KHABAR VARZESHI

داورانفرار­كردند

-

پرســپوليس براي ديدار مقابل الدحيل به قطر سفر كرده بود اما در عين ناباوري، اين بازي را با شكست پشت سر گذاشت آن هم باخت2 بر صفر كه براي صدرنشين فوتبال ايران، نتيجه تلخي محسوب ميشود. خبرنگار روزنامه خبرورزشي همراه با كاروان پرسپوليس بود و وقايع اين بازي را دنبال ميكرد كه اين اتفاقات را ميخوانيد.

اعتراض‌به‌سر ‌خها‌ بازي كه تمام شد، تعدادي از تماشاگران ايراني هنگام خروج از جايگاه مخصــوص به خود، در مقابل در اصلــي و جايي كه اتوبوس پرســپوليس پارك كرده بود، ايستادندوم­نتظرسرخپوش­انشدند.بازيكنانپر­سپوليس قبل از سوار شدن به اتوبوس، صداي اعتراض هواداران را شنيدند.

باقري:‌جبران‌م ‌يكنيم‌ كريمباقريم­ربيتيمفوتب­الپرسپوليس­آخرينفرديب­ود كه از رختكن تيم خارج شد. او به سمت هواداران شاكي و عصبانيرفتو­ازآنهاخواس­تتاصبوريكن­ندزيرادرآي­نده، شــرايط بهبود پيدا ميكند. باقــري همچنين به يكي از تماشاگران گفت: «مطمئن باشيد جبران ميكنيم، تازه هفته اول است.»

اش ‌كهاي‌يك‌پرسپوليسي‌ يكي از اعضاي كادر تداركات تيم فوتبال پرسپوليس بعد از بازي، خيلي زود از رختكن خارج شده بود تا به بهانه استعمال سيگار، در محوطه ورزشگاه الدحيل قدم بزند. وقتي با او سالم و احوالپرسي كرديم، زير گريه زد و مسيرش را تغيير داد!

يحيي‌حرف ‌هاي‌شد‌ يحيي گلمحمدي در كنفرانس خبري با زبان انگليسي صحبت كرد كه نشان از حرفهايگري او داشت. سرمربي سرخپوشانال­بتهتالشكرد­فقطيكاعترا­ضسادهبهداو­ر بازي داشته باشد و حرف جنجالبرانگ­يزي به زبان نياورد امادرطولبا­زيمثلاسفند­رويآتشبودو­بارهابهقضا­وت داور معترض شد.

داوران‌فرار‌كردند!‌ تيم داوري كه از كشــور ازبكســتان قضاوت ديدار الدحيل و پرسپوليسرا­برعهدهداشت،هنگامخروجب­اسروصدايهم­راه با اعتراض هواداران پرسپوليس در مقابل در خروجي استاديوم اختصاصي باشگاه الدحيل مواجه شــد. آنها براي فرار از اين حجم اعتراضات، محوطه را با سرعت بسيار زياد ترك كردند!

پاتيناژ‌روي‌مغز‌خبرنگاران‌ بارها در گزارشهاي مختلف از ورزشــگاه شيك و پر از امكانات باشگاه الدحيل نوشتيم و به تعريف و تمجيد از ايناستاديو­مزيباپرداخ­تيمامادرهم­ينورزشگاه،چيزي به نام اينترنت وجود نداشت! قطريها كلي هزينه براي ساخت چنين اســتاديوم­ي كردند اما هيچ فكري براي امكانات ســختافزار­ي و در اختيار قرار دادن اينترنت نداشــتند. به همين خاطر همه خبرنــگارا­ن حاضر در مجموعهدچار­سردرگميشدن­د.حتيخبرنگار­انقطري هم نميدانستند چطور بايد از اينترنت مجموعه استفاده كنند. مســئوالن استاديوم، چند مسير اتصال به شبكه جهاني را به خبرنگاران معرفي كردند اما هيچ يك از اين مســيرها جواب نداد. بد نيســت بدانيد بر خالف اكثر كشورها،قيمتاستفاد­هازاينترنت­درقطربسيار­باالست و براي استفاده از 2 گيگابايت اينترنت، بايد چيزي معادل 400 هزار تومان هزينه كنيد.

مانژوكيچ‌با‌3‌باديگارد‌ ماريو مانژوكيچ مهاجم گران قيمت تيم فوتبال الدحيل كه بــازي در مهمترين ليگهاي دنيا را در كارنامه خود ميبيند،بعدازاتمام­ديدارباپرس­پوليس،اولينفرديب­ود كه از رختكن خارج شــد و با 3 باديگارد به ســمت يك اتومبيل تشــريفات كه مقابل در اصلي پارك شده بود، رفت. او جدا از تيم به ورزشــگاه آمــده بود و جداگانه از استاديوم خارج شد.

خريد‌لغو‌شد‌ بازيكنان پرسپوليس قصد داشتند بعد از بازي با الدحيل، براي خريد هديه و سوغاتي سري به بازارهاي شيك كشور قطر بزنند اما با توجه به شكست سنگين برابر الدحيل، آنها دل و دماغي براي خروج از هتل ميلينيوم نداشتند و در هتل ماندني شدند. پرسپوليسيه­ا روز سهشنبه و در زمان صرف ناهار، كلي براي خريد شبانگاهي برنامهريزي كردند اما در نهايتتصميم­گرفتنددرهت­لماندهوكار­شانرادنبال­كنند.

ب ‌نعطيه‌اعصاب‌ندارد‌ آخرين بازيكني كه از ورزشــگاه خارج شــد، مهدي بنعطيه بود. مدافع مراكشي تيم الدحيل كه مشخص نيست چرا56 دقيقه بعد از بازي در رختكن تيمش ماند. اوبدونهيچع­جلهاي،ازرختكنمست­قيمراهينما­زخانه اســتاديوم شــد، نمازش را بــه پايان رســاند و بدون كوچكترين استرســي از ورزشــگاه بيــرون رفت. از بنعطيه درخواســت مصاحبه داشــتيم اما او به اين درخواســت جواب منفي داد و گفت: «من به طور كلي مصاحبه نميكنم.» او هنگام خروج در حلقه نوجوانان عالقهمند به فوتبال قرار گرفت.

 ??  ?? مهدیریاضتی
مهدیریاضتی

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran