KHABAR VARZESHI

قصهپنالتير­ونالدوبهدر­دنوههايممي­خورد،نهاالنخودم!

-

اين‌روزها‌از‌گوشــه‌و‌كنار‌شنيده‌م ‌يشود‌كه‌عليرضا‌ بيرانوند‌دچار‌افت‌شده‌يا‌اينكه‌هنوز‌در‌باد‌جام‌جهاني‌‌ روسيه‌و‌مهار‌پنالتي‌كريستيانو‌رونالدو‌خوابيده‌است!‌ حر ‌فهايي‌كه‌به‌گوش‌خود‌گلر‌شماره‌يك‌تيم‌ملي‌و‌ پرسپوليس‌هم‌رسيده‌اما‌بيرانوند‌واكنشي‌به‌آن‌نشان‌ نم ‌يدهد.‌او‌به‌قول‌خودش‌مرد‌روزهاي‌سخت‌است‌چون‌ به‌ســختي‌به‌اين‌نقطه‌و‌جايگاه‌رسيده‌است.‌ديروز‌ فرصتي‌دست‌داد‌كه‌دقايقي‌با‌عليرضا‌بيرانوند‌ه ‌مكالم‌ شوم‌و...‌بهتر‌است‌خودتان‌گپ‌و‌گفت‌ما‌را‌بخوانيد‌كه‌ خواندني‌اس ‌.ت‌

‌‌‌عليرضا‌چه‌خبــر؟‌م ‌يگويند‌افت‌ كرد ‌هاي؟ چه كساني؟!

‌‌‌به‌هــر‌حال‌بعد‌از‌4‌گلي‌كه‌در‌ شهرآورد‌و‌بازي‌با‌الدحيل‌خوردي‌ اين‌حر ‌فها‌و‌زمزم ‌هها‌بيشتر‌شنيده‌ شد. اينهمازآنح­رفهاست.آنبازيباپر­تغالدرجامج­هاني تمام شــد و به تاريخ پيوست. اگر بخواهم در باد آن بازي بخوابم بايد بيخيال فوتبال شــوم. قصه جام جهاني يا پنالتي كريستيانو رونالدو بهدرد نوههايم در آينده و دوران بازنشستگي من ميخورد نه االن خودم!

‌‌‌حرف‌جالبي‌زدي!‌يعنــي‌هرازگاهي‌به‌آن‌ پنالتي‌فكر‌نم ‌يكني؟ گفتم كه هرچه بود مربوط به گذشته است. به آن افتخار میكنم اما در باد آن نميخوابم و زندگي نميكنم. ‌‌‌ولي‌شايد‌خيل ‌يها‌انتظار‌ندارند‌عليرضا‌ بيرانونــد‌در‌دو‌بــازي‌متوالي‌4‌گل‌

بخورد؟ ايســتادها­ند و از طــرف ديگــر با آقايحيــي هم خيلي رودربايستي­داشتهودارم.نميتوانستم­دراينشرايط­بروم اما باز هم ميگويم هيچ منتي سر هيچكس ندارم. كاري كه انجام دادم دلي بود.

‌‌پشيمان‌نيستي؟ نه! صد بار ديگر هم زمــان به عقب برگردد باز هم همان تصميم را ميگيرم و تا پايان فصل در پرسپوليس ميمانم. هم ميخواهم قهرمان ليگ برتر شوم و هم پرسپوليس به مرحله بعدي ليگ قهرمانان آســيا صعود كند. آنوقت با خياليراحتا­زهوادارانب­امعرفتپرسپ­وليسخداحاف­ظي خواهم كرد.

‌‌‌در‌ليگ‌قهرمانان‌آســيا‌كار‌سختي‌پي ‌شرو‌ داريد.‌به‌الدحيل‌باختيــد‌و‌حاال‌هم‌بايد‌با‌ شارجه‌در‌امارات‌بازي‌كنيد؟ بعدازبازيب­االدحيلهمآ­قايحيي(گلمحمدي) گفــت منصفانه نيســت پرســپوليس 3 بازي پشتسر هم بيرون از خانه بازي كند. اين برنامه كنفدراسيون فوتبال آسيا عادالنه نيست.

‌‌اگر‌روال‌عادي‌مسابقات‌ليگ‌قهرمانان‌ آسيا‌برگزار‌م ‌يشد‌س ‌هشنبه‌شما‌بايد‌در‌ تهران‌ميزبان‌شــارجه‌بوديد.‌به‌الدحيل‌ باختيد‌و‌م ‌يتوانستيدب‌ه‌پشتوانه‌تماشاگران‌ پرسپوليس‌در‌استاديوم‌آزادي‌شارجه‌را‌ شكست‌بدهيد‌اما...‌ انشــاءا... با تــاش و همت بچههــا و حمايت ايرانيهاي مقيم امارات در اين كشور هم براي شكست شــارجه به ميدان خواهيم رفت اما طبيعتــا در تهــران كار راحتتري پيشرو داشــتيم. از همه بدتر اينكه هواداران ما در تهران و ايران از تماشاي اين بازي محروم ميشوند.البتهمافكر­خودمانرامش­غول اين داستانها نكرده و تمركز خودمان را روي بازي با شارجه گذاشتيم ولي اين مشكات هم وجود دارد.

‌‌‌نتيجه‌بازي‌با‌شارجه‌را‌ چگونه‌پي ‌شبيني‌م ‌يكني؟ مــن هرگز نتايج مســابقات فوتبالراپي­شبينينميكن­م. االن هم هيچ پيشبيني ندارم ولي اميدوارم با دســت پر از امارات برگرديم.

پرسپوليسبا­باختليگقهر­مانانآسيار­اشروعكردوش­اگردانيحيی­گلمحمدی با دو گل بازی نخســت در آسيا را به تيم متمول و قدرتمند الدحيل قطر واگذار كردند. سرخپوشان در 0۲ دقيقه ابتدايی دو گل دريافت كردند و تا پايان بازی هر چهزدندبهدر­بستهخورد.بهغيرازعدم­تمركزواشتب­اهاتخطدفاع­یپرسپوليس در اين بازی، عدهای از كارشناسان معتقد بودند بيرانوند هم روی گلهای خورده بیتقصير نبود، به خصوص روی گل دوم كه ادميلســون جونيور توپ را از زاويه بسته وارد دروازه عليرضا كرد. خيلیها معتقدند بيرانوند همان گلر فصول گذشته نيســت و تمركز الزم را برای ايستادن درون دروازه پرسپوليس ندارد به خصوص اينكه از همين االن مشخص است عليرضا ماههای آخر حضورش در پرسپوليس را سپری میكند و از فصل بعد يكی از لژيونرهای فوتبال ما در ليگ بلژيک خواهد بود.تيمفوتبالپ­رسپوليسروز­سهشنبهبايد­دومينديدار­خودرادرمرح­لهگروهی ليگقهرمانا­نآسيامقابل­الشارجهبرگ­زاركند،ديداریكهبر­ایيحيیوشاگ­ردانش بســيار مهم است و هر طور شــده آنها بايد از اين بازی امتياز بگيرند. در اردوی پرســپوليس شايعه شده احتمال دارد يحيی در بازی روز سهشنبه درون دروازه تغيير ايجاد كند و بوژيدار رادوشوويچ جانشين بيرانوند شود. رادو كه هر وقت در تركيب پرســپوليس به ميدان رفته، عملكرد بســيار خوبی داشته و نشان داده میتواند جانشــين خوبی برای بيرانوند باشــد. حال بايد ديد گلمحمدی مثل كالدرون بيرانوند را نيمكتنشين میكند يا بار ديگر شاهد حضور عليرضا درون دروازه پرسپوليس خواهيم بود.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran