KHABAR VARZESHI

يكتصميمخوب­براياستقال­ل

-

سالهاي سال است تيمهاي اميد استقالل و پرسپوليس بازيكن شاخص و تاپ به تيم بزرگ خود معرفي نكردهاند! به دليل اينكه توجه به تيمهاي پايه كم شده اســت و سياست نتيجهگيري آني موجب شــده هر دو باشگاه بهدنبال ستاره تيمهاي ديگر باشــند. در حالي كه در گذشته هر دو تيم از اميد خود بازيكنان شاخصجذبميك­ردند.نمونهاشدرب­رههايكهمجت­بيجباري،آندو،طالبلو ...و در تيم اميد استقالل بازي ميكردند.

اســتقالل اما اينبار يك تصميم خوب گرفته است و ميخواهد از فصل پيشرو تيم اميد خود را در بازي ليگ برتر اميدهاي كشور شركت دهد. تا جايي كه ذهن ياري ميكند تيمهاي اميد باشگاههاي تهراني در ليگ برتر اميدهاي تهرانحاضرب­ودهاندوطبي­عياستسطحكي­فياينبازيه­اپايينتراز­مسابقات ليگبرترامي­دهايكشوربا­شدكهدرآنتي­مهايشاخصين­ظيرفوالد،سپاهان، ملوان، ذوبآهن ...و حضور دارند.

اين تصميم بدون شك موجب ميشود اميد استقالل تيم قويتري را روانه بازيها كند و در اينصورت ميتواند در مسير بازيكنسازي براي تيم استقالل گامهاي مؤثرتري بردارد. در فوتبال حرفهاي سالهاي سال است يك روز پيش از رويارويي دو تيم اصلي دو تيم اميد با هم بازي ميكنند. اين ديدار در برخي ليگها حتي در سطح جوانان هم برگزار ميشود اما در ايران تيمهايليگب­رتريبراياي­نكهمانعازا­فزايشهزينه­هايخودشوند­تيمهاي اميد خود را در بازيهاي كشــور شركت نميدهند و از آنها ميخواهند در بازيهاي اســتاني شركت كنند. اين نگاه بد در حالي وجود دارد حتي االن هم در برخي باشــگاهها كه هزينه براي فوتبال پايه در مسير بازيكنسازي است و براي باشگاه سود است.

با حضور تيم اميدهاي اســتقالل در ليگ برتر اميدهاي كشور در آينده ميتوان شاهد معرفي بازيكنان خوبي از اين تيم به استقالل باشيم. به اين خاطر كه كادر فني تيم اميد بايد در فصل پيشرو يك تيم در حد و اندازههاي قهرماني كشور ببندد نه تيمي در سطح استان تهران. استقالل با اين سياست حتي قادر خواهد بود بازيكنان تيم اميد خود را به تيمهاي ديگر بفروشــد و از اين مسير درآمدزايــ­ي كند. چه خوب ايــن تصميم براي ديگر تيمهــاي تهراني نظير پرسپوليس، پيكان، سايپا ...و هم الگو شود.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran