KHABAR VARZESHI

قولميدهمپر­سپولیس قهرمانلیگش­ود!

-

عليرضا بيرانوند روي هر دو گلي كه تيم الدحيل وارد دروازه پرسپوليس كرد، به نوعي مقصر بــود. گل اول، ضربه ســر آرام مانژوكيــچ بود كه بيرانوند در مهار آن درست كنار تير عمودي دروازه دچار اشتباه شد و در صحنه گل دوم، او در حالتي تك به تــك، توپ را ديد كه از بين پاهايش عبور كرد و به تور دروازه پرسپوليس چســبيد. اين موضوع، فشار زيادي روي بيرانوند در زمين ايجاد كرد و او در دو صحنه براي خــروج از دروازه مردد شــد. البته اين فشــارها فقط مختص داخل زمين نبود بلكه خارج از ميدان نيز انتقــادات از دروازهبان شــماره يك تيــم ملي و باشــگاه پرســپوليس قوت گرفت. اوج اين انتقادات به عقد قرارداد علي با باشگاه آنتورپ بازميگشت. پرسپوليسيه­ا معتقدند بيرانوند بعد از قراردادي كه با باشگاه بلژيكي به امضا رساند و در آينده مشخصا ميتواند بازي در اروپا را تجربه كند، تمركز خود را از دست داده و ديگر آن دروازهبان ششدانگ نيســت. او حــاال بــه راحتي گل ميخورد، در خروجها و مديريت خط دفاع دچار اشتباه ميشود و برخالف گذشــته، ديگر حتي يك دروازهبان قهــار در صحنههــاي تكبهتك با مهاجمان حريف هم نيســت. با اين حال انتقادات آنقدر ادامه يافت كه روي روحيــه بيرانونــد تأثير منفي گذاشــت اما او هم حرفهايي براي گفتن داشــت. بيرو در روز تعطيلي رسانهها، وارد صفحه اجتماعي خود شــد و نوشــت: «آدمهاي مهربان زياديراميش­ناسمكههربا­رسفارش ميكننــد مراقب خــودت باش اما مهربانتر از آنان خداوندي است كه ميگويد خودم مراقبت هســتم.» و سپسصحبتهاي­شرااينطورا­دامه داد: «هواداران عزيزم، مطمئن باشيد اگر قرار باشد براي آينده حرفهاي من اتفاقيرخده­د،باقهرمانيپ­رسپوليس در ليگ برتر و صعود به دور دوم ليگ قهرمانان آسيا همراه خواهد بود. من هميشه اگر حرف زدم، روي حرف و قولــم بــه شــما صاحبــان اصلي پرسپوليس بوده و هستم. تا هميشه دوســتتان دارم.» با اين پســت، بيرانوندبه­طرفدارانپر­سپوليسقول داد در پايان فصل شاهد صعود تيم محبوبشــان بــه دور بعدي ليگ قهرمانــان و همچنيــن قهرماني پرسپوليس در ليگ باشند. معموالً بازيكنــان حرفــهاي اينطور وعده نميدهند اما فشارها با ذهن بيرانوند كاري كرد تا او چنين واكنشي داشته باشد.اينكهميگوي­نداوتمركزن­دارد، عاملهمهاين­شرايطواتفا­قاتاست.

بله، با يك شكست نميتوان قضاوت كرد اما حريفان آسيايي خيلي قوي و قدرتمند هستند. همين مانژوكيچ من شنيدم براي دو سال 10 ميليون يورو با الدحيل قرارداد بسته است كه اين هم از معضالت فوتبال ماســت. بودجه دو سال پرسپوليس و شايد ۳ بازيكنــان ما هنوز ياد نگرفتهاند كه يا ۴ ســال برخي تيمهاي باشگاهي توپ را بايد تا آخرين لحظه تعقيب ماست. هنوز چيزي تمام نشده و بايد كرد. چرا بايد معز علي را رها كنند تا به اين پرســپوليس اطمينان كرد و او توپ را از روي خط يا حتي پشت روحيه داد. الدحيل با يك نمايش حرفهاي و مطمئن توانست پرسپوليس را در مقابل پرسپوليس را هم از دست بدهد. جايگاه الركراكي هم متزلزل هفته نخست مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا، از پيش رو بردارد و شده و شايد او را كنار بگذارند. باشگاه به دنبال يك مربي صاحبنام صدرنشــين جدول گروه سوم اين رقابتها شود. با اين حال جايگاه بود زيرا بين الدحيل و السد در قطر، جنگ بزرگي است؛ چيزي شبيه وليد الركراكي در الدحيل اصال امن نيســت. اين موضوعي است كه جنگبيناستق­اللوپرسپول­يسدرليگاير­انيابارسلو­ناورئالماد­ريد خبرنگاران در قطر آن را بيان ميكنند. جالب است بدانيد «مهند علي در اسپانيا. السد هم در خطر است اما الدحيل وضعيت ديگري دارد. السرور» گزارشگر راديويي ديدار پرسپوليس و الدحيل، قبل از شروع مثال الريان كه 5 گل از اســتقالل خورده بود، در ليگ ستارگان قطر بازي در ورزشــگاه اختصاصي الدحيل به ســراغ خبرنگار روزنامه توانست الدحيل را از پيش رو بردارد. اگر الدحيل به پرسپوليس هم خبرورزشي رفت تا نام بازيكنان مليپوش پرسپوليس را جويا شود. ببازد، بايد منتظر خداحافظي با الركراكي باشيم!» البته در آن بازي در همين ميان، بحث بين اين دو شروع ميشود و گزارشگر راديويي پرسپوليس برنده نشد و حتي نتوانست از حريفش تساوي بگيرد تا ميگويد: «شرايط الدحيل اصال خوب نيست. ممكن است اين ديدار جايگاه الركراكي مستحكم شود و فعال به كارش ادامه دهد.

به نظــرم تيــم حريف بــه خوبي پرسپوليس و شهرآورد را آناليز كرده بود و شناخت خوبي از ما داشت.

‌‌‌همه‌تي ‌مها‌به‌هر‌حال‌تيم‌مقابل‌ خود‌را‌آناليز‌م ‌يکنند.‌منظور‌شــما‌ دقيقا‌چيست؟ ببينيد هر دو گلي كــه الدحيل به پرسپوليس زد تقريبا مشابه دو گلي بود كه پرســپوليس در شــهرآورد

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran