KHABAR VARZESHI

تستكرونای2­بازیکنمثبت­شد

-

سيد‌واليبال‌پيشنهادات‌زيادي‌براي‌فصل‌جديد‌روي‌ميز‌دارد،‌از‌پال ‌سليگا‌ گرفته‌تا‌سري‌$‌ايتاليا‌و‌حتي‌روسيه‌و‌البته‌ليگ‌ايران‌اما‌بهترين‌مدافع‌وسط‌ پال ‌سليگا،‌نم ‌يداند‌کدام‌را‌انتخاب‌کند.‌سيدمحمد‌موسوي‌با‌اينكه‌بعيد‌ م ‌يداند‌خوليو‌والسكو‌به‌ايران‌برگردد‌اما‌معتقد‌است‌کمک‌بزرگي‌م ‌يتواند‌ براي‌تيم‌ملي‌باشد.‌

‌‌بابت‌پيشنهاد‌سايپا‌به‌تهران‌برگشتي؟ نه، من وقتي پالسليگا تمام شد بايد برميگشتم اما متأسفانه كرونا همهچيزرابه­همريختومنه­ممدتيباخان­وادهامدراو­لشتينماندگ­ار شدم. با هر سختي بود به تهران برگشتم. ‌‌شما‌با‌سايپا‌به‌توافق‌رسيدي؟ هنــوز نه. بايد تصميم بگيرم. البتــه اول بايد با ايجنتم صحبت كنم ببينم چه ميشود و بعد تصميم ميگيرم. ‌‌چرا‌اي ‌نقدر‌بالتكليف‌هستي؟ به دليل كرونا همه باشگاههايي كه مرا ميخواستند بالتكليف هستند و وضعيت اسپانسرهاي­شان هم مشخص نيست، به همين دليل، بعضي بازيكنان شــاغل در سري $ در حال فرار از آنجا هستند. البته كه در اين اوضاع بد باشگاهها از آب گلآلود ماهي ميگيرند. ليگ سري $ ايتاليا 07، 80 درصدش تمام شــده، نهايت يك ماه و نيم مانده و اسپانســره­ا هم هزينهها را دادهانــد اما 0۳ درصد قراردادها كم شــده است. لهستانيها 5۱ درصد كم كردند. با اين شرايط خودم هم ماندهام چهكار كنم.

‌‌تو‌از‌ليگ‌روسيه‌هم‌پيشنهاد‌بازي‌داري؟ بربوف سرمربي تيم كمروو روسيه مرا ميخواهد؛ تيمي كهزايتسفهم­راگرفته.اينباشگاهح­تيفيلمبازي­هاي من در پالسليگا را ديده و با باشــگاه و مربي تيم هم دربــارهام صحبت كرده و تأييديه هم گرفته اســت. گفتهاند امروز و فردا قرارداد امضا ميكنند.

‌‌به‌نظرت‌برگشت‌والسكو‌به‌نفع‌تيم‌ملي‌واليبال‌ ايران‌است؟ فكر نميكنم والسكو بيايد. به نظرم خودش ميداند توجيهي براي آمدن به ايران ندارد. كار او در تيم ملي واليبال ايران خيلي بزرگ بود اما حاال با برگشت به ايران تنها مدال المپيك ميتواند مردم را از او راضي كند و اگر مدالي نگيرد، براي وجههاش بد ميشود. با اين حساب احتمال آمدن والسكوي باهوش به ايران كم است.

‌‌‌تو‌دوست‌داري‌دوباره‌با‌او‌کار‌کني؟ من كه خيلي دوست دارم والسكو بيايد، به ويژه كه تيم ما جوان است و بازيكنان مربيایمثلو­السكوميخوا­هندكهكنارش­انباشدتارو­يذهنيتآنها­كاركند.

‌‌والسكو‌م ‌يتواند‌به‌تيم‌ملي‌واليبال‌براي‌رفتن‌روي‌سكو‌کمک‌کند؟ خيلي ميتواند كمك كند چرا كه تيم ما پتانسيل آن را دارد، چه با والسكو و چه بدون والسكو. تنها كمي زيرساختهاي­مان ضعيف است كه بايد درست شود. حاال هنوز مديريت فدراسيون به ثبات نرسيده و همين مسئله خيلي به قدرت واليبال لطمه ميزند.

‌‌‌چطور؟ من به شــرايط فدراسيون خيلي نااميد هستم. ميترسم واليبال ايران به جاي پيشرفت،پسرفتكند.

‌‌مربي‌خارجي‌جديد‌در‌فرصت‌کم‌تا‌المپيک‌براي‌آمادگي‌تيم‌ملي‌کار‌سختي‌دارد؟ واقعاشرايط­خاصاست.تابهحالچني­ناتفاقينيف­تادهبودكها­لمپيكبهتعو­يق بيفتد به جز يك بار آن هم زمان جنگ جهاني دوم. البته ‪۶ 5،‬ ماه فرصت كمي نيســت. به نظرم در اين مدت مربي بزرگ خارجي ميخواهيم تا با كار انقالبي تيم ملي را براي المپيك آماده كند. مربيای كه با مقررات ســفت و ســخت و تمرينات خوب تيم را بسازد. اگر قرار به مربي درجه 2 و ۳ باشد، همان بهتر كه مربي ايراني روي نيمكت بنشيند.

‌‌سه‌سال‌کار‌با‌کوالکوويچ‌چطور‌بود؟ منسهسالازك­ارباكوالكو­ويچلذتبردم.زمانكارباا­وهيچدغدغها­ينداشتيم. او مرد خيلي خوب و صادقي بود و جو خوبي را در تيم ملي به وجود آورده بود. شايد باور نكنيد اما متحدترين و رفيقترين تيم در اين چند سال اخير را درست كرده بود. ديشب در آخرين لحظاتی كه روزنامه برای چاپ آماده میشد، مهرزاد خليليان، سرپرست فدراسيون پزشكی- ورزشی اعالم كرد تست كرونای 2 بازيكن ليگ برتریكهالب­تهازتيمهای­تهرانینيست­ند،مثبتشدهاست.البتهاينقض­يههيچ ربطی به فوتبال و تمرين ...و ندارد چون هنوز تمرين و مســابقهای انجام نشده كه كســی به واسطه فوتبال كرونا بگيرد. البته خليليان مدعی شده كه اين 2 بازيكن بهبود يافتهاند و میتوانند در ليگ برتر بازی كنند.

آخرينخبر

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran