KHABAR VARZESHI

آبیهایکمدی­رعاملپولدا­رومقتدرمیخ­واهند استقـالل هیئت مدیره دارد اما ندارد!

-

از پشت عینک

عبدالرضامو­سویعضوهیئت­مدیرهاستقا­للمیگویدمن عضو رسمی نیستم و حکم ندارم و به عنوان یک هوادار به استقالل کمک میکنم. مشابه همین حرف را علی فتحا... زاده هم میزند. او ضمن تشــکر از وزیر میگوید فقط به عنوانمدیرع­املمیتواند­مفیدباشدنه­عضوهیئتمدی­ره!

در هیئت مدیره اســتقالل و در ظاهر امثال کامران منزوی، اسماعیل خلیلزاده، علی فتحا...زاده، عبدالرضا موسویومهدی­شریفی(عضوجدید)حضوردارندا­ماعمال نه جلســهای برگزار میشــود و نه اقدام خاصی صورت میگیرد. اکثر این افراد البته دغدغه دارند ولی به هر حال برای پول خرج کردن آن هم به صورت قانونی معذوراتی دارند که خروجیاش میشــود نرفتن سعید رمضانی به کویتوماندن­لباسهایزمس­تانیتیمدرگ­مرکفرودگاه!

اســتقالل در ظاهر هیئت مدیره دارد اما در واقع ندارد و کسیبهآنصور­تقبولمسئول­یتنمیکند.ازمدیرعامل رسمی هم که خبری نیست و یکسری کارها را اسماعیل خلیلزاده به عنوان سرپرســت موقت باشــگاه انجام میدهد.روزجمعهموس­ویکهگفتهمی­شودبادرخوا­ست شخص مجیدی عضو هیئت مدیره شده با وزیر ورزش تیم اســتقالل پس از 10 سال باید بار دیگر در مرحلهگروهي­لیگقهرمانا­نآسیاروبهر­ويتیم االهلي عربستان به میدان برود. تیمي که مانند اســتقالل با عبور از پليآف و غلبه بر استقالل تاجیکستان به گروه $ راه یافت. تیمي که در دیدار اول این مرحله با الوحده یک- یک کرد و حاال بایــد در هفته دوم لیگ قهرمانان 2020 میزبان استقالل در خاک کویت باشد. این تیم عربســتاني در سالهاي اخیر بارها با تیمهاي کشورمان دیدار داشته که حاصلش از 20 بازي برد و باختهاي زیادي بوده است.

االهلي‌با‌استقالل‌شروع‌كرد اولیندیدار­تیماالهليع­ربستانمقاب­لتیمهاي ایرانيدرلی­گقهرمانانآ­سیاروبهروي­استقالل در فصــل 2010 بود. در بازي رفت این تیم -2 یک در جده با دو گل فرهاد مجیدي مغلوب شد و در بازي برگشت در استادیوم آزادي باز هم با همــان نتیجــه و دو گل ســیدمحمدم­هدي

سیدصالحي و امیرحســین صادقي شکست خورد تا رفت و برگشــت به استقاللي ببازد که سرمربياش صمد مرفاوي بود.

2102‌بهترين‌فصل‌االهلي االهلي در فصل 2012 با ســپاهان اصفهان همگروه شد. این تیم در دیدار رفت در جده با سپاهان یک- یک کرد و در بازي برگشت در اصفهان -2 یک مغلوب تیم کشــورمان شد. البتهایندو­تیمپسازصعو­دبهدوریکچه­ارم نهایي بار دیگر دو بازي رفت و برگشت با هم برگزار کردند که در بازي رفت ســپاهان در اصفهان با تساوي یک- یک متوقف شد و در بازي برگشت ۴- یک مغلوب و حذف شد.

3102‌باز‌هم‌غلبه‌بر‌سپاهان االهليدرفص­لبعدبازهمب­اسپاهاندرم­رحله گروهي قرار گرفت. این تیم در بازي رفت در اصفهان، سپاهان را2-۴ شکست داد و در جده ۴- یک مغلوب کرد.

5102‌عبور‌از‌تراكتور تیم تراکتــور تبریز در فصل 2015 با االهلي همگروهشد.ایندوتیمبا­زيرفتراباش­کست -2 صفر تیم کشورمان تمام کردند و در دیدار برگشت تراکتور با این تیم 2-2 مساوي کرد.

تقابل‌حذفي‌با‌نفت‌تهران االهلي در همان فصل 2015 پس از صعود به مرحلهیکچها­رمنهایيبان­فتتهراندید­ارکرد. بازي رفت دو تیم با نتیجه یک- صفر به ســود شاگردان علیرضا منصوریان تمام شد و دیدار برگشت با برد -2 یک االهلي به پایان رسید.

همگروه‌7102‌ذو ‌بآهن ذوبآهن اصفهان در فصل 2017 در مرحله گروهي با االهلي در یک گروه قرار گرفت. بازي رفت دو تیم با برد -2 یک حریف عربستاني تمام شد. در دیدار برگشت نیز ذوبآهن باز هم -2 صفر مغلوب االهلي شد.

پرسپوليس‌حذفش‌كرد االهلي در فصل 2017 پــس از صعود به دور تماس گرفت و مشکالت استقالل را بیان کرد. وزیر هم که چند سال است شــدیدا دنبال واگذاری استقالل و پرسپولیس است از یکسری موانع قانونی گفت که حتی دست او را هم بسته و مانع واگذاری میشود. سلطانیفر البتهقولکم­کدادواینکه­شاید(البتهشاید)تاآخرهفته جاری مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره استقالل به طور رسمی انتخاب شوند و حکم بگیرند. این اتفاق حتی اگر بیفتد، بعد از بازی با االهلی عربســتان است و این یعنی مشکالت خاص استقالل حداقل تا بازی فرداشب ادامه خواهد داشت.

اینکه چه کسی به عنوان مدیرعامل استقالل انتخاب شــود بسیار مهم است. استقالل در این مقطع حساس از مسابقاتش به مدیری بسیار مقتدر و در عین حال پولدار و کم اشتباه نیاز دارد که بالفاصله مشکالت را حل کند و به قول معروف پای کار باشد. چنین مدیری البته خیلی کم و به سختی پیدا میشود. اکثر مدیران فعلی حاضر در هیئت مدیره هم آنقدر سرشــان شلوغ اســت که اصال فرصت رسیدگی به مشکالت پرتعداد استقالل را ندارند و همین مســئله باعث دلخوری شــدید فرهاد مجیدی و نگرانی هواداران استقالل شده است.

 ??  ?? رضاسعیدیپو­ر
رضاسعیدیپو­ر
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran