KHABAR VARZESHI

ليگبرترفصل­آيندههمتما­شاگرندارد

-

هنگامي كه قرار شــد پيكارهاي ليگ برتر دوباره دنبال شود، برخي مسئوالن فوتبال كشور اعالم كردند كه پنج هفته آغازين قطعا بدون حضور تماشاگران خواهد بود ولي پس از آن ستاد ملي مبارزه با كرونا پيرامون اين مسئله تصميم خواهد گرفت. البته حاال خبرهاي رسيده از داخل فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ حكايت از آن دارد كه به احتمال بسيار زياد بايد بليتفروشي براي ادامه مسابقات اين فصل را فراموش كرد و بازيها را بدون حضور تماشاگران به اتمام رساند. در همين خصوص ظهر ديروز نكته بسيار مهمي را در استقالل شنيديم كه كامال با تماشاگران و البته فصل آينده در ارتباط است.

‌باز ‌يهاي‌بدون‌تماشاگر‌ برخي از مســئوالن باشگاه استقالل روز گذشته اعتقاد داشتند نه تنها در اين فصل، بلكه به احتمال زياد تعداد قابل مالحظهاي از مسابقات فصل آينده نيز بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد و شرايط كشور از بابت ابتال به ويروس كرونا اجازه حضور فوتبالدوست­ان در استاديومها را نميدهد. البته به زعم آنها احتمال دارد در برخي مســابقات تعداد كمي تماشاگر با فاصله زياد نسبت به همديگر در ورزشــگاه حاضر شوند اما حضور آنها در واقع بيشتر جنبه نمادين داشته و فعال خبري از حضور پرشور و دهها هزار نفري هواداران نخواهد بود چون براي ورود و خروج آنها نميتوان فاصلهگذاري اجتماعي را رعايت كرد؛ از طرف ديگر، نشستن كنار همديگر نيز در چنين وضعيتي اصال صالح نيست.

‌كاهش‌انگيزه‌ اما چرا اين مســئله به صورت علني اعالم ميشود؟ استقالليها در اين رابطه معتقدند اوال در مسائل علمي همواره اميد به حل مشكالت وجود دارد بنابراين نبايد از حاال پيرامون چند ماه ديگر پيشبيني قطعي كرد ولي با توجه به اعالم وزير از سوي مسئوالن وزارت بهداشت مبني بر اوجگيري مجدد كرونا در پاييز، احتمال بدون تماشــاگر بودن مســابقات فصل آينده هم كامال جدي به نظر ميرسد.آنهاهمچنين­تأكيددارند­اگربهصورتق­طعيازهمينح­االاعالمشو­د طي چند ماه آينده نيز خبري از حضور تماشاگران نخواهد بود، انگيزه بازيكنان، مربيان و حتي اسپانســره­ا تا حد قابل مالحظهاي كاهش پيدا ميكند و باعث افت كيفي بيشتر مسابقات ميشود بنابراين بهتر است فعال همينطور آرامآرام كار را جلو ببرند تا شايد در آينده ناگهان اتفاقات بهتري رخ بدهد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran