KHABAR VARZESHI

اولينتيمیك­هدرعربستان مقابلاستقا­للزانوزد

-

بازی دوشنبه شب مقابل االهلی برای استقالل و فرهاد مجيدی خاطرات بسيار شــيرينی را زنده میكند. خاطرات اولين كاميابیها. خاطراتی كه از قضا قسمت اعظمیازآنه­انيزدرزمست­انرخدادهاس­توحاالمیتو­انددوبارهت­كرارشود.وقايعی كه تعداد قابل مالحظهای از استقاللیها­ی كنونی، در آنها هم نقش داشتهاند.

اولين‌پيروزی‌در‌عربستان در فصل 2009 ليگ قهرمانان، استقالل با االهلی در يك گروه قرار داشت و اتفاقاً دو تيم در اولين بازی خود مقابل همديگر صفآرايی كردند. جدالی كه در جده برگزار شد. در آن مقطع (زمستان ۸۸3۱) صمد مرفاوی سرمربی استقالل بود و مجيــد نامجومطلق و بهزاد غالمپور دســتياران كنونی فرهاد مجيدی نيز دستيارانش محسوب میشدند. بازی به ميزبانی استاديوم ملك عبدا... برگزار شد. تا آن مقطع استقالل نه تنها مقابل هيچ تيم عربستانی در ليگ قهرمانان به پيروزیدستن­يافتهبودبل­كهاساساهيچ­عربستانیرا­درداخلخاكس­عودیها طی ديداری رســمی شكست نداده بود اما ارائه يك نمايش مثالزدنی از آبیها باعث شد تا االهلی مغرور در خانه خود برابر استقالل زانو بزند. استقالل بازی را 2 بر يك برد تا اولين برد تاريخ خودش در خاك عربستان را جشن بگيرد. بازی برگشت دو تيم در تهران هم با برد 2 بر يك شاگردان صمد مرفاوی توأم شد.

فو ‌قستار ‌های‌به‌نام‌فرهاد در آن بازی، سرمربی كنونی استقالل يك فوقستاره بود. فرهاد مجيدی نمايش خيرهكنندها­ی داشت و به االهلی گل زد تا از همان زمان تيغ خودش را روی تن سعودیها بكشــد. بدون شــك مديران و هواداران االهلی مجيدی را فراموش نكردهاند و چقدر جذابتر میشود كه فرهاد به عنوان سرمربی هم االهلی را ببرد.

درخشش‌محمدی در مورد بازی مذكور كه زمستان سال ۸۸ در جده برگزار شد يك نكته ديگر را هم نبايد فراموش كنيم. استقالل مسابقه را برد و همه چيز عالی بود ولی محمد محمدی نيز در آن كاميابی نقش بسزايی ايفا كرد. گلر وقت استقالل كه دقيقاً قبل از آن بازی جانشــين وحيد طالبلو شده بود در مسابقه فوق يك پنالتی فوقالعاده حساس را مهار كرد تا در پيروزی تيمش مؤثر باشد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran