KHABAR VARZESHI

گلمحمدي:نميشودتاتو­ليدواکسنکر­ونا،فوتبالراتع­طيلکرد برانكويكمع­لمنمونه ويك الگــوست

-

روزگذشــته­يحييگلمحمد­ينيزهمــرا­هبازيكنانو­اعضايتيم پرسپوليس وارد ورزشگاه درفشيفر شد و تست كرونا داد. سرمربي پرسپوليس درباره اين تستها، ادامه برگزاري مسابقات، ترس تيمها از مبتال شــدن به بيماري و تعريف و تمجيد اخير برانكو ايوانكوويچ حرفهايجالب­يزدكهميخوا­نيد.

بيتعارفنگر­انويروسكرو­نانيستيد؟ هيچكسنميتو­اندتضمينبد­هدكروناميگ­يرديانميگي­رد.رعايت پروتكلهاي بهداشتي از طرف فوتباليها بايد صورت بگيرد. ما بايد تالش كنيم نشاط اجتماعي به وجود بياوريم چون در ‪3 2،‬ ماه اخير شــرايط در كشور سخت بوده اســت. ما فوتباليها تمام زندگي و كارمان به فوتبال بســتگي دارد و 95 درصد كارمان فوتبال است. همه ما از اين فوتبال نــان ميخوريم و خرج زندگي را ميدهيم. توصيهمناين­استكهبعضيه­ابهفكرتعطي­ليفوتبالنب­اشندچون چند ماه بعد كه ليگ بيســتم آغاز شود، آيا كسي تضمين ميكند كرونا نخواهد بود؟

نه، اما اگر االن سرمربي پرسپوليس نبوديد هم همينحرفرام­يزديد؟

به تيمهاي ليگ برتري برنامهاي ندادهاند اما فكر كنم بازيها هر 5 روز يك بار هم در برنامه باشــد و فقط 4 روز فاصله بين بازيها نيســت. اين قانون تصويب شده كه 5 تعويض داشته باشيمهمباع­ثميشودبازي­كنانخستهنش­وندوميتوان­دخيلي كمك كند.

خيليهاواغل­ببازيكنانش­ماازهمينحا­الپرسپوليس­راقهرمان زودهنگاممس­ابقاتليگنو­زدهمميدانن­د.نظرشماچيست؟ من هيچوقت دوست ندارم هيچكدام از بازيكنان تيمم از حاال فكر كنند قهرمان هستيم. تا زماني كه جام را باالي سر نبرديم، بايد تالش كنيم. نميخواهم ذهنيت بازيكنانم به شكلي باشد كه از حاال قهرمان هســتيم. درست است كه از نظر جدولي وضعيت خوبي داريم و با تيمهايي بازي كرديم كه در باالي جدول بودند اما از طرف ديگر با تيمهايي بــازي داريم كه براي جلوگيري از سقوط و كسب سهميه ميجنگند.

پرســپوليس در نيمفصل دوم روند صعودي درپيش گرفتــه و امتيازات خوبي جمع كرد. آيا ميتوانيد با توجه به وقفهاي كه افتاده، همان روند را ادامه دهيد؟ خود خوانــده بود. نظري نداريد؟ برانكو يك معلم و مربي نمونه است. ايشان يك الگوي خوب اســت كه بالفاصله پس از بازگشت من به پرسپوليس هم تبريك گفت و شخصيت بااليش را نشان داد. ما در تيم ملي هم دوران همكاري خوبي داشتيم و بعد از آن هم ارتباط محترمانه و خوبي بين ما حاكم بود. اين تعاريف آن هم از سوي كسي كه سرمربي من بوده باعث خوشحالي اســت و از برانكو تشكرميكنم.

ســؤال آخر مربوط به ســبك كاري گلمحمديوفو­تبالياستكه­شمابهآنعال­قه داريد. ســال گذشته به ما گفتيد گوارديوال را دوست داريد و بازيهاي منچسترسيتي را تماشا ميكنيد.دردورانقرن­طينههمفيلم­هايمنسيتي رانگاهميكر­ديد؟ متأســفانه فوتبال در تمام دنيا تعطيل بود و دلمان براي ديدن مســابقات فوتبال خيلي تنگ شده است. من خودم طرفدار بارســلونا هستم اما بله، به خاطر گوارديوال بازيهاي منسيتي را تماشا ميكنم.

خودتان هم در زمان بازي مدافعي نبوديد كه زير توپ بزنيد و معموال از خط دفاع بازيسازي ميكرديد. شما لطف داريد.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran