KHABAR VARZESHI

سیدصالحي:حسینيکلاست­قاللرابهحا­شیهميبرد

-

سيدمحمدمهد­ي‌سيدصالحي‌با‌لباس‌چهار‌تيم‌بزرگ‌ايران‌در‌ آسيا‌به‌ميدان‌رفته‌و‌تجربه‌گلزني‌براي‌پرسپوليس،‌استقالل،‌ سپاهان‌و‌تراكتور‌را‌در‌آسيا‌دارد.‌او‌با‌پيراهن‌آبي‌به‌همين‌االهلي‌ عربستان‌گل‌زده‌است.‌او‌روز‌گذشتهب‌ا‌خبرورزشي‌درباره‌وضعيت‌ اين‌روزهاي‌استقالل،‌حاشي ‌ههاي‌ب ‌هوجود‌آمده‌بين‌درواز ‌هبانان‌ فعلي‌و‌فصل‌قبل‌اين‌تيم‌و‌ديدار‌با‌االهلي‌عربستان‌حرف‌زد.‌

‌‌اوضاع‌استقالل‌در‌اين‌مدت‌را‌چطور‌ارزيابي‌ م ‌يكنيد؟ این تیم از وقتي اســتراماچ­وني رفت شــرایط خوبي نداشت تا اینکه فرهاد آمد و با همان شرایط تاکتیکي کار را ادامه داد. مجیدي توانست دوباره اعتمادبهنف­س را بــه تیم برگرداند و در دو دیدار بیرون از خانه پليآف آســیایي دو نتیجه خــوب گرفت امــا در همین بین مسافرتهاي مکرر با پروازهاي پشتسرهم، تیم را خسته کرد و همین خستگي ابتدا دیاباتــه را از اســتقالل گرفت و بعد هم قائدي را از همراهي اســتقالل محروم کرد. همین مصدومیتها موجب شد تا در شهرآورد هم شاهد باشیم که دست فرهاد روي نیمکت خالي باشد.

‌بازي‌با‌الشرطه‌را‌چطور‌ديديد؟ بازي در زمیني افتضاح برگزار شد که باز هم اگر استقالل مهرههایش تکمیل بودندميتوا­نستبرندهشو­د.بازياولدر هرتورنمنتي­مهماستوليی­کتیمعراقي در بد روزي به اســتقالل خورد. عراقيها شــبیه به ما فوتبال بازي ميکنند. همه تیمهاي عربي ایستا و با حوصله بازي ميکنند غیر از عراق که خیليشبیهبه­ماباسرعتبا­الیيکارميک­ند.مصدومیتقائ­دي باعث شــد تبریزي به میدان بیاید ولي ایــن بازیکن به دلیل نیمکتنشیني­هايطوالنيو­نزدنگلاعتم­ادبهنفسشرا­کامال از دســت داده و دیدیم حتي جلــوي دروازه هم توپ را بیرون ميزند. البته ارســالن مطهري در این مدت کوتاه خوب در تیم جا افتاده و ميتوان روي او حساب باز کرد.

‌‌بازي‌با‌االهلي‌را‌چطور‌پي ‌شبيني‌ م ‌يكنيد؟ اول باید گفت اســتقالل پس از چندین بازي فشرده توانست پیش از این دیدار، خوب اســتراحت کند. االهلي و تیمهــاي اینچنیني براي دیدارهايآس­یایيبازیکن­خارجيميگیر­ند. بازیکناني که شاید پول یکي از آنها اندازه کل بودجه اســتقالل باشد. تیمهاي عربستاني همیشه روبهروي ما دنبال جنجالهستند.حتيخبرنگار­انشان هم دنبــال ســوژه ميگردند چون ميداننــد این بازي غیــر از جنبه ورزشــي جنبه سیاســي هم دارد. بنابراین باید بیش از هر چیز آرامش تیم را براي این دیدار حفظ کرد. کاري که ســپاهان و پرســپولیس هم باید انجامش دهند.

‌در‌اين‌بين‌از‌ماجراي‌درواز ‌هبانان‌فعلي‌ و‌فصل‌قبل‌استقالل‌خبردار‌شديد؟

بلــه! ســیدمهدي رحمتــي رفیقــم اســت. االن دوران این خالهزنکباز­يها گذشــته و زمان کارهایي نیست که تیم را به حاشیه ميبرد. از طرفي سیدمهدي خیلي از سیدحسین بزرگتر است و اصال حسیني نباید به خودش اجازه ميداد جواب رحمتي را بدهد. رحمتي ســالها دروازهبان تیم ملي ایران و استقالل بوده است. این نشاندهنده بيتجربگي حســیني بود. چون با این کار تمرکز خودش را برهــم ميریــزد. غیــر از خــودش تمرکز همتیميهایش را هم برهم ميریزد.

‌چه‌كاري‌از‌دست‌فرهاد‌مجيدي‌برم ‌يآيد؟ فرهاد که همتیمي خودم هم در اســتقالل بوده کارش را خوب بلد است. او باید با حسیني حرف بزند. کسيکهذخیره­درستوحسابي­همنداردنبا­یدبااینرفت­ارها کار دست خودش و تیمش بدهد. باید هرچه سریعتر این موضوع جمع شود.

‌درباره‌گلي‌كه‌خودتان‌فصل‌0102‌با‌پيراهن‌استقالل‌به‌االهلي‌ زديد‌حرف‌م ‌يزنيد؟ بازيرفتوبر­گشت2-یکبردیمکهم­نگلاولبازي­برگشت را در اســتادیوم آزادي زدم. توپ را در راســت به فرهاد دادم و خودم به عمق زدم. او هم دوباره همان توپ را براي خودم ارسال کرد و من هم ســرضرب آن را شوت کردم به وسط دروازه که توپ گل شــد. آن دوره با فرهاد و آرش برهاني روزهاي خوبي داشتم ولي شب عید از ناحیه زانو رباط صلیبي پاره کردم و 6 ماه از میادین دور ماندم.

‌حرف‌باق ‌يمانده؟ براي استقالل و دیگر نمایندگان خوب کشورمان آرزوي موفقیت دارم و امیدوارم نتایج خوبي در آسیا بگیرند.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran