكوچيچباخ­تهايصنعتنف­تشروعشدوآن­هابهماهم باختند و چه بسا اسكوچيچ در صنعت نفت ميماند، فصل را با عنوان چهارمي به پايان نميبرد. فدراسيون فوتبال با انتخاب اســكوچيچ به عنوان مربــي تيم ملي توانمندي مربيانايرا­نيرازيرسؤا­لبردوايناص­الاتفاقخوب­ينيست. نه تنها مربيان ايراني بلكه مردم هم از اين اتفاق خوشحال نيستند.جالباينكهف­دراسيونفوت­بالدرخصوصا­نتخاب اسكوچيچ حاضر نيست، توضيحي بدهد.

مهدي تارتار ادامه داد: علي دايي سه بار قهرمان شده، امير قلعهنويي پرافتخارتر­ين مربي ليگ برتر است، جواد نكونام در همين شروع به كار مربيگري نشان داده آينده روشني دارد. در ليگي كه اسكوچيچ با تيم خونه به خونه از صعود به ليگ برتر باز ماند جواد نكونام به ليگ برتر صعود كــرد. چرا نبايد با مربيان ايراني به طور جدي صحبت و از آنهابرنامه­گرفتهميشد.منبارهاوبا­رهاگفتماال­نشرايط

به نســبت گذشــته فرق كرده. همه مربيان ميتوانند با اســتفاده از اينترنت دانش و معلومات خود را باال ببرند. از فوتبال ايران بازيكنان زيادي به تيمهاي خارجي راه پيدا كردهاند. از همين فوتبال عليرضا فغاني در داوري جهان شناخته شــد و به طور حتم مربيان ايراني هم ميتوانند توانمندي خــود را در بازيهــاي بينالمللي به نمايش بگذارند. در دورهاي به سر ميبريم كه بيشتر تيمهاي ملي در انديشه استفاده از مربيان بومي هستند و اين به خاطر آشنايي مربي بومي به فرهنگ فوتبال كشور است. طبيعتاً اگر كارلوس كيروش ميماند يا مربي همتراز او به تهران ميآمد، خردهاي نميگرفتم اما اگر قرار به انتخاب مربياي چون اســكوچيچ بود مربي ايراني بــه مراتب بهتر بود و فدراسيون فوتبال با اين انتخاب همانطور كه اشاره كردم توانمندي مربيان ايراني را زير ســؤال برد. آيا فدراسيون فوتبال نگران اين نيســت كه بازيكنان تيم ملي سرمربي جديد را نپذيرند؟ هر چند در ادامه مسير خودم به عنوان يــك مربي ايراني براي تيم ملي آرزوي موفقيت ميكنم. اميدوارم در آينده فدراسيون فوتبال نگاه بهتري به مربيان ايراني براي هدايت تيم ملي داشته باشد. البته بايد به شكل جدايي اسكوچيچ از تيم صنعت نفت هم اشاره كنم. او به بهانــه بيماري و در كنار خانواده بودن از صنعت نفت جدا شد و حاال سر از تيم ملي درآورد. آيا اين فريب تيم صنعت نفت و تماشاگرانش به حساب نميآيد؟ اولين فاكتوري كه به تيم ملــي براي موفقيت كمك خواهد كرد صداقت در رفتار و گفتار است. به هر صورت اميدوارم در آينده اتفاقات خوبي براي تيم ملي رخ دهد.

حامداردهال­ي

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran