KHABAR VARZESHI

رقابت 3 باشگاه بزرگ براي جذب ترائوره

-

مدافع برجســته فوتبال بلژيك كه تا دهه 199۰ هم بازي ميكرد، در شروعمربيگر­يهدايتاستا­نداردليژرا­دردستگرفت.بااينتيمقه­رمان ليگ كشورش شد و سپس قهرماني را با كلوب بروژ هم تكرار كرد. اريك گرتس وقتي به تيم آخر دوران بازياش يعني آيندهوون رفت، با اين تيم در ارديويزي هلند هم قهرمان شد.

گرتس سپس به فوتبال تركيه رفت و تيم محبوب گاالتاسراي را در سوپرليگ به جام رساند. ســالهاي بعدي او مربي تيمهاي عربي شد. همراهالهال­لدرليگحرفه­ايعربستانب­همقامقهرما­نيرسيدوباح­ضور در قطر تيم لخوياي ســابق كه اين روزا الدحيل نام دارد را قهرمان ليگ ستارگان كرد.

چند سال اخير براي ژوزه مورينيو دشوار بوده و در ليگي قهرمان نشده اما پيشازآنافت­خاراتفراوا­نيداشت.قبلازاينكه­باقهرمانيد­رليگقهرمان­ان اروپا همراه پورتو نامش را بر سر زبانها بيندازد، با اين تيم پرتغالي قهرمان ليگ برتر كشــورش شده بود. او به ليگ برتر انگليس رفت و ۳ مرتبه در ۲ مقطع چلسي را قهرمان كرد. با اينتر سهگانه گرفت. ۲ قهرمانياش در سري $ ايتاليا بود. آقايخاص يك قهرماني الليگا هم به افتخارات رئالمادريد و خــودش افزود. پس از قهرماني در الليگا ديگر جامي در ليگ نگرفت اما با منچستريونا­يتد قهرمان ليگ اروپا شد. البته مورينيو در كشور ديگري هم مربيگري نكرد و بيشتر تمايل داشت در انگليس به كارش ادامه دهد. حاال هم مربي تاتنهام است. خاصترينقهر­مانيهارابي­ناينمربيان­مورينيووآن­چلوتيكسبكر­دهاند،چراكه قهرمانيهاي­شــان در ليگهاي معتبرتري به دســت آمده. كارلتو دهه 199۰ مربيگري را در كشورش شروع كرد و حتي هدايت يوونتوس را هم برعهده گرفت اما اولين قهرمانياش در ســري $ را با ميالن در دهه ۰۰۰۲ به افتخاراتش افزود. او كه 8 جام با روسونري گرفت پس از حضور در لندن، همراه چلسي در همان فصل اول قهرمان ليگ برتر شد. آنچلوتي به فرانسه رفت و يك مرتبه هم پاريسنژرمن را به قهرماني ليگ اين كشــور رساند. دورانش در رئالمادريد شيرين بود و سال ۴1۰۲ موفق شد ۴ قهرماني به دست آورد اما حسرت او قهرماني در الليگا بود. اگر به آن جام ميرسيد حاال در صدر ليست قرار داشت. آخرين قهرماني مربي فعلي اورتون همراه بايرنمونيخ در بوندسليگا بود.

آداما ترائوره، وينگر تنومند تيم ولورهمپتون سه پيشنهاد بزرگ دارد و ميتواند گام بعدي دوران فوتبالياش را بردارد. سايت «گل» خبر داد، بازيكن پيشــين بارسلونا ۳ مشتري بزرگ دارد كه همگي در ليگ برتر هســتند. اين بازيكــن ۴۲ ســاله ميتواند از بين منچسترســي­تي، منچســتريو­نايتد و ليورپول يكي را انتخاب كند. البته گفته ميشــود بايرنمونيخ هم مايل اســت او را جذب كند. ۳ سال از قرارداد ترائوره با باشگاه ولورهمپتون باقي مانده است.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran