KHABAR VARZESHI

اوسنيك:کنارهمميتو­انيمقهرمان­شويم

-

نظرش را بگوید و من باید به عنوان سرمربي تیم ملي این حرفها را شنیده و استفاده کنم. نباید نکات منفي را به ذهن خــودم وارد کنــم. مثبتاندیــ­ش هســتم و مثبتاندیش هم خواهم بود.

‌‌كار‌كردن‌در‌صنعت‌نفت‌آبادان‌چطور‌ بود؟‌همه‌م ‌يگويند‌آنجا‌هم‌كار‌كردن‌آسان‌ نيست‌و‌هواداران‌پرشوري‌دارد؟ من صنعت نفت و آبادانيها را خیلي دوست دارم. این تیم و خاطراتش را هرگز فراموش نخواهم کرد.

‌‌باالخره‌به‌دليل‌بيماري‌از‌اين‌تيم‌جدا‌شديد‌ يا‌مشكالت‌خانوادگي؟ قبال توضیحات کافي را در این مورد دادم و نیاز نميبینم که بیشتر حرف بزنم.

‌‌يك‌سؤال‌ويژه‌داري ‌م؛‌آيا‌تيم‌شما‌بلك‌ ليست‌هم‌دارد؟! بلکلیست؟! ‌‌بله،‌ليست‌سياه!‌چه‌در‌دوران‌كارلوس‌ك ‌يروش‌و‌ چه‌ويلموتس‌برخي‌بازيكنان‌مثل‌شــجاع‌خلي ‌لزاده‌با‌وجود‌ شايستگي‌فنيب‌ه‌داليلي‌كه‌هرگزب‌ازگون‌شدب‌ه‌تيم‌ملي‌دعوتن‌شدند.‌ م ‌يخواهيم‌بدانيم‌در‌تيم‌ملي‌شما‌هم‌چنين‌ليستي‌وجود‌دارد؟ (دوبارتکرار­ميکند)شجاعآهشجاع!نه،منلیستسیاه­دارم، نه لیست سفید و نه لیست قرمز! هرکس شایسته باشد به تیم ملي دعوت ميشود و این را در عمل نشان خواهم داد.

‌‌‌‌اما‌ممكن‌است‌با‌يك‌زنگ،‌پيامك‌يا‌سفارش‌همه‌چيز‌ عوض‌شود. هرگز! حتما شما من را نميشناسید یا هنوز نشناختهاید. زماني که در النصر عربستان مربیگري ميکردم یک شب رئیس باشگاه به من پیامک زد که از دوخي استفاده کنم. من این کار را نکردم و وقتي با سؤال رئیس باشگاه مواجه شدم گفتم که خواب بودم و ندیدم. اگر هم ميدیدم از دوخي اســتفاده نميکردم چون من سرمربي تیم هســتم و من باید تصمیم بگیرم چه بازیکني در ترکیب اصلي باشد و چه بازیکني روي نیمکت ذخیرهها.

‌‌البد‌م ‌يدانيد‌يكي‌ديگر‌از‌گزين ‌ههاي‌سرمربيگري‌تيم‌ملي‌ ايران‌برانكو‌ايوانكوويچ‌هموطن‌شما‌بود.‌با‌او‌در‌خصوص‌حضور‌ در‌تيم‌ملي‌ايران‌مشورت‌كرديد؟ نه،مشورتيبابر­انکونداشتم­اماوقتيبهع­نوانسرمربي­تیمملي ایران انتخاب شدم به من زنگ زد و تبریک گفت. من هم براي برانکو در تیم ملي عمان آرزوي موفقیت کرده و ميکنم.

‌‌برانكو‌توصيه‌نكرد‌پرسپوليس ‌يهاي‌بيشتري‌را‌به‌تيم‌ملي‌ دعوت‌كني؟ (ميخندد) نه! فقط تبریک گفت و آرزوي موفقیت کرد.

م‌‌‌‌ ‌يدانستيد‌شما‌پنجمين‌سرمربي‌كروات‌تاريخ‌تيم‌ ملي‌ايران‌بعد‌از‌اســتانكو‌پوكل ‌هپوويچ،‌توميسالو‌ايويچ،‌ ميروســالو‌بالژويچ‌و‌برانكو‌ايوانكوويچ‌هستيد.‌به‌نظر‌شما‌ كدا ‌ميك‌از‌اين‌مربيان‌قو ‌يتر‌و‌موف ‌قتر‌بودند؟ همهاینمربی­انبزرگ،کاربلدوباد­انشهستندام­االگويمربی­گري من تومیســالو ایویچ (با احترام فراواني یاد ميکند) است. او در کرواسي هم خیلي معروف است و یکي از بزرگترین مربیان تاریخ کرواسي و حتي اروپاست. در ایران هم خیلي تعریف از او شنیدهام.

‌‌شــما‌بعد‌از‌اين‌همه‌سال‌كه‌در‌ايران‌كار‌م ‌يكنيد‌هنوز‌ فارسي‌ياد‌نگرفت ‌هايد؟ کلماتي مثل سالم، چطوري، خداحافظ، موفق باشي ...و بلدم اما زبان فارســي خیلي سخت است. کمي متوجه ميشوم ولي نميتوانم حرف بزنم. سعي ميکنم بیشتر یاد بگیرم.

‌‌از‌شــما‌ممنون‌كه‌وق ‌تتان‌را‌به‌ما‌داديد.‌بيشتر‌از‌آن‌كه‌ تمرين‌فوالد‌خوزســتان‌را‌تماشا‌كنيد‌با‌ما‌حرف‌زديد‌و‌بايد‌ ببخشيد! بله، بیشــتر با شما صحبت کردم اما هدف من از حضور سر تمرین تیمها آشــنایي بــا مربیان و بازیکنــان و تعامل با باشگاههاي ایراني اســت. امیدوارم با کمک همه هواداران پرشــور ایراني نتایج خوبي همراه تیم ملي کسب کرده و به جام جهاني 2۰22 قطر صعود کنیم.

توني اوسنیک در جدیدترین پست اینستاگرام­ي خود از حضور در تیم ملي فوتبال ایران ابراز خشنودي کرد. مالدن زگانیر و توني اوسنیک دستیاران دراگان اسکوچیچ کروات در تیم ملي فوتبال ایران هستند. به همین منظور توني اوســنیک که سابقه حضور در تیم ملي فوتبال اسلووني را در کارنامه خود دارد در جدیدترین پست اینستاگرام­ي خود بابت حضور در تیم ملي فوتبالایرا­نابرازخوشح­اليکرد.اوسنیکدرای­نپستاینستا­گرامينوشت: تیم ملي ایران چالشی جدید براي من خواهد بود. در کنار یکدیگر ميتوانیم به هدفمان برسیم.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran