KHABAR VARZESHI

اميدواریمو­یلموتسرابب­ریم!

- Ardehali@khabarvarz­eshi.com

تغییرموضعف­دراسیوندرپ­روندهجنجال­ي

همه مصاحبههاي مسئوالن فدراسيون، مخصوصا آنها را كه در پروسه انتقال مارك ويلموتــس بــه تيم ملي نقــش كليدي داشتند، كنار بگذاريد و به حرفهاي تازه مهديمحمدنب­يدبيركلفدر­اسيوندقت كنيد.اومدتزيادي­نيستعازمسا­ختمان فوتبال در سئول شده اما طبيعتا ميتواند بــه دور از تعصــب درباره يك قــرارداد پرحاشيه و جنجالي صحبت كند. مهدي تــاج، اميرمهــدي علوي (ســخنگوي فدراسيون)، محمود اســالميان، صادق درودگــر (رئيــس كميتــه اقتصــادي فدراســيون) ...و از جملــه مســئوالن فدراســيون بودهاند كه از برد ايران مقابل ويلموتس سخن گفتهاند. حتي اسالميان در مصاحبــه با خبرورزشــي گفته بود: «گنجشك مفت و سنگ مفت. ويلموتس يك تالشــي كرده ولي شــك نكنيد در پرونده بازنده است.»

تاج هم كــه بارها و بارها به منتقدان پريــد و گفــت ويلموتس و همســرش نميتوانند هيچ كاري كنند. البته لفظي كه او در مجلس بــراي اين دو به كار برده بود، لفظ تندي بود و حتي باعث شد نمايندگان مجلس تعجب كنند؛ چون او چند روز بعد از آنكه در تلويزيون گفت با ويلموتس بعد از جلسه ماچ و بوسه كردند و حتي سرمربي ســابق او را به «ناهار گرفت»، در مجلس حرفهايتندي­عليهاينمرب­يوهمسرش به زبان آورد. ظاهرا حرف درست را بايد از زبان نبي شــنيد كه در پروسه انتقال اين مربي نبوده و حاال مثل همه نگران است. وقتيازاوپر­سيدهشدآياق­طعياينپرون­ده را ميبريــم؟ گفــت: «مــن نميتوانم پيشداوري كنم.» او ادامه داد: «اميدوارم ببريم و رأي به ضرر فدراســيون نباشد.» نبي با اين حرفها اولين كسي است كه در فدراسيون با قاطعيت نميگويد ايران در پرونده ويلموتس برنده خواهد شد.

ايران در پرونده ويلموتس سه وكيل به كار گرفته كه دو نفر ايراني هستند و يك نفر هم خارجي است كه لودويك دلشات نــام دارد. او همان وكيل جنجالي پرونده تراكتور عليه اســتوكس و اروين است كه فيفا تبريزيها را در آن بازنده اعالم كرد. فدراسيون بعد از بررسي پرونده دلشات با وجود فشارها تصميم گرفت همچنان از او در پرونده ويلموتس اســتفاده كند با اين تفاوت كــه دو وكيــل ايراني، شــديداً حواسشان به او باشد!

حامداردهال­ي

با توجه به مشخص شدن زمان شروع تمرينات و بازيهاي تيمهاي ليگ فوتبال، حاال ســازمان ليگ فوتســال نيز راحتتر ميتواند درباره زمان بازيهاي ليگ برتر فوتســال تصميمگيري كند. امروز جلسه مهمي در سازمان ليگ فوتسال برگزار ميشود كه درباره برگزاري فينال ليگ برتر فوتسال،بازيهايليگ­دستهاولوفص­لجديدليگدس­تهدوموهمچن­ين فصلآيندهلي­گبرترتصميم­گيريميشود.آرشجابريسر­پرستسازمان ليگ در اين خصوص گفت: برنامهريزي­هاي الزم براي برگزاري مسابقات انجام شده و تاريخ برگزاري فينال ليگ برتر و ليگهاي فوتسال امروز طبق پروتكلهاي بهداشتي از سوي فدراسيون پزشكي ورزشي ابالغ شده است و آقاي بهاروند اين دســتورالع­مل را به سازمان ليگ ابالغ كردهاند كه در اختيار هيئتها و باشگاهها قرار ميدهيم.

فدراســيون فوتبال ايران در تالش اســت تا ماجراي پاداش 200 هزار دالري كــىروش را با توافق حل و فصل كند. اين مربي از ايران به فيفا شكايتكردهك­هبايدبابتس­وميدر جام ملتها به او چنين پولي پاداش بدهند. بعد از شــكايت كارلوس، فدراســيون موضعگيري كرد كه پرونــده را بــه دادگاه عالي ورزش ميبــرد. اين يعنــي هزينه اضافه دادرسيوداد­گاهووكيل.فدراسيون فوتبال بعد از بررسي پرونده به اين نتيجه رســيده كه حق با كارلوس كىروش اســت. گويا بعــد از جام جهاني كــه محمود اســالميان و

ساكت دو عضو فدراسيون فوتبال با او پاي ميز مذاكره مينشــينند تا قراردادش را ۶ ماهه با ايران تمديد كند، توافق ميكنند بابت سومي در رقابتهابها­وپاداشتعلق­بگيرد.بعد از جــام ملتهــاي اســتراليا كنفدراسيون­فوتبالآسيا­بخشنامه كرد كه ديگر بازي ردهبندي برگزار نميشود. كىروش هم با علم به اين موضوع در قــرارداد آخرش چنين مورديرابيا­نكردوخالصه­طرفين توافق كردند رسيدن به نيمهنهايي ازنظرشانيع­نيسوميدرمس­ابقات. از طرفــي بعضــي از مســئوالن فدراســيون هم بعد از جام ملتها گفتند طبق آمار ايران تيم ســوم مسابقات بوده اســت. آنطور كه پيداست تمام مســتندات به نفع كارلوس اســت و به همين خاطر فدراســيون از موضــع اوليه خود عقبنشيني كرده است. در اين باره نبــي دبيــركل فدراســيون هم مذاكراتــي بــا كيروش داشــته. فدراســيون به اين مربي پيشنهاد داده تا با او توافق كنند و مشكل حل و فصل شــود. كىروش فعال روي 200 هزار دالر تأكيد دارد ولي شايد به خاطر وضع مالي فدراســيون، تخفيفــي بدهد تا طرف مقابل هم راضي باشد. فدراسيون در نظر دارد مبلغ توافقي را از منبع مالي خود در فيفا به حساب اين مربي واريز كند. فدراسيون جهاني فوتبال اخيرا با انتقال پول به ايران مخالفت كرده وليبااينكه­پولرابهحسا­بشخص ثالثي كه از فدراسيون طلب دارد، واريزكندمش­كليندارد.روزگذشته هم نبــي دبيركل فدراســيون در واكنش به پرونده پاداش كيروش بــه خبرنــگارا­ن گفــت: «كار حقوقــياش را انجــام ميدهيم. اميدوارم به نتايج خوب برسيم و با تفاهم پرونده بسته شود.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran