KHABAR VARZESHI

کاشفوتباله­م احمدنجفيدا­شت!

-

احمدنجفيبا­زيگرنامآشن­ايسينماراخ­يليهاميشنا­سند.كارگاهعلوي تلويزيون، مجري صندلي داغ و ايفاگر بسياري از نقشها طي چهار دهه اخير. اين مرد چشمرنگي بلندقامت چند ســال پيش و در اعتراض به ناكارآمديم­ديرانصنفسي­نمااقدامبه­گلگرفتندرخ­انهسينماكر­د.او كاري را كرد كه شــايد اهالــي فوتبال خيلي وقت پيــش بايد در قبال فدراسيونان­جامميدادند.

فوتبال به عنــوان گيراترين عنصر اجتماع و محبوبترين رشــته ورزشي سالهاست به دست افراد نااليق و ناتوان اداره ميشود. طي كمتر از 0١ سال باليي بر ســر اين رشــته آوردند كه ديگر دل و دماغي براي هوادارانش نمانده است. اين روزها هيچكس دوست ندارد راجع به فوتبال حرف بزند. حتي تيفوســيها­ي دوآتشه ســرخابي هم حوصله بحث و كريخواني با هم ندارند. تيم ملي كامال فراموش شده و تيمهاي محبوب استقالل و پرسپوليس با هزاران مشكل و معضل دست در گريبان هستند. كىروش را جان به لــب كرده و فراري دادند تا به مربي متوســط و بدون كارنامهاي به اسم ويلموتس برسند و هم او بالي جانشان شده و يكتنه مشغول خانه خراب كردن اركان فوتبال ما شده است! در عقد قرارداد با او دقت الزم صورت نگرفتــه و بندهايي در آن گنجانده شــده تا اين مربي بلژيكيبتوا­ندپوستفوتب­المارابكند!

از او و شكايتش به فيفا كه بگذريم به حركت نابخردانه و پوپوليستي فدراسيوننش­ينها ميرسيم. به روزي كه نوبت بازي با اسامي فرارسيد. هر روز نام مربيان مختلف بــه ميان آمد و قرار بود مربي داخلي باشــد اما به يكبارهاسمي­ازجعبهمارگ­يريحضراتبي­رونآمدكههم­گانچهارشاخ­و مدهوش در چرايي اين انتخاب حيران مانديم! اسكوچيچ سرمربي سابق نفت آبادان حاال با رقمي بســيار باالتر از قرار داد قبلي با تيم ليگ برتري، سكاندار هدايت تيم ملي ما شده است! او بايد راه كارلوس كىروش را ادامه دهدواينتصم­يمهيچتوجيه­ينداردجزآن­كهتوهينبهش­عوروشخصيت اهالي فوتبال تلقي شود! يعني در تمام اين سرزمين پهناور بگرديم صدها بلكه هزاران نفر بهتر از اين مربي كروات خواهيــم يافت اما آنها كه براي فوتبال ما تعيين تكليف ميكنند، صرفا براي دهنكجي به عالقهمندان فوتبال او را ســرمربي تيم ملي كردند! آيا حق اين فوتبال نيســت كه در فدراسيونشر­اگلبگيرند؟!

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran