KHABAR VARZESHI

فدراسيون فوتبال002 ميليارد تومان بدهکار است

-

میراثيبدبر­ايرئیسجدید

انتخابات ریاســت فدراسیون فوتبال در حالي 25 اســفند برگزار ميشود که رئیس جدید یک میراث بد را تحویل ميگیرد. ۰۰2 میلیارد تومان بدهي یا شاید هم بیشتر. فیفا مدتها است سهم ایران از حضور در جام جهاني را بلوکــه کرده و این به خاطر تحریمهــاي صورت گرفته از ســوي خزانهداري آمریکا اســت. از سویيفدراسی­ونفوتبالدر­سالهاي اخیر از نظــر درآمدزایي دچار توقف شده است. البته این دور از ذهن نبود. بــه این خاطر که کســي مســئول درآمدزایي براي فوتبال شده بود که کارشــناس داوري بود و نميشد از هدایتا... ممبیني انتظار داشت که براي فوتبال پول بیاورد. فدراسیون فوتبال چاق و فربه شــده اســت. از سویي با توجه به افزایش قیمت دالر و اینکه فدراسیون فوتبال8۱ تیم ملي در ردههاي سني مختلف و در بخش آقایانوخان­مهادارداجر­ايبرنامهای­ن تیمهابرايف­دراسیونفوت­بالهزینهبر است و با قطع کمکهاي مالي فیفا به فدراسیون فوتبال بدهي روي بدهي است که انباشــت ميشود. خیلي از مربیان داخلي تیمهاي ملي در یکي دو ســال اخیر بدون دســتمزد کار کردهاند و قطعــا اینها محجوبتر از مارك ویلموتس هستند، که نه تنها پــول نگرفتهاند بلکه شــکایت هم نکردهاند اما مــارك ویلموتس بابت چند ماه کار 2 میلیون دالر دریافت کرده و6 میلیون دالر هم طلب غرامت کرده است. رئیس جدید فدراسیون فوتبال به طور حتم براي پیشــبرد کارهــا روزهاي ســختي را پیش رو خواهد داشت به این خاطر که او یک فدراســیون فوتبال ورشکســته را تحویل ميگیرد. البته عدم پرداخت حق پخش به فدراســیون فوتبال در سالهاي اخیر از سوي سازمان صدا و سیما در شکلگیري مشکالت مالي براي فوتبال کشور دخیل بوده است.

به تازگي ابراهیم شکوري سرپرست دبیرکلي فدراسیون فوتبال به زوریخ ســوئیس رفت تا راهــکاري براي دریافت سهم ایران از درآمدهاي فیفا پیدا کند. او در بازگشــت به کشــور تأکیدکردکه­فیفامشکليب­اپرداخت حق و حقوق فوتبال ایران ندارد و به دنبال راهکار است و به زودي این کار را انجام خواهد داد. با ورود پولهاي فیفــا اندکــي از مشــکالت مالي فدراسیون فوتبال کم خواهد شد اما به نظر ميرســد فدراسیون فوتبال براي رفع مشــکالت مالي ابتدا باید کمي کوچکتر شود و از همه مهمتر درآمدزایــ­ي کند. فوتبــال در همه ممالک صنعت اســت تــا جایي که آنقدر سوددهي دارد که سهامش در بازار بورس خرید و فروش ميشود اما در ایران فوتبال نه تنها صنعت نیست بلکه ورزش هزینهبر اســت و از همه بدتر اینکه براي ادامه حیات با مشکل مالي مواجه شده است.

‌‌نظرتان‌در‌خصوص‌سردار‌آزمون‌چيست؟ سردار آزمون به نظر من بهترین مهاجم ایران است و ميتواند بهترین فوروارد نوك آسیا هم باشد.

‌‌نشنيد ‌هايد‌كه‌سردار‌آزمون‌به‌تازگي‌چه‌پستي‌در‌صفحه‌ شخص ‌ياش‌منتشر‌كرد؟‌برخي‌آن‌پست‌را‌طعنه‌به‌انتخاب‌شما‌ خواندند. نه! شما چرا حرفي از پستهاي احسان حاجصفي و وحید امیري نميزنید؟سردارآزمون­بازیکنبزرگ­وویژهاياست­ومننگراني یا ناراحتي بابت این مســائل نــدارم. فقط ميخواهم روي کارم تمرکز کنم و مثبتاندیش هستم.

‌‌‌‌البته‌سردار‌آزمون‌تنها‌نبود.‌علي‌دايي‌و‌خيل ‌يهاي‌ديگر‌در‌ فوتبال‌ايران‌

رضایــي و مهدي طارمي در اروپا عملکرد فوقالعادها­ي دارند. به نظر من تیم ملي ایران مشکل کمبود مهاجم ندارد.

‌‌‌‌اين‌راهي‌كه‌در‌آن‌قدم‌گذاشتيد‌و‌مسئوليتي‌كه‌ بر‌عهده‌گرفتيد‌بسيار‌سخت‌و‌دشوار‌است.‌كار‌كردن‌ در‌تيم‌ملي‌ايران‌اصال‌آسان‌نيست.‌ضر ‌بالمثلي‌در‌ برزيل‌وجود‌دارد‌كه‌م ‌يگويند‌سرمربيگري‌تيم‌ملي‌ سخ ‌تترين‌شغل‌اين‌كشور‌است.‌در‌فوتبال‌ايران‌هم‌ تقريبا‌همين‌مثل‌صدق‌م ‌يكند.‌صحبتي‌نداريد؟ هر کاري سخت اســت. خود زندگي هم سخت است. همین االن که من و شــما اینجا در این ســرماي زیاد ایســتادها­یم و صحبت ميکنیم مگر راحت است؟ خوب ميدانم چه مســئولیت سخت و بزرگي را برعهده گرفتهام و انتظارات زیاد است. من هم آدم کمتجربهاي نیستم. سالها در فوتبال ایران کار کردهام و خیلي خوب کشور شما را ميشناسم.

‌‌‌‌جواب‌پرســش‌بعدي‌ما‌را‌ خودتان‌داديد! چه سؤالي؟! ‌‌‌‌اينكه‌برخي‌منتقدان‌اعتقاد‌ دارند‌دراگان‌اســكوچيچ‌از‌ تجربه‌كافي‌براي‌هدايت‌ تيم‌ملي‌ايران‌برخوردار‌ نيست. مشکليبامنت­قدانندارم. هر کســي حــق دارد

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran