KHABAR VARZESHI

اسکوچیچ:مشکلقلبينه،آلرژيداشتم

-

دراگان اسکوچیچ، سرمربي تیم ملي فوتبال کشورمان دیروز در اولین نشست خبري رسمي خود به سؤاالت خبرنگاران پاسخ داد که چکیدهاي از آن را ميخوانید.

‌مننميخواهم­دربارهزمان­کارلوسکیرو­شصحبت کنم اما ارتباط ما با باشــگاهها ســازنده خواهد بود بهطوري که بــا کادر فني باشــگاهها در ارتباط خواهیم بود تا آنها از برنامههاي بنده و من هم از برنامههاي آنها باخبر باشــم تا ارتباط سازنده را پیشببریم.

‌‌اینکه دستیاران بنده در تیم ملي چه کساني هستند بهزودي مشخص خواهد شد. ما در کرواسي یکضربالمثل­داریمکهميگ­وید«هرسريیکابر­يدارد» و مــا هم باید با مشــورت و نظــرات نفرات قبلــي در این مورد تصمیمگیريک­نیم.

‌‌معتقدم من به خاطر دانش و شناختي که از فوتبال ایران داشــتهام انتخاب شدهام و فدراســیون فوتبال به این نتیجه رسیده است که شناخت و دانش من چیزي است که روي آن تأکید دارد.

‌درموردبیما­ريمنخیليچی­زهادررسانه­ها ميشنوم. اینکه گفته ميشود من مشکل قلبي دارم و خبرهــاي دیگر را من هم در رســانهها شنیدم. البته باید بگویم من آلرژي به هوا داشتم کهدرآبادان­بیشترشدهبو­داماخداراش­کرمعالجه شدم. وقتي من تیم صنعت نفت را ترک کردم هیچ صحبتي با تیم ملي نداشتم. حتي این بحث از سمت مدیرعامل باشگاهصنعت­نفتآبادانه­ممطرحشدهبو­دواوهممرات­شویق کرد اما آن زمان اصال در جریان پیشنهاد تیم ملي نبودم. در آن مقطعپنج،ششباشگاهمه­موصاحبنامد­اخليهمبامن­تماس گرفتند اما به خاطر تعهد اخالقي که به باشــگاه صنعت نفت داشــتم و به این باشگاه قول داده بودم در ایران براي هیچ تیم باشگاهي سرمربیگري نکنم، ولي تیم ملي قطعا یک موضوع متفاوت است. همانطور که قبال گفتم این سمت باعث افتخار من است و فدراسیون فوتبال هم باید بداند با یک مربي صادق همکاري ميکند.

‌من انتقادات را با آغوش باز ميپذیرم و به تمام نظراتاهمیت­خواهمدادوه­مچنینرابطه­بسیار محترمانــه­اي با منتقدانم دارم و انتقاد آنها باعث انگیزه من ميشود. ‌بایدبگویمک­هایجنتمندر­ایرانخیليب­داست! بگذارید روشنتر براي شما بگویم، اگر قرار است کارگزاران من را به شمال و جنوب کشور ببرند و بعد هم با نقشه من را به تیــم ملي بیاورند، باید بگویم آنها کارشــان را خیلي بد انجام دادهاند. من اگر بخواهم در پارک قدم بزنم هیچگاه روي گلها پا نميگذارم تا مســیرم را کوتاهتر کنم بلکه مسیر درست را انتخاب خواهم کرد. انسان صادقي هستم و درگیر این مسائلنیزنم­يشوم،چونفوتبالر­اباعلموآگا­هي خودم دنبال ميکنم.

‌با 51 ســال سن، کسي نميتواند مرا بخرد و لیست ســیاهي نداریم. اینها شایعاتي است که مطرح ميشــود و مطمئنا بازیکناني به تیم ملي دعوتميشوند­کهمستحقوال­یقپوشیدنپی­راهن تیممليهستن­د. ‌‌در واکنش به این ســؤال که گفته ميشود یک آقازاده براي حضورم در تیم ملي نقش داشــته، براساس آن چیزي که بنده ميدانم، فدراســیون فوتبال مرا بهعنوان سرمربي انتخاب کرده است. اگر شما چیزي بیشتر از این ميدانید، من نميدانم و از آن

بيخبر هستم. ضمن اینکه قراردادم را با آقاي بهاروند (سرپرست فدراســیون فوتبال) امضا کردهام و فکر ميکنم این یک مسئله منطقياست.

‌من کار و تالش کردم تا به هدفم برســم. اکنون به اتفاقات سال 2011 فکر ميکنم. در آن سال در بازي النصر و استقالل کارلوس کیروش را که سرمربي تیم ایران بود در هتل دیدم و فکر نميکردم که روزي جایگزین او شوم! البته این را هم باید بگویم که براي رســیدن به هدفم تــالش کردم. این ميتواند آرزوي هر مربي باشد.

 ??  ?? نبرد سنگربانان در خارج از زمین فوتبال ... ! (جراید)
نبرد سنگربانان در خارج از زمین فوتبال ... ! (جراید)
 ??  ?? سهيلسعادتم­ندي
سهيلسعادتم­ندي
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran