KHABAR VARZESHI

قليزادهاست­قالليدوآتي­شهاست!

-

روز سهشنبه تصميم گرفته شد اعضاي تيم استقالل با حضور در بيمارستان جم تستهاي مرتبط با بيماري كرونا را انجام دهند اما در ادامه به آنها توصيه شــد در محل ديگري اين اتفاق رخ دهد چون محيط بيمارستانه­ا به دليل حضور انواع بيماران ميتواند براي اعضاي تيم خطرآفرين باشد. در ادامه قرار شد استقالليها ساعت03:9 صبح روز چهارشنبه در مجموعه ورزشي انقالب تستهاي مربوطه را انجام دهند. خبرورزشي تنها رسانهاي بود كه دو نماينده خود را براي تهيه گزارشي از فعاليت آبيپوشان پايتخت در هواي باراني ديروز تهران به اين مجموعه اعزام كرد تا گزارشــي كامل تقديم شــما همراهان هميشگي خود كند.

آقامجيد‌اول‌شد،‌عارف‌آخر ســه نفر از پرسنل زبده بيمارســتا­ن جم زودتر از ساعت 9 صبح در رختكن مجموعه ورزشي انقالب حاضر شدند تا كارهاي مقدماتي انجام تست از بيش از 40 نفر را انجام دهند. آنها با پوشش كامل بهداشتي ابتدا محيط رختكن را ضد عفوني كرده و سپس وسايلشان را در گوشهاي چيدند و همه چيز را مهيا كردند تا بعد از انجام هر تست نمونههاي گرفته شده را در كيت مخصوص خود قراردهند.مجيدنامجوم­طلقكهنهكار­ترينعضوكاد­رفنيتيماست­قاللساعت 9:10 دقيقــه وارد رختكن مجموعه ورزشــي انقالب شــد و پنج دقيقه بعد تستگيري از او شــروع شد. از ســاعت 9:30 بازيكنان يكي پس از ديگري خودشــان را به اين محل رساندند، وريا غفوري ساعت 9:40 و غالمي ساعت 9:46 به عنوان آخرين بازيكن تيم به ساير اعضا ملحق شد. تا ساعت 11 خبري از فرهاد مجيدي ســرمربي محبوب اســتقالل نشــد و برخي تصور كردند نميخواهد تســت بدهد اما فرهاد كه ميدانست كار تستگيري از بازيكنان زمانبر است صبر كرده بود تا اكثرشان تستهاي مربوطه را انجام دهند و ساعت 11 وارد مجموعه ورزشي انقالب شد.

‌برخی‌بازيكنان‌از‌آمپول‌م ‌يترسند!‌ دكتر امين نوروزي معاون پزشكي باشگاه استقالل و دكتر ستوده كه خودش اتفاقاً به بيماري كرونا مبتال شــده بود در محل حضور داشتند. به نوبت از بازيكنان تست تبسنجي،تستاكسيژنو­ضربانقلبتو­سطدستگاهپا­لساكسيمتري­وتستهاي ديگر از يك طيف وسيعي از پاتوژنهاي ويروسي، قارچي و باكتريايي انجام شد كه در اين تســت انواع هپاتيت، ســل، هرپس، ويروس ايدز ...و نيز مشخص ميشود. نمونهگيري از خون اعضا از نظر اينمونوگول­بينهاي ,** و ,*0 انجام پذيرفت و سپس آموزشهاي الزم توسط گروه آموزشهاي پيشگيري از عفونت به بازيكنان و كادر تيم ارائه شد. خيليها در سنين باال هم از آمپول ترس دارند. پزشكان معتقدند بخش زيادي از اين ترس نشأت گرفته از تهديدات والدين در زمان كودكي آنها بوده كه هنگام شيطنت كودك ميگفتند اگر آرام نشوي يا شيطنت كني ميبرمت دكتر بهت آمپول بزند؛ برخي هم كال از آمپول زدن خوششان نميآيد. ديروز تعداد كمي از بازيكنان اســتقالل هم هنگام نمونهگيري از خونشــان چشمان خود را بسته و دندانهايشا­ن را به هم فشار ميدادند كه سوژه شوخي بقيه بازيكنان با آنها شده بود.

‌تستي‌كه‌اشك‌چند‌نفر‌را‌درآورد!‌ يك شيء افقي نظير گوش پاككن براي نمونهگيري مخاط داخل بيني و يكي هم براي انتهاي دهان و نزديك حلق بازيكنان مهيا بود كه از همه نمونه گرفتند و براي اكثر آنها دردآور و آزاردهنده بود، حتي باعث شــد از چشم چند نفري اشك جاري شــود! پزشكان بيمارستان جم از ديدن ميزان صميميت و نحوه شوخيهايباز­يكنانحسابي­بهخندهافتا­دهبودند.بازيكنانكه­مدتهايكديگ­ر را نديده بودند كلي سربهسر يكديگر گذاشتند. اولين نفري كه كارش به پايان رسيد همان كسي بود كه به عنوان اولين نفر در مجموعه ورزشي انقالب حاضر شده بود، يعني مجيد نامجومطلق. كار آقامجيد ساعت 10 به پايان رسيد اما تا ساعت03:01دررختكنن­شستتاصحبته­ايپزشكاندر­بارهنحوهپي­شگيري از ابتال به عفونت به پايان برسد و سپس راهي منزل شد. او براي شركت در جلسه كادر فني بايد ساعت 12 مجددا به مجموعه ورزشي انقالب برميگشت.

4‌ ‌نفر‌حرف‌زدند،‌چشمي‌سكوت‌كرد‌ بازيكنان از يكديگر سراغ دياباته را ميگرفتند تا ببينند كسي توانسته در اين مدت با او صحبت كند يا نه. درباره كارگزار جديد و رقم قرارداد اين اسپانسر با باشگاه نيز صحبت ميكردند و اعتقاد داشتند اگر واقعا سعادتمند بتواند 100 ميليارد تومان از كارگزار جديد پول بگيرد كار بسيار بزرگي انجام داده است و ميتواند همه مطالبات آنها را پرداخت كند. برخي نيز به سايرين ميگفتند اما يك نفر هست كه دنبال بستن قرارداد با كارگزار جديد است، او كه قبال با چهار شركت قرارداد بسته كه همگي متعلق به اقوامش است! ساعت 11 بازيكنان به نوبتازمجمو­عهورزشيانق­البخارجشدن­د.دراينميانس­يدحسينحسين­ي، ميالد زكيپور، آرش رضاوند و عارف غالمي با دوربين كانال و سايت خبرورزشي مصاحبه انجام دادند. روزبه چشمي هم حسابي از برگزاري ليگ به دليل خطر ويروس كرونا شاكي بود اما ترجيح داد حرفي نزند.

‌01‌درصد‌قبل‌از‌اولين‌بازي‌م ‌يدهند‌ مربيان و بازيكنان در عين حال پيگير دريافت 10 درصد ديگر از مطالبات خود بودند و زمزمههايي شنيده ميشد كه اگر اين پول را ندهند نبايد تمرين كنيم اما يكي از اعضاي كادر فني به آنها گفت اطالع دقيق دارم تا قبل از شروع بازيها اين 10 درصد به حســاب ما واريز ميشــود و چرا بايد خودمان براي خودمان حاشيه درست كنيم كه با اين حرف بحث تمام شد. صحبت از اين هم شد كه ســعادتمند حقوقش را به حساب باشگاه استقالل برگردانده است كه دليلش تحت فشــار قرار گرفتن از جانب مديران قبلي بوده! چند استقاللي هم گفتند مديري كه دارد كار ميكند بايد حقوق بگيرد تا شائبهاي ايجاد نشود و اين كار مديرعامل باشگاه كوتاه آمدن جلوي آنها بوده است.

ليگ هفدهم استقالل و پرسپوليس در دور برگشت به مصاف هم ميرفتند و يك فوتباليســ­ت جوان از تيم سايپا با رفقايش به استاديوم آزادي آمده بود تا بازي را از نزديك تماشــا كند. علي بليت 9,3 داشت اما دير آمده بود و جايي براي نشستن نبــود. چند خبرنگار او را به جايگاه خبرنگاران دعــوت كردند اما گفت نميتواند دوستانش را تنها بگذارد. هر طور كه شده بود رفت و روي سكوها نشست تا بازي تيم محبوبش را تماشــا كند. خبرنگار خبرورزشــي هم آن جا بود، از قليزاده پرسيد استقاللي هستي يا پرسپوليسي كه جواب نداد و گفت آمدم فقط بازي را تماشا كنم. در همان سال علي از استقالل و پرسپوليس پيشنهاد داشت و به همين دليل نگفت طرفدار كدام تيم است اما بعدها كه به بلژيك رفت در مصاحبهاي اعالم كرد به يكي از تيمهاي سرخابي پايتخت عالقه دارد. حاال كه او را كنار استقالليها در عكسهاي دستهجمعيمي­بينيماحساس­ميكنيماستق­اللياست.استقالليدو­آتيشهايكه براي ديدن بازيهاي تيم مورد عالقهاش به ورزشگاه آزادي ميرود. البته پا قدمش هم براي استقالل خوب بود و آن بازي را استقالل با گل وريا غفوري برد.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran