KHABAR VARZESHI

ديليتلگراف:گوارديوالا­زمنچسترسيت­يميرود

-

17:30 20:00

23:30

14:30 16:30 18:30 21:00 23:30

15:00 17:30 17:30 17:30 20:30 23:15

23:15

18:00 20:30

17:30 19:30 19:30 23:30

هفته‌بيس ‌توششم‌ليگ‌برتر‌انگليس

ي ‌کشنبه‌72‌بهمن استونویال - تاتنهام آرسنال - نیوکاسل

دوشنبه‌82‌بهمن چلسی-منچستریونا­یتد استمفوردبر­یج هفته‌بيس ‌توچهارم‌الليگای‌اسپانيا ي ‌کشنبه‌72‌بهمن سویا - اسپانیول لگانس - بتیس ایبار - سوسیداد بیلبائو - اوساسونا رئالمادرید - سلتاویگو هفته‌بيس ‌توچهارم‌سری‌$‌ايتاليا ي ‌کشنبه‌72‌بهمن اودینزه - ورونا سمپدوریا-فیورنتینا ساسولو - پارما یوونتوس - برشا کالیاری - ناپولی التزیو - اینتر دوشنبه‌82‌بهمن میالن - تورینو هفته‌بيس ‌تودوم‌بوند ‌سليگای‌آلمان

ي ‌کشنبه‌72‌بهمن کلن - بایرنمونیخ ماینتس - شالکه هفته‌بيس ‌توپنجم‌ليگ‌يک‌فرانسه

ي ‌کشنبه‌72‌بهمن لیون - استراسبورگ

رنس - رن برست - سنت اتین

لیل - مارسی

ویال پارک

امارات

سانچس بوتارکو مونیسیپال مامس برنابئو

فریولی لوئیجیفرار­یس

ماپی یوونتوس ساردنا المپیکو

سن سیرو

راین اوپل تصميمي‌كه‌يوفا‌در‌مورد‌محروميت‌منچسترسيتي‌از‌دو‌فصل‌حضور‌در‌ليگ‌قهرمانان‌ اروپا‌گرفت‌يک‌شوك‌بزرگ‌خبري‌را‌در‌فوتبال‌جهان‌رقم‌زد،‌البته‌اصل‌حكم‌اين‌است‌ كه‌ســيتي‌از‌حضور‌در‌همه‌رقاب ‌تهاي‌اروپايي‌به‌مدت‌دو‌سال‌محروم‌شده‌است‌اما‌با‌ توجه‌به‌اينكه‌اين‌تيم‌با‌درصد‌باالي‌احتمال‌سهميه‌ليگ‌قهرمانان‌اروپا‌را‌كسب‌م ‌يكرد،‌ م ‌يشود‌گفت‌كه‌آنها‌از‌حضور‌در‌معتبرترين‌رقابت‌قار‌هاي‌فوتبال‌محروم‌شد‌هاند.‌اين‌ خبر‌بازتاب‌زيادي‌در‌رسان ‌ههاي‌مختلف‌جهان‌داشت.‌روزنامه‌اسپانيايي‌ماركا‌در‌گزارشي‌ با‌طرح‌چند‌سؤال‌و‌پاسخ‌آنها‌به‌جزئياتي‌بيشتر‌در‌مورد‌اين‌اتفاق‌پرداخته‌است:‌ ‌منچسترسيتي‌چه‌كاري‌م ‌يتواند‌انجام‌دهد؟ یوفاهمهادع­اهاودفاعیا­تممکنازسوي­منچسترسیتي­راشنیدهوحک­مقطعي خود را اعالم کرده است. این یعني سیتي حاال فقط ميتواند به دادگاه حکمیت ورزشي )&$6( رجوع کند. به تازگي این دادگاه، محرومیت چلسي از دو پنجره نقل و انتقاالتي را به یك پنجره کاهش داد. حکم این دادگاه باید تا قبل از پایان این فصل اعالم شود تا ارزش اجرایي نیز داشته باشد.

‌هيئت‌نظارت‌مالي‌بر‌باشگا ‌هها‌را‌چه‌كسي‌تشكيل‌داد؟ رئیس این گروه ویژه «ایوس لترنه» است و ژاکوبو بلتران اسپانیایي نیز در این گــروه عضویت دارد. دیگــر اعضاي این هیئت ویژه عبارتنــد از ایوس ورلي، کونستانتین سونین، ایگو فرانك و پترا استانونیچ.

‌آيا‌پيش‌از‌اين‌نيز‌تيمي‌از‌حضور‌در‌اروپا‌محروم‌شده‌است؟ بلــه، آخرین مورد تیم میــالن بود که به مدت یك ســال از حضور در رقابتهاي اروپایي محروم شد. پاناتینایک­وس، سیون و چند باشگاه دیگر نیز با همین نوع محرومیت مواجه شدهاند. 15 باشگاه که شاملپاريسن­ژرمن،زسکاصوفیه،گاالتاسراي،فنرباغچه، بشیکتاش، اینتر، رم، کلوژ و مارسي ميشوند تا پیش از تشــکیل اینهایت ویژه نظارت مالي بر باشــگاهها با جرائمي روبهرو شــدهاند، تعدادي از این باشــگاه همچنان تحت نظر یوفا قرار دارند.

‌اين‌محروميت‌از‌كجا‌آمد؟ اتهام وارد شــده به ســیتي مربوط ميشود به اسپانســری­نگ این باشگاه توسط هواپیمایي اتحاد،شرکتيکهمتع­لقاستبهمال­کانباشگاه منچسترســی­تي. نام این شرکت هواپیمایي روي پیراهن ســیتي قــرار دارد و همچنین ورزشگاه و آکادمي این باشگاه هم به نام اتحاد اســت. در فصل 2015-16 درآمد باشگاه از اسپانسرشــ­یپ به 75 میلیون یورو رسید در حالي که گفته ميشد رقم واقعي حمایت مالي اسپانسر 10 میلیون یورو بوده و بقیه پول از راهي غیر از تبلیغات به باشگاه تزریق شده است.

‌آيا‌سيتي‌در‌ليگ‌برتر‌هم‌با‌محروميت‌مواجه‌م ‌يشود؟ اگر جرم آنها ثابت شــود، ممکن است با کسر امتیاز قابل توجه در لیگ برتر انگلیس نیز مواجه شوند.

‌آيا‌اين‌باشگاه‌پيش‌از‌اين‌نيز‌محروم‌يا‌جريمه‌شده‌بود؟ در ســال 2014 باشگاه منچسترســی­تي با جریمه 55 میلیون یورویي مواجه شد و سقف قراردادهای آنها نیز تا سال 2015 با محدودیتهای­ي مواجه شد.

‌آيا‌اين‌ماجرا‌ممكن‌است‌گريبان‌پار ‌يس ‌نژرمن‌را‌هم‌بگيرد؟ دادگاه حکمیت ورزشي اعالم کرده یوفا نميتواند پروندهاي را که قبال بســته اســت دوباره بازگشــایي کنــد اما مورد پاريسنژرمن این است که یوفا مدعي است همچنان در حال تحقیق در مورد این باشگاه است و پرونده آن را نبسته است. امشب از ساعت 23:15 دیداري حساس از هفته بیستوچهارم سري ایتالیا آغاز خواهد شــد. اینتر که از ابتداي فصل رقیب یوونتوس در کورس قهرماني بوده حاال یك تیم سومي را هم در این کورس ميبیند که التزیو است. شاید با رقم خوردن نتیجه دلخواه براي تیم پایتختنشین، سناریوي اسکودتو آنطور که پیشبیني ميشد، پیش نرود.

؛ادامهشگفتي

نميدانیم التزیو را شگفتيساز بنامیم یا نه. از تیمي که سیمونه اینزاگي در چند سالاخیرساخ­تهانتظاربا­النشینيداش­تیمامااینک­هباتیمهايم­تمولوپرستا­رهاي همچون یوونتوس و اینتر در کورس قهرماني باشند را نميتوانستی­م تصور کنیم. حاالدرآستا­نهنبردسرنو­شتسازمقابل­اینترشانسص­درنشینيدار­ند.نکتهمثبت براي التزیو این است که حتي در ادامه فصل هم از آنها انتظاري ندارند و اگر در این کورس عقب بمانند و در پایان فصل سوم شوند، چیزي را از دست ندادهاند اما ساري دریووهبراي­قهرمانکردت­یمهمیشهقهر­مانتحتفشار­استوکونتهه­مباانبوهي از ستاره در صورت قهرمان نشدن مورد انتقاد قرار خواهد گرفت. خط حمله نقطه قوت التزیو است و از طرفي در خانه به مصاف اینتر خواهند رفت. التزیو از آن دست تیمهایي است که تالش ميکند نیمه نخست کار حریف را یکسره کند.

؛مراقبباش

کسب اسکودتو راحت نیست اما اینکه اینتر دوباره تبدیل به تیمي قدرتمند در ایتالیا شده هواداران را راضي کرده. آنتونیو کونته نشان داد مسیر موفقیت در ایتالیا را خوب بلد است و در ماههاي آغازین حضورش روي نیمکت نراتزوري عملکرد رضایتبخشــ­ي داشته. فقط یك بازي را در فصل جاري باختهاند که مقابــل یوونتوس بود و پس از آن هم فاصله جبران شــد. از طرفي تزلزل یوونتوسدرم­اهاخیراینت­ريهاراامید­وارنگهداشت­هوبسیاريهم­اعتقاد دارند آنها شانس نخست قهرماني هستند. نتیجه جدال با التزیو ميتواند تعیینکننده باشد. باید مراقب این رقیب و خط حملهزهردار­شباشند.اگراینتردر­اینبازيپیر­وزباشد «پسر کو ندارد نشان از پدر؟!» این ضربالمثل را ميتوان این روزها به بسیاري از فوتبالیســ­تهاي جوان گفت. درخشش ارلینــگ هوالند، پســر آلف اینــگ هوالند بازیکن ســابق

باز هم نشــریه «اشــپیگل» و باز هم دردسر. انتشار ایمیلهاي داخلي باشگاه منچسترســی­تي باعث شد این باشــگاه عالوه بر محرومیت از فصل آتي لیگ قهرمانان اروپا،03 میلیون یورو 25( میلیون پوند) هم جریمه شود. پاسخ سیتي چه بود؟ توهین، عصبانیت و انکار! ایمیلهایي که لو رفت باعث شــد تا طبق قوانینــي که یوفا ســال 2011 تحت عنــوان «فیرپلي مالــي» تدوین کرد، سنگینترین جریمه براي سیتیزنها بریده شود.

فريبدراسنا­د

اولین و بیشترین آسیبرسان به منچسترسیتي در داستان فیرپلي مالي، اسناد حسابداري بود که نشان ميداد شیخمنصور مالك باشگاه منچسترسیتي که از خانواده حاکم ابوظبي است،5/76 میلیون پوند براي پیراهن، ورزشگاه و آکادمي هزینه کرده اســت. اتفاقي که به نوعي مطابق قوانین فیرپلي مالي یوفا تخلف محسوبميشود­ویوفااعتقا­د

دارد در اسناد

یك رقیب جدي در مســیر قهرماني را از دور خارج خواهد کرد. تیم کونته در مقطع حساسي قرار دارد و پس از دیدار در پایتخت باید 2 هفته بعد در تورین به مصاف یوونتوس بروند. امتیازات هم آنقدر به هم نزدیك است که قطعا این 2 جدال تأثیر مستقیم در قهرماني خواهد داشت.

آخرينجدال

بازي رفت این فصل در جوزپه مهآتزا را اینتر یك بر صفــر از التزیو برد. دآمبروســی­و زننده تنها گل

نراتزوري بود.

منچسترسیتي باعث شده از همین االن ارلینگ از کل دوران بازیگريپدر­شهمبیشترسر­زبانهاباشد.بازیکنهايب­سیاري در حال حاضر ميبینیم که ژن فوتبالي دارند. وقتي از مارکوس

مالي آنها را فریب دادهاند. این دردسر جدي وقتي ایجاد شد که «روي پینتو» هکر پرتغالي که در کشور خودش براي 147 مورد متخلف شناخته شده، پس از هك کردن اسناد را براي نشریه «اشپیگل» ارسال کرد. قوانین فیرپلي مالي یوفاميگوید­پولمالکانم­يتواندباشگ­اهرابهضررو­زیانوورشکس­تگيبکشاند و به آنها توصیه ميکند از درآمد خودشان دستمزد بازیکنان را پرداخت نکنند یاهزینهايب­راينقلوانت­قاالتنپردا­زندتاباشگا­هدرخطربحرا­نماليقرارن­گیرد. شیخمنصور پس از اینکه سال 2008 باشگاه منچسترسیتي را خرید خودش مستقیما وارد نقلوانتقاا­لت شد و این اتفاق پس از سال1102 و تدوین آییننامه فیرپلي مالي یوفا هم ادامه پیدا کرد اما مهمترین بخش داستان اینجا بود که در یکي از نامهها مشــخص شد گروه اتحاد در فصل 2013-2014 از 57 میلیون پوند فقط 8 میلیون پوند را متقبل شــده و باقيمانده مبالغ از گروه ابوظبي که اسپانسر سیتي نیست و متعلق به شیخمنصور است به حساب باشگاه آمده. این اتفاق فصل 2015-2016 هم رخ داده، وقتي که از 67/5 میلیون پوند واریز شده به حســاب سیتیزنها، تنها 8 میلیون پوند مستقیماًً از اسپانسر باشگاه یعني شرکت هواپیمایي اتحاد بوده است.

سيتيمخالفف­يرپليمالي

پس از گزارش اشپیگل، یوفا ماه مارس سال گذشته اعالم کرد که تحقیق دربارهاینا­سنادراشروع­خواهدکرد،درحاليکهبا­شگاهمنچستر­سیتي اعالم کرده بود این اتهامات کام ًًال نادرســت هستند. در واقع آنها اعتقاد داشــتند از داستان سوءتعبیر شده و هیئت تحقیق این مســئله را متوجه خواهد شــد. در همان زمان که باشــگاه منچسترســی­تي ســعي در انکار این اتهام داشت، باشگاه منچسترســی­تي روند تحقیق را پیش بــرد و آییننامه جدیــدي را هم تدوین کرد و براي باشــگاهها­یي که در رقابتهاي اروپایي شــرکت داشــتند فرستاد و آنها را توســعه بلندمدت فوتبال و کاهش تورم در دستمزد بازیکنان، تشــویق کرد. در این بین خلدون المبارک رئیس باشگاه منچسترسیتي هم هرگز حامي فیرپلي مالي نبوده، چراکه پیشرفت تیمش را در خرج کردن پول ميدید. گفته ميشود بزرگترین حامي این قوانین باشــگاهها­ي آلمانــي و بهخصوص باشــگاهي مثل بایرنمونیخ هستند که پایداري مالي دارند. باشگاههایي کهسهامدارع­مدهشانهواد­ارانهستند.درواقعباشگ­اههاي آلمانيباای­نرویهکهادا­رهشانرابهد­ستحاکمانکش­ورهاي حوزه خلیجفارس بسپارند، غریبه هستند.

اینقطعاًًآخرینافشاگ­رينشریهاشپ­یگلنبودهود­رآیندههمشا­هد جنجالهاي اینچنیني خواهیم بود. گفته ميشود این نشریه آلماني از طریق هك کردن به حدود 70 میلیون سند فوتبالي دست پیدا کرده و ارتباط خوبي هم در اینباره برقرار کرده اســت. به نظر ميرسد منبع اصلي آنها پینتو باشد که با هك کردن کامیپوترها­ي بخشهاي اداري باشگاهها توانسته به اسناد اصلي و بهخصوص ایمیلهاي مهم دست پیداکند.رويپینتومي­گویدشایدبر­خياعمالشغی­رقانونيباش­داما اسم«هکر»رارويخودشن­ميگذارد.هیئتتحقیقی­وفاهمهمچنا­ن پیگیرمسائل­ماليباشگاه­هاهستواحتم­االًًدرآیندهنام­باشگاهدیگر­ي همانندمنچس­ترسیتيمطرح­شود.

آماربازي

داستان ادامه دارد؟

در 5 نبرد آخر التزیو و اینتر در تمامي رقابتها هیچ دیداري با نتیجه تساوي خاتمه نیافته است. 2 بازي را التزیو برده و 3 بازي را اینتر. التزیو هنوز در المپیکو شکست نخورده است. 9 برد و 3 تساوي در خانه براي بیانکوچلست­ي ثبت شده. همانطور که التزیو در خانه مغلوب نشده، اینتر هم خارجازخانه باخت نداشته. صدرنشین 9 برد و 2 تساوي بیرون از میالن داشته. التزیو موفق شده 53 گل در 23 هفته گذشته بزند. فقط آتاالنتا با 61 گل زده باالتر از این تیم قرار دارد. اگــر التزیو پیروز شــود و یووه هم برنده بازي این هفتهاش نباشــد، بیانکوچلست­يبراياولین­مرتبهتحتهد­ایتاینزاگي­طعمصدرنشین­ي را خواهد چشید. با 20 گل خــورده، التزیو و اینتر بهترین خط دفاع فصل را در اختیار داشتهاند. چیرو ایموبیله 25 گل در 23 بازي این فصل سري $ زده. بهترین آمار صدرنشین جدول گلزنان 29 گل 2 فصل پیش بود و اگر اتفاق خاصي رخ ندهد بهترین رکورد خودش را ميشکند.

مصدومانومح­رومان

سناد لولیچ کاپیتان التزیو مصدوم شده و غایب بزرگ تیم اینزاگي خواهد بود. روبرتو گالیاردیني هم تنها مصدوم اینتر براي این جدال حســاس

خواهد بود.

تركيباحتما­ليدوتيم

التزیو:استراکوشا،فلیپه،آچربي،رادو،الدزاري،میلینکوویچ­ساویچ،لیوا، آلبرتو، جوني، کایسدو و ایموبیله اینتر: پادلي، اشــکرینیا­ر، دفراي، باستوني، کاندروا، بارال، بروزوویچ، اریکسن، یانگ، لوکاکو و مارتینس تورام پرســیدهان­د «از چه زماني فوتبال را شــروع کردهاي؟» ميگوید از زمان تولدم توپ همهجا بود و از همان زمان دنبال فوتبال رفتم. اگرچه صرفا بزرگ شدن در خانواده فوتبالي و ژن

فوتبالي نميتواند دلیلي بر فوتبالیست خوب شدن باشد اما این روزها تعداد پسراني از خانواده فوتبالي که در مسیر ستاره شدن گام برميدارند، بیش از همیشه شده است.

بعد از آنکه یوفا باشگاه منچسترسیتي را به خاطر عدم رعایت یکسري امور از 2 فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا محروم کرد، هماکنون شایعات زیادي در مــورد آینده پــپ گواردیوال نــزد آبيها به گوش ميرســد. روزنامه دیليتلگراف­دراینموردن­وشتدرصورتع­دمنتیجهگیر­يسیتیزنهاد­ر رأيفرجامخو­اهيوتأییدر­أيیوفا،سرمربياسپا­نیایيدرپای­انفصلجاري منچســتر را ترک ميکند. این در حالي است که تا سال 2021 با تیم دوم شهر منچســتر قرارداد دارد و از سال 2016 نیز براي آنها کار کرده است. مربي94 ساله اسپانیایي در مدت4 سال حضورش در تیم انگلیسي،2 مقام قهرماني لیگ برتر انگلیس و همچنین یك مقام قهرماني جام حذفي، 2 عنوان نخســت جام اتحادیه و 2 عنوان قهرماني جام خیریه را به ویترین افتخاراتش اضافه کرده است.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran