KHABAR VARZESHI

شهرآوردامی­دهايتهران حساسترازهم­یشه

-

استقاللدوش­نبهمقابلتي­میقرارمیگي­ردكهدرليگح­رفهایعربست­انشرايط خوبیدارد.االهلیباسر­مربیسوئيسی­خودبرایتقا­بلباآبیپوش­انايرانیرا­هی كويتمیشود.تيمیكههماك­نوندرجدولس­وماستامابد­يهیبهنظرمی­رسد كه زير سايه الهالل قرار بگيرد.

سوم‌با‌33‌امتياز االهلی در ليگ عربستان عنوان سوم را در اختيار دارد. البته با ذكر اين توضيح كه االهلی ديشب با الوحده بازی داشت و در صورت پيروزی مقابل تيم چهارم جدول میتوانســت خودش را تا رتبه دوم هم باال بكشد. االهلی تا پايان هفته هفدهم ليگ سعودی با كسب 33 امتياز و معدل امتيازی تقريبا 2 امتياز برای هر بازی، رتبه سوم را اشغال كرده بود. در پايان همين هفته الهالل با 41 و النصر

با 35 امتياز عناوين اول و دوم را در اختيار داشتند. بنابراين االهلی حداقل روی كاغذ هنوز شانس قهرمانی دارد.

تيم‌محبوب‌جده برخالف الهالل كه متعلق به رياض اســت، حريف استقالل از شهر جده میآيد. شهری در نزديكی مكه مكرمه كه برای برخی از حجاج كشورمان نامی آشناست. االهلی محبوبترين تيم شــهر جده محسوب میشود و البته همانطور كه در روزهای گذشته نوشته بوديم، در داخل شهر خودش طعم ناكامی مقابل استقالل را طی زمستان سال 88 چشيده و اتفاقا از همين فرهاد مجيدی گل خورده است.

قدرتمند‌در‌حمله،‌متزلزل‌در‌دفاع االهلی در ساختار تهاجمی و تدافعی دو چهره كامال متفاوت دارد. اين تيم تاكنون در ليگ عربســتان 33 گل به ثمر رسانده كه با احتساب 17 بازی برگزار شــده، میشــود هر 47 دقيقه يك گل زده. قطعا فرهاد مجيدی و دستيارانشم­راقبمردانخ­طآتشاالهلی­هستندولینك­تهاميدوارك­ننده اينجاســت كه اين تيم از نظر ساختار تدافعی، شرايطی شكننده داشته و هوشياری بچههای خط حمله استقالل میتواند حسابی سعودیها را آزار بدهد. االهلی تا اينجای كار در ليگ عربستان 19 گل خورده. يعنی به عبارت ديگر هر 81 دقيقه يك بار تور دروازهاش لرزيده اســت. اين تيم در جدال با الوحده امارات نيز مســاوی كرد بنابراين حتی با وجود غيبت قطعی شيخ دياباته و احتمال عدم حضور مهدی قائدی باز هم استقالل شانس پيروزی برابر اين تيم پرمدعا را دارد. امروز شهرآورد رده سني اميدهاي تهران به ميزباني استقالل در حالي برگزار خواهد شد كه حساسيت اين بازيازهميش­هبيشترشدها­ست.اين بازيحساسدر­حاليازهفته­بيست وهشتمانجام­خواهدشدكهت­نهاسه هفته به پايان فصل زمان باقي مانده و هر دو تيم هم در اوج آمادگي خود ازنظرنتيجه­گيريبهسرمي­برند.در حال حاضر آبيها با انجام 27 بازي توانســتها­ند 19 برد، 3 تساوي و 5 شكست در كارنامهشان ثبت كنند و اين يعني كســب 60 امتياز و با اين عملكرد شــاگردان رضا حسنزاده رده دوم جدول ليگ برتر اميدهاي تهرانرادرا­ختيارگرفته­اند.درسوي مقابل تيم پرســپوليس هم اوضاع بســيار خوبي دارد و از همين تعداد بازي كه انجام داده توانسته 17 برد، 4 تساوي و 6 شكست در كارنامهاش ثبت كند تــا با 5 امتيــاز كمتر از استقالل،55 امتياز جمعآوري كرده باشد، ميزان امتيازي كه آنها را تنها يك پله پايينتر از حريف ديرينهاش و در رده ســوم قرار داده است. اما در بررسيعملكر­دايندوتيمد­رگلزني و دريافت گل خــورده متوجه يك تشــابه و يــك تفاوت بــا يكديگر ميشــويم. تفاوت ايــن دو تيم در گلزنياستبه­نحويكهاستق­الليها بــا زدن 62 گل به همــراه نيروي زميني بهترين خط حمله مسابقات را در اختيار دارند و در ســوي ديگر پرسپوليســ­يها تنها 47 گل زده دارند تا خط حمله آبيها زهردارتر

نشان دهد اما در سوي ديگر در خط دفاعي هر دو تيم بســيار قدرتمند نشان دادهاند و به ترتيب با دريافت 22 گل براي استقالل و 25 گل براي پرسپوليس آمار تقريبا مشابهي را از خود بر جاي گذاشتهاند.

نكات‌قابل‌توجه ديدار رفت اين دو تيم در هفته ســيزدهم و در تاريخ 13 مهر 98 به ميزباني پرســپوليس و در ورزشگاه شهيدان اسماعيلي انجام شد كه اين بازي بــا گلزني دقيقــه 27 محمد حسينيبرايپ­رسپوليسوگل­دقيقه 80 محمدرضا داوري براي استقالل با تساوي يك- يك به پايان رسيد.

هــر دو تيم در اوج آمادگي قرار دارند و هر دوي آنها 5 بازي آخر خود را با برد به پايان رساندهاند.

تيم اميد پرسپوليس هفته پيش را به دليل اعتصاب بازيكنانش تمرين نكرده و ايــن يك فرصت عالي براي استقالل اســت تا همچنان شانس قهرمانياش را باال نگه دارد.

تنها سه هفته به پايان ليگ برتر اميدهاي تهران زمان باقي مانده و با توجه به اينكه نيــروي زميني با 64 امتياز صدرنشين است اگر استقالل در ايــن هفته و اين بازي شكســت بخورد و نيروي زميني هم بتواند در بازي اين هفته خود بادران را شكست دهد اين تيــم ميتوانــد قهرماني زودهنگام خود را جشن بگيرد.

اين ديدار امروز شنبه 26 بهمن 98 در ورزشــگاه امام رضــا(ع) و به ميزباني استقالل انجام خواهد شد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran