KHABAR VARZESHI

اعالمتاريخ­جلسهرسيدگي بهپروندهمح­روميتسيتي

-

شايد خيلي از مردم ايران ندانند مردي كه فقط در ۵ ديدار روي نيمكت تيم ملي كشورمان نشست و هنوز هم بعد از بيست و چند سال از او ياد ميشود، در ۵ كشور قهرمان شــده است و ركوردي كمنظير دارد. توميسالو ايويچ اولين و تنها كسي است كه به ركورد قهرماني در ۵ ليگ رسيده. مربي افسانهاي كروات دهه ۰۷91 هايدوک اسپليت را ۳ فصل قهرمان ليگ يوگسالوي كرد. در بين رفت و برگشت بههايدوک،يكمرتبههمد­رارديويزيه­لندباآژاكس­بهقهرمانير­سيد.اندرلخت بلژيك را در دهه 198۰ قهرمان ليگ اين كشور كرد و سالهاي انتهايي اين دهه با پورتو قهرمان ليگ برتر پرتغال شد. ركوردش را سال 199۲ زد، وقتي بهعنوان مربي موقت روي نيمكت مارسي نشسته بود. ايويچ با اتلتيكو قهرمان كوپادلري شد و اگر در الليگا جام ميگرفت اين ركورد دستنيافتني­تر هم ميشد.

مربي برجسته اتريشي هم جامهاي مختلفي در كشورهاي اروپايي برده. ارنست هاپل كه از نخبههاي مربيگري بود، اولين مربياي نام گرفت كه با دو باشــگاه مختلف يعني فاينورد و هامبورگ قهرمان ليگ قهرمانان اروپا شــد. هاپل مربيگري را دهه ۰۶91 در هلند شــروع كرد اما اولين جامش را ابتداي دهه ۰۷91 با فاينورد در ارديويزي هلند گرفت. سپس كلوب بروژ را ۳ مرتبه به قهرماني ليگ بلژيك رســاند. او كه مربي هلند نايبقهرمان جام جهاني 19۷8 بود، پس از كنار رفتن از هدايت اللههاي نارنجــي به هامبورگ رفــت و اين تيم را ۲ فصــل متوالي به قهرماني بوندسليگار­ساند.پايانكارشه­م۲قهرمانيب­اتيماتريشي­اسوارووسكي تيرول بود. تيمي كه سال ۲۰۰۲ منحل شد.

مربــي كهنهكار ايتاليايي يك ركورد خاص دارد، هم قهرمان ليگ قهرمانان اروپا شده، هم ليگ اروپا و هم جامدرجام اروپا. ركوردي كه در آن با ادو التك آلماني شريك است اما ركورد قهرمانيهاي او در كشورهاي مختلف از دهه ۰۷91 با يوونتوس شروع شد. او ۶ مرتبه يوونتوس را در اين دهه و دهه 198۰ قهرمان سري $ كرد. در اين ليگ با اينتر هم قهرمان شد. پس از اينكه سال 199۷ همراه بايرنمونيخ قهرمان بوندسليگا شد، در دهه ۰۰۰۲ به پرتغال و اتريــش رفت. با بنفيــكا قهرماني ليگ برتر پرتغال را جشــن گرفت و در بوندسليگاي اتريش هم با ردبول سالزبورگ به جام رسيد. قهرماني با ردبول پايان راه او بهعنوان مربي در رده باشــگاهي بود. در واقع تراپ در هر كشوري كه مربيگري كرده عنوان قهرماني را هم به دستآورده. دادگاه حكميــت ورزش )&$6( روز 8 ژوئن (91خرداد) نظر نهايي در مورد پرونده محروميت ۲ ساله منچسترسيتي از رقابتهاي اروپايي را اعالم خواهد كرد. پس از رســيدگي يوفا به حســابهاي مالي باشگاه منچسترســي­تي، اين موضوع مشــخص شــد كه ارقام ثبت شده در قراردادهاي تجاري، دستكاري شده و به اين ترتيب آبيها به مدت ۲ سال از حضور در تمامي رقابتهاي اروپايي محروم خواهند شــد. اين باشگاه متمول انگليســي خيلي ســريع پس از اعالم حكم، دست به كار شد و تالشها را براي فرجام خواهي را آغاز كرد. مســتندات ارائه شده توسط باشگاه، روز 19 خرداد بررسي خواهد شد.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran