KHABAR VARZESHI

ترابي:شانسآوردمك­تفمنشكست!

-

شوك ديدار پرسپوليس مقابل الدحيل قطر، فقط گل اولي كه سرخپوشان دريافت كردند يا برخي اشتباهات داوري كه صداي اعتراض پرسپوليسيه­ا را درآورد، نبود. در واقع تعويضمهديت­رابي،اعضايتيمدر­قطروهوادار­اندرايران را شوكه كرد. اتفاقي كه روي يك تكل خشن رقم خورد. در دقايق پاياني نيمه نخست و در حالي كه مهدي ترابي قصد كنترلتوپدر­نزديكينيمك­تالدحيلراد­اشت،دوهافبك اينتيمبهسم­تشرفتندوبا­خطايشديد،مهديرامتوق­ف كردند. تكل عجيبي كه «عظيــم عمر ماديبو» روي پاي شماره 9 پرسپوليس رفت، معادالت را به هم زد. اين بازيكن بيمحابا وارد عمل شد و در حالي كه به نظر ميرسيد ترابي با تكل بازيكن ديگر الدحيل متوقف شده، با دو پای خود، مهاجم پرسپوليس را سرنگون كرد. شايد اگر داور قويتري در اين بازي حضور داشت و يا بازي در جاي ديگري غير از قطر برگزار ميشد، به صورت قانوني كارت قرمز به ماديبو ميداد ولي داور ازبك تالش كرد با يك كارت زرد، اين ماجرا را ختم به خير كند.

اولين بازيكني كه به اين رفتار خشــونتبار بازيكن الدحيل اعتراض كرد، شجاع خليلزاده بود. بعد از او ساير بازيكنانرف­تندومعترضش­دند.درهماندقاي­ق،ترابيروي زمين افتاده بود و از درد به خودش ميپيچيد. او به پزشكان پرسپوليسمي­گفتبهشكمشض­ربهواردآمد­هونميتواند به راحتي نفس بكشــد. او با صداي بلند ميگفت: «حالت تهوع دارم، نميتونم از جام بلند شم!»

يكي، دو دقيقه بعد مهدي به زمين برگشت اما ديگر آن بازيكن ســابق نبود و بين دو نيمه به خواســته يحيي گلمحمدي تعويض شــد تا جاي خود را به كريســتين اوساگونا بدهد. اين تعويض براي پرسپوليسيه­ا عجيب به نظر ميرســيد و هواداران را نگران كــرد ولي بعد از بازي عليرضا حقيقت پزشك پرسپوليس به خبرنگار ما گفت: «ضربه ماديبو به باالي لگن و شــكم مهدي اصابت كرد. معمــوال اين مدل ضربــات با درد زيادي همراه اســت و فوتباليسته­اراميترسان­دوليبايدتا­لشكنيماورا­بهبازي بعديبرساني­م.»

هنگامبازگش­تهمراهتيم،برايدقايقي­باچندبازيك­ن همكالمشديم.يكيازسرخپو­شانميگفت:«لحظهايكه ماديبوتكلز­د،رفتمبااليس­رمهدي.بدبخت(!)دردزيادي ميكشيد. مدام به من ميگفت: شكمم پاره شده، ميترسم پيراهنمروب­االبزنم!خودشازاينت­كلخيليترسي­دهبود.»

بازيكنديگر­يگفت:«داوربايديك­سرهماديبور­ااخراج ميكرد. در هر تورنمنت ديگري، كسي اينطور تكل بزند، اخراج ميشود و چند جلسه محروميت هم روي شاخش است. اصال داور به اعتراضهاي ما نگاه هم نكرد. من شك نــدارم بين دو نيمه وقتي فيلم آن تكل را ديد، خودش هم تعجب كرد كــه چرا اين بازيكن را اخراج نكرد. البته بازي اينجا تمام نميشود، انشاءا... در بازي برگشت از خجالت ماديبو درميآييم!»

امابامهديت­رابيهمچندد­قيقهبهصحبت­پرداختيم. او اهل مصاحبه نيست و اصرار داشت گپ بينمان در حالت مصاحبه نباشد. مهدي ميگفت: «آن لحظه كه ماديبو مرا زد، واقعا ترسيدم. فكر كردم براي مدتها خانهنشين شدم. واقعا برخورد ســختي بود. خيلي شانس آوردم چون مدل تكلي كه ماديبو زد، به پا، شكم و دستم بود. در يك لحظه، دستم زير وزن بدنم ماند و شانس آوردم كه كتفم نشكست. خيلي اتفاق بدي بود. اميدوارم بتوانم خودم را به بازي بعدي مقابل الشــارجه برسانم. تمام تالشم را ميكنم اما صحنه تكل ماديبو را كه ديدم، تازه فهميدم ممكن بود چه باليي سرم بيايد!»

اعتراضشدید­باشگاهپرسپ­ولیسبه/&$ اتفاق جديدي رخ داده اســت؛ يك جنجال واقعي كه ميتواند اين بار به سود باشگاه پرسپوليس تمام شود. معز علي، مهاجم تيم فوتبال الدحيل كهمقابلپرس­پوليسدرهفت­هنخست ليگ قهرمانان آســيا 2020 هم به ميــدان رفت، فصل قبــل همراه با الدحيلدرهر­دوديداررفت­وبرگشت برابرالسدد­رمرحلهيكهش­تم نهايــي، اخطار گرفت و بايــد در ايــن فصل محروم ميشد ولي اين اتفاق رخ نداد. در واقــع ناظــر بازي وظيفــه داشــت محروميت معزعلي را به باشــگاه الدحيل ابالغ كند اما آنها در اين مورد دچار اشتباه بزرگي شــدند و در همين مورد، باشــگاه پرسپوليس دست به شكايت برد تا از حق خود دفاع كند.

به صورت قطعي، كارتهاي زرد و قرمــز به همــراه محروميتهاي انضباطي از فصل قبل، به فصل جديد منتقل ميشــود و ايــن موضوع در اساســنامه ليگ قهرمانان آسيا هم آمــده اما هم باشــگاه الدحيل و هم كميتهاجراي­يليگقهرمان­ان $&/ نسبت به اين موضوع بيتفاوت بودند تا اينكه پرسپوليسيه­ا پيگير ماجرا شــدند. معزعلي در دقيقه 56 بازي رفت و در دقيقه 69 ديدار برگشــت مقابل السد از داور مسابقه كارت زرد گرفت و طبيعتا محــروم بود ولي او مقابل پرســپوليس بازي كرد و اين تخلف و قانونشكني است.

به همين بهانه مسئوالن باشگاه كه با تأخير فراوانــي اين موضوع را

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran