KHABAR VARZESHI

ميخواستندس­رمربياستقا­للرادرالعي­نكلهپاكنند

-

سه سال پيش در خرداد 96 اتفاق بسيار تلخي براي استقالل و فوتبال ايران رخ داد. آبيپوشان پايتخت كه در نيمفصل دوم ليگ 96-9۵ نتايج بسيار خوبي با عليرضا منصوريان گرفتند و توانستند خودشان را تا رتبه نايبقهرمان­ي باال بكشند، در مرحله حذفي ليگ قهرمانان آسيا شكست فوقالعاده سنگيني را مقابل العين امارات پذيرا شدند و پس از ناكامي با حساب -6 يك در خانه حريف از گردونه اين مسابقات كنار رفتند! اتفاقي كه در عين تلخي، فوقالعاده هم عجيب بود و هنوز هم پس از گذشت مدت قابل مالحظهاي از آن، تعدادي از هواداران استقالل باور ندارند كه مسئله صرفا فني يا رواني بوده است. در همين خصوص طي دو روز گذشته اطالعات جالبي به دست ما رســيد كه البته حاميان آنها به هيچ عنوان حاضر نشــدند در قالب شخصيت حقيقيباخبر­ورزشيمصاحب­هكنندوليبه­شرطمخفيمان­دننامشانمو­اردي را پيرامون پشت پرده آن مسابقه با ما مطرح كردند كه اگر صحت داشته باشد بيانگر كودتاي نافرجام عليه عليرضا منصوريان در امارات بوده است. اين را هم تأكيد ميكنيم كه موارد فوق صرفا شايعه بوده و بر مبناي شنيدهها و اطالعات شفاهيماحاص­لشدهاست،بنابراينخب­رورزشينميت­واندصحتآنر­اقاطعانه تأييد كند ولي موارد بسياري در فوتبال ايران وجود دارد كه سالهاست مطرح است و در موردش حرف ميزنند بدون آنكه سندي رسمي در تأييد يا تكذيب آنها ارائه شود.

‌‌‌‌‌اختالف‌در‌تهران،‌اقدام‌در‌امارات‌ اگر چه اســتقالل در آن فصل نايبقهرمان ليگ برتر شــده و توانسته بود پرسپوليس را هم شكست دهد ولي عليرضا منصوريان در ميان اعضاي وقت مديريت باشگاه مخالفاني داشت كه اختالفشان با سرمربي تيم بسيار جدي شدهبود.ازطرفديگر،ناكامياستق­اللدرجامحذ­فيوقهرماني­پرسپوليس در ليگ برتر فشــار مضاعفي روي كادر مديريت باشگاه گذاشته بود چون از حريف سنتي خودشان عقب افتاده بودند. در اين ميان تعدادي از بازيكنان نيز اختالفاتي چند ماهه با منصوريان داشــتند كه به درازا كشيده شده بود ولي با توجه به نتايج خوب اســتقالل عمال كفه ترازو حداقل در آن مقطع به نفع سرمربي سنگيني ميكرد. اينطور كه پيداست پس از بازي رفت مقابل العين در تهران كه با برتري يك بر صفر استقالل تمام شد، دوباره اختالفاتي ميانكادرفن­يوچندبازيك­نرخدادوهما­نجابودكهآن­هابرايمساب­قهبرگشت نقشــههايی كشيدند! البته تأكيد ميكنيم كه اين موارد شايعهاي است كه حاال پس از سه سال مطرح شده است.

‌‌راه‌رفتن‌در‌زمين‌ بازي برگشت فرا رسيد و از همان دقايق آغازين كامال مشخص بود كه استقالل اصالتيمهمي­شگينيست.تعداديازبا­زيكنانبسيا­رسنگينقدمب­رميداشتند و ميزان دوندگي آنها در قياس با ديدارهاي قبلي كاهش يافته بود. از طرف ديگر، فيلم مسابقه نشان ميدهد كه از 6 گلي كه استقالل خود، حداقل چهار گل به خاطر اشــتباه در جايگيري تعدادي از نفرات بوده است. عدهاي كه آن زمان رابطه گرمي با منصوريان داشــته و به استقالل نزديك بودند، در اين رابطه به خبرورزشي گفتند كه اشتباهات تاكتيكي سرمربي وقت در آن مسابقه اصال كتمانشدني نيست و شرايط فني به گونهاي بودكهبهاحت­مالزيادحتي­اگردرشبهاي­قبلازبازيب­رگشت نيز جلســات خاصي انجام نميشــد، باز هم نماينده امارات استقالل را ميبرد و به مرحله بعدي صعود ميكرد اما تعدادي از بازيكنان كمكاري كردند تا شكست آبيپوشان سنگينتر شود. ‌‌قرار‌اخراج‌ اينطور كه افراد مورد نظر در گفتوگو با ما بيان داشتند، هيچ كدام از بازيكنان حتي نفراتي كه بر اساس ادعاي آنها در حق منصوريان كملطفي كردند تصور خوردنششگلر­انميكردندو­اساسانميخو­استندچنينن­تيجهايرقمب­خورد ولي قبل از بازي با همديگر بحث كرده و تأكيد داشتند كه اگر استقالل از ليگ قهرمانانآس­ياحذفشود،احتمالاخرا­جشدنعليرضا­منصوريانزي­ادميشود. پــس از نتيجهاي كه در امارات رقــم خورد نيز كه ديگر اغلب بازيكنان هنگام بازگشت به تهران اذعان داشــتند كه سرمربي تيم تغيير خواهد كرد اما رضا افتخاري در تصميمي عجيب، حكم به ابقاي سرمربي داد تا رشتههاي بعضي افرادكامال­پنبهشود.البتهحكممد­يرعاملوقتب­اشگاهاستقا­للفقطباعثش­د منصوريان چند ماه بيشتر سرمربي بماند و شهريور 96 كنارهگيري كند.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran