KHABAR VARZESHI

یووهبرايجذ­بویلیانتال­شميكند

-

16:00 21:00

17:30 20:00

23:30

15:30 18:30 21:00 23:30

14:30 16:30 18:30 21:00 23:30

17:30 20:30 23:15

15:00 17:30 17:30 17:30 20:30 23:15

23:15

18:00 18:00 18:00 18:00 18:00 21:00

18:00 20:30

20:00 22:30 22:30 22:30 22:30

17:30 19:30 19:30 23:30

هفته‌بيس ‌توششم‌ليگ‌برتر‌انگليس

شنبه‌62‌بهمن ساوتهمپتون-برنلی نوریچ - لیورپول ي ‌کشنبه‌72‌بهمن استونویال - تاتنهام آرسنال - نیوکاسل

دوشنبه‌82‌بهمن چلسی-منچستریونا­یتد استمفوردبر­یج هفته‌بيس ‌توچهارم‌الليگای‌اسپانيا

شنبه‌62‌بهمن مایورکا - آالوس بارسلونا - ختافه ویارئال - لوانته گرانادا - وایادولید ي ‌کشنبه‌72‌بهمن سویا - اسپانیول لگانس - بتیس ایبار - سوسیداد بیلبائو - اوساسونا رئالمادرید - سلتاویگو هفته‌بيس ‌توچهارم‌سری‌$ ‌ايتاليا شنبه‌62‌بهمن لچه - اسپال بولونیا - جنوا آتاالنتا - رم ي ‌کشنبه‌72‌بهمن اودینزه - ورونا سمپدوریا-فیورنتینا ساسولو - پارما یوونتوس - برشا کالیاری - ناپولی التزیو - اینتر دوشنبه‌82‌بهمن میالن - تورینو هفته‌بيس ‌تودوم‌بوند ‌سليگای‌آلمان

شنبه‌62‌بهمن الیپزیش - وردربرمن هوفنهایم - وولفسبورگ آگسبورگ - فرایبورگ پادربورن - هرتابرلین

یونیون - لورکوزن دوسلدورف - گالدباخ

ي ‌کشنبه‌72‌بهمن کلن - بایرنمونیخ ماینتس - شالکه هفته‌بيس ‌توپنجم‌ليگ‌يک‌فرانسه

شنبه‌62‌بهمن آمیان - پاریسنژرمن بوردو - دیژون

نانت - متز المپیک نیم - آنژه

تولوز- نیس ي ‌کشنبه‌72‌بهمن لیون - استراسبورگ

رنس - رن برست - سنت اتین

لیل - مارسی

سنت مری

کارو رود

سان مویکس

نوکمپ ال مادریگال الس کارمن

سانچس بوتارکو مونیسیپال مامس برنابئو

سن سیرو

پنجره نقلوانتقاا­لت زمستاني حدود 2 هفته قبل بســته شد اما این باعث نخواهد شد باشگاهها از جذب بازیکن دست بکشند. از همین حاال و در حالي که حدود یکسوم از فصل باقي مانده، برخي باشــگاهها بــراي فصل آینده برنامهشــا­ن را چیدهاند و مربيها به مهرههاي مورد نیازشان مياندیشند. یکي از ستارههایي که خیلي زود شکار باشگاهي در لیگ برتر انگلیس شد، حکیم زیاش بود. باشگاه چلسي با پرداخت 33 میلیون پوند این انتقال را قطعي کرد و رسما هم اعالم شد تا خیال فرانک لمپارد بابت جذب وینگر تکنیکي مراکشــي راحت شود. آبيها این فصل با زیاش مالقــات کردهاند، وقتي در اســتمفورد­بریج با آژاکس به تســاوي 4-4 رسیدند و ضربان تیم تنهاخ با حرکات این وینگر مراکشي ميزد. حاال زیاش در حالي که ســال 2018 ميتوانســت آمستردامرا­ترککند،بدونعجلهبر­ايآیندهاش تصمیم گرفته و آماده درخشش در لندن است.

اعداد‌دروغ‌نم ‌يگويند

از واقعیت دور نخواهد بود اگر ســبک بازي چلسي و آژاکس را به هم تشبیه کنیم. در واقع ميتوان گفت در الگوي بازي مشابه قرار است حکیم زیاش براي تیمش تأثیرگذار باشــد. اگرچه برخي اعتقاد دارند آمارها در اردیویزي هلنــد نميتواند براي حضــور در لیگ برتر انگلیسمالک­باشداماآما­رزیاشتحسین­آمیز بوده اســت. این ســتاره مراکشــي از زمان حضورش در آژاکس روي 89 گل تأثیرگذار بــوده که از این بین 38 گل را خودش به ثمر رسانده و 51 پاسگل ارسال کرده. زیاش که با لقب «جادوگر» شــناخته ميشود، 421 شانس گل خلق کرده که 134 شانس بیشتر از نزدیکتریــ­ن تعقیبکننــ­ده در همین حدفاصل است. با این حال هنوز بسیاري به اســتعداده­ایي که در هلند رشد ميکنند، بياعتماد هستند. یکي از نمونههاي آن هم علیرضا جهانبخش لژیونر ایراني تیم آلکمار بود که نتوانست درخششي نزدیک به آنچه در تیم هلندي نشــان داد را در برایتون داشته باشد.ولينميتوان­گفتشاخصهاي­بازيیک بازیکن تغییر ميکند و اگــر تیمي بتواند از بازیکني مثل زیاش درست استفاده کند، او هم ارزش خودش را ثابت خواهد کرد. در فصل قبل لیــگ قهرمانــان و در روزهاي طالیي آژاکــس، زیاش در 11 بازي موفق شــد 24 موقعیت گل براي همتیميهایش فراهم کند از‌قديم‌داستان‌آژاكس‌همين‌بوده‌و‌در‌آينده‌هم‌همين‌ خواهد‌بود.‌آكادمي‌فو ‌قالعاده‌باشگاه‌هلندي‌و‌فلسف ‌هاي‌ كه‌از‌قديم‌داشت ‌هاندب‌اعث‌م ‌يشود‌راحتب‌ا‌جداييب‌هترين‌ بازيك ‌نها ‌يشــان‌كنار‌بيايند.‌«بليچرريپور­ت»‌پس‌از‌ قطعي‌شدن‌پيوستن‌حكيم‌زياشب‌ه‌چلسي،‌عكس‌تيمي‌ آژاكس‌در‌ديدارب‌رگشتن‌يم ‌هنهاييل‌يگ‌قهرمانان‌اروپاي‌ فصل‌9102-8102‌مقابل‌تاتنهام‌را‌منتشر‌كرد‌كه‌نشان‌ م ‌يدهد‌فعال‌نيمي‌از‌آنها‌در‌حدود‌01‌ماه‌گذشته‌از‌تيم‌ جدا‌شد ‌هاند‌و‌بعيد‌نيســت‌تا‌پايان‌فصل‌به‌اين‌جمع‌ بازيكناني‌ديگري‌هما‌ضافه‌شود.ا‌ونانا،‌مزراوي،‌د ‌يليخت،‌ بليند،‌تاليافيكو،‌شونه،‌فا ‌ند ‌يبيک،‌د ‌ييونگ،‌زياش،‌ دولبرگ‌و‌تادي ‌چ؛‌بازيكناني‌بودند‌كه‌در‌آن‌بازي‌از‌ابتدا‌ به‌ميدان‌رفتند.‌فرنكــي‌د ‌ييونگ‌كه‌پيش‌از‌همه‌راه‌ بارسلونا‌را‌در‌پيش‌گرفت‌و‌قبل‌از‌آن‌بازي‌هم‌قراردادش‌ را‌بســته‌بود.‌ماتايــس‌د ‌يليخت‌هم‌كــه‌انبوهي‌از‌ پيشنهادهاي‌بزرگ‌و‌وسوس ‌هكننده‌داشت‌و‌مشخص‌بود‌ تيم‌را‌ترك‌خواهد‌كرد.‌او‌هم‌يوونتوس‌را‌انتخاب‌كرد‌و‌

ســول کمپل بازیکن اسبق آرســنال که در حال حاضر سرمربي تیم «ساوتند» در لیگ یک انگلیس است، پس از شکست تیمش مقابل «پیترزبورو» با نتیجه -4 صفر مرتکب اشتباه عجیبي شد و براي اینکه در مورد عملکرد تیمش صحبت کند از نام تیم ساوتهمپتون استفاده کرد. در آن لحظه گزارشگر صبر کرد تا جواب کمپل تمام شود و پرســید که آیا ميخواهد دوباره پاسخ بدهد که مدافع اسبق آرســنال علتش را پرسید و گزارشگر در جوابش گفت: «چون که تیم شما ساوتند است!» کمپل پیش از این هم در حین تفســیر فینال جام جهاني هم مرتکب اشتباه عجیبي شــده بود. وقتي از او پرسیده شد که به نظرش بازي بلژیک و برزیل را چه کســي ميبرد، گفت: فکر ميکنم فرانسه! که 3 شانس بیشتر از لیونل مسي و 10 شانس بیشتر از محمد صالح بود. قطعا این موردي است که لمپارد را براي جذب زیاش وسوسه کرده. با وجود اینکه تمي آبراهام 13 گله است و بازیکناني مثل میســون مانت و کریستین پولیشیچ هر کدام 5 گل زدهاند، باز هم کمبود خلقموقعیتو­هدررفتنشان­سهاباعثشده امتیازهايز­یاديرادرهف­تههاياخیرا­زدست بدهند. از طرفي گلزنهايشان در دیدارهاي اخیر مدافعان و هافبکها مثل آسپلیکوئتا، رودیگر و جورجینیو بودهاند. نکته جالب دیگر درباره زیاش این اســت که هیچ بازیکني در اردیویزي هلند به اندازه او ضربه در چهارچوب نداشته. زیاش 85 ضربه در چهارچوب زده و از طرفي فقط دوشان تادیچ بیش از او پاسگل ارسال کرده.

نقش‌زياش

بهطــور طبیعي حکیم زیــاش را یک وینگر ميداننــد امــا در فصــول اخیر آنقــدر در موقعیتســا­زي خوب کار کرده که ميتوان حتي بهعنوان بازیکن شماره 10 از او استفاده کرد. زماني تنهاخ نميدانست زیاش در تیم ميماند یا نه، به همین دلیل دوشان تادیچ را براي جانشیني او به خدمت گرفت. با این حال از‌آمستردام‌رفت.‌السه‌شونه‌ايستگاه ‌يزن‌قهار‌كه‌گل‌ ديدن ‌ياش‌مقابل‌رئا ‌لمادريد‌را‌فراموش‌نكرد ‌هايم‌راهي‌ جنوا‌شد.‌اگر‌سن‌اين‌هافبک‌دانماركي‌به‌جاي‌33،‌32‌ بود‌شايد‌باشگاهي‌بزرگ‌به‌سراغش‌م ‌يآمد‌اما‌انتخاب‌ كسپر‌دولبرگ‌عجيب‌بود.‌او‌كه‌از‌پديد ‌ههاي‌فوتبال‌ دانمارك‌به‌شمار‌م ‌يرود‌و‌بسياري‌منتظر‌حضورش‌ در‌باشگاهي‌بزرگ‌بودند،‌نيس‌فرانسه‌را‌انتخاب‌ كرد.‌آخرين‌بازيكني‌كه‌قراردادش‌را‌براي‌فصل‌ بعد‌بسته‌هم‌حكيم‌زياش‌است‌كه‌به‌چلسي‌ م ‌يپيوندد.‌دوشان‌تاديچ،‌دوني‌فا ‌ند ‌يبيک،‌ نيكوالس‌تاليافيكو‌و‌آندره‌اونانا‌هم‌همگي‌ پيشنهادهاي‌خوبي‌دارند‌كه‌احتماال‌باعث‌ جداي ‌يشان‌خواهد‌شد.‌تنها‌از‌پيشنهاد‌ بزرگ‌براي‌نصير‌مزراوي‌خبري‌نيست‌و‌دالي‌ بليند‌هم‌اين‌را‌پيــش‌از‌اين‌با‌حضور‌در‌ منچستريونا­يتد‌رفته‌و‌بعيد‌است‌تصميم‌ به‌ترك‌آژاكس‌بگيرد.

نشریه موندو دپورتیوو اســپانیا خبر داد که مذاکرات باشگاه بارسلونا براي تمدید قرارداد لیونل مسي، فوقستاره آرژانتیني خود متوقف شــد. آخرین جلسه مدیران بارسلونا با پدر مسي براي تمدید قراردادش به ماه گذشــته برميگردد. اکنون پدر مسيبهآرژان­تینبرگشتهو­مذاکراتمتو­قفشدهاست.کاپیتان آبي-اناريها تا سال 2021 با بارسلونا قرارداد دارد اما ميتواند در پایان فصل جاري این قرارداد را به اتمام برســاند. ســتاره آرژانتیني ميخواهد قراردادش را ساالنه تمدید کند تا فرصت رفتن را در پایان هر فصل داشــته باشد. باشگاه اسپانیایي در آخرین جلســه خود به پدر مسي پیشنهاد تمدید قرارداد این ســتاره تا سال 2023 را داد. لئو از سال 2004 براي کاتاالنها بازي ميکند. او در طي 16 ســال گذشته براي بارسلونا 470 بازي انجام داده و 433 گل به ثمر رسانده است.

هردوآنقدرخ­وبکارکردند­کهتنهاختصم­یم گرفــت از آنها همزمــان در ترکیب تیمش استفاده کند. تادیچ تبدیل به مهاجم کاذب شــد و زیاش هم در نقش وینگــر به میدان ميرفت. در واقع زیاش یک وینگر مثل آرین روبن نیست که صرفا در عرض حرکت کند و شوتبزند.اینبازیکنم­راکشيتالشم­يکند پخشکننده توپ در حوالي محوطه جریمه حریف باشد.

يك‌گام‌بلند

برخياعتقاد­دارندفرانک­لمپاردهنوز­همدر پي پــر کردن جاي خالــي ادن آزار بوده و

باشــگاه لیورپول تصمیم دارد براي خرید جیدون ســانچو، مهاجم دورتموند و تیم ملي انگلیس، با 2 باشــگاه چلسي و منچســتریو­نایتد وارد رقابت شــود. شــایعه جدایي ستاره انگلیسي دورتموند در هفتههاي اخیر شدت بیشتري گرفته و طي چند روز اخیر بسیاري از رسانههاي ورزشي آلماني مدعي شــدند که این بازیکن تابســتان آینده به صورت قطعي از بوندسلیگا خواهد رفت و تصمیم دارد که به لیگ برتر کشور خود بپیوندد. تیمهاي منچستریونا­یتد و چلسي اصليترین گزینههاي این بازیکن براي رقابتهاي فصل بعد به شــمار ميآمدندوگف­تهميشدکهمن­چسترسیتيهم­درحالبررسي شرایطسانچو­است.حاالروزنام­هانگلیسيدی­ليمیلخبردا­ده که لیورپوليها نیز به رقابت براي خرید این بازیکن اضافه شده و تصمیم دارند پیشنهادي را براي جذب او ارائه دهند. حکیم زیاش را هــم به همین دلیل جذب کرده است. این مسئله اشکالي ندارد اما باید ببینیم آیا زیاش ميتواند آن عملکردي که در اردیویزي هلند داشــته را در لیگ برتر انگلیس هم داشته باشد یا خیر. در واقع او در هلند آنقدر زیر ذرهبین نبود و فصل آینده در انگلیــس کوچکترین حرکتش را تحلیل خواهند کرد. با توجه به اینکه چلســي این روزهادرلیگ­برترمسلطنی­ست،شایدبرخي اوقات براي زیاش بازيها سخت شود. در هر صورتنبایدا­نتظارداشته­باشیمبازیک­نيکه کل دوران فوتبالش را در هلند سپري کرده به یکباره در ابتداي حضورش در انگلیس یکبازیکنکا­لسجهانيباش­د.اوبایدتالش کند با دستورالعمل­هاي لمپارد پیش برود و کمکم خودش را در لیگ برتر پیدا کند. نکته مثبت براي زیاش این است که با سرعتي که دارد ميتوانــد زودتر خودش را با لیگ برتر تطبیقبدهد.درمجموعزیا­شبرايچلسي انتخاب خوب و درستي است و اینکه بتواند ســتاره تیم باشد یا خیر بســتگي به نوع استفاده فرانکي از او دارد. حکیم باید مراقب باشد پس از برداشــتن این گام بلند دچار لغزش نشود.

پس از اینکه خبر رسید باشگاه رئالمادرید هم تمایل به جذب الئوتارو مارتینس دارد، باشــگاه بارسلونا براي جذب این مهاجم آرژانتیني جديتر شده است.

روزنامه «موندو دپورتیوو» مدعي شــد، باشــگاه بارسلونا چند گزینه براي خط حملهاش دارد و ميخواهد فصل بعد هرطور شده یک مهاجم جدید بخرد تا مثل این مقطع با مصدومیت بازیکنانش دچار دردسر نشود. الئوتارو مارتینس گزینه اول آنهاست و حاضر شدهاند 111 میلیون یورو براي فسخ قرارداد مهاجم 22 ساله اینتر بپردازند. باشگاه اینتر مشکلي با فروش مارتینس نــدارد امــا مبلغ فســخ او را فقط براي باشــگاهها­ي غیرایتالیا­یــي تعییــن کــرده و حاضر نیســت او را به ایتالیایيه­ا بفروشد.

هافبک تهاجمي چلسي مثل گذشته یکي از مهرههایي است که یوونتوس تمایل به خریدش دارد. روزنامه «اکسپرس» مدعي شد مائوریتسیو قصد دارد برخي از شــاگردهاي سابقش را براي فصل بعد جذب کند که یکي از آنها ویلیان است. ویلیان 31 ساله با حضور حکیم زیاش کمتر شانس بازي در ترکیب چلسي را پیدا خواهد کرد و احتمال دارد پس از 7 سال تصمیم به ترک اســتمفورد­بریج بگیرد. گفته ميشود او خواهان تمدید قرارداد 2 ســاله با چلسي بوده، در حالي که باشگاه ميخواهد قراردادش را یک ساله تمدید کند. همین اختالف هم منجر به جدایياش از چلسي خواهد شد.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran