KHABAR VARZESHI

لذتقهرماني­را انتخابميكن­ندیامصائبپ­یچیده

-

پرسپولیس‌در‌مسیر‌بازگشت‌به‌لیگ‌برتر‌

پرسپولیســ­يها خوشحالترین تیم فوتبالي دنیا را تشکیل دادهاند. آنها آماده شــروع تمرینات گروهي هســتند و با روحیهاي باال به مسابقات برميگردنــ­د. این موضوع به خاطر نزدیک شــدن به قهرماني چهارم و افتخاري غیرقابل چشمپوشي در ادوار لیگ برتر است. شاگردان یحیي گلمحمدي برخالف ســایر باشگاهها، حسابي شاد و خوشحال بودند تا حديکهتکتکش­انپسازپشتس­رگذاشتنتست­هايتشخیصکر­ونا، با رسانهها مصاحبه کرده و احساسشان را به زبان آوردند اما ادامه یافتن لیگ چه سرنوشتي براي پرسپولیس در پي دارد و یا آنها در ادامه راه باید چه کار کنند؟ بهتر است نگاهي به این گزارش داشته باشید:

‌‌خطري‌به‌نام‌سپاهان‌و‌تراكتور‌ جدول فعلي لیگ به شکلي اســت که پرسپولیس با ٧۴ امتیاز در صدر جدول ایستاده و پشتسر خود، سپاهان و تراکتور ٧٣ امتیازي را ميبیند. یک راه حل ریاضي براي قهرماني پرسپولیس وجود دارد، اگر فرض کنیم ســپاهان و تراکتور تا پایان فصل، همه دیدارهايشا­ن را با برد پشتسر بگذارند، به ۴۶ امتیاز ميرسند. یعني براي رسیدن به این رقم، ٧۲ امتیاز الزم دارند در حالي که پرســپولیس در صورت کسب ۸1 امتیاز دیگر، به صورت قطعي قهرمان لیگ ميشود. ۸1 امتیاز یعني کسب برد در ۶ بازي از 9 بازي باقي مانده.

‌‌استقالل‌خطرنا ‌كتر‌است‌ پرسپولیسيه­ا البته یک مشکل دیگر هم دارند؛ استقالل 10 بازي عقب مانــده دارد و ميتواند 0٣ امتیاز دیگر بگیرد. در این صورت ۶۶ امتیازي ميشود و پرسپولیس براي کنار زدن استقالل نیاز به0۲ امتیاز دارد. آبيها در حال حاضر ۶٣ امتیاز دارند و کارشــان براي ادامه لیگ ســختتر از پرسپولیس پیشبیني ميشود. آنها در01 دیدار آینده باید به مصاف فوالد خوزســتان، تراکتور، صنعت نفت آبادان، سپاهان و شهرخودرو بروند؛ تیمهایي که یا براي قهرماني ميجنگند یا شانس کسب سهمیه آسیایي دارند.ازاینرو،کاراستقالل­همسختاستول­ياینتیمنسب­تبهسپاهان و تراکتور براي پرسپولیس، حریف خطرناکتري به حساب ميآید.

‌‌تقابل‌با‌ميانه‌جدول ‌يها‌ تقویم بازيهاي پرســپولیس تا پایان فصل نوزدهم به این شکل تنظیم شده: ‌‌هفته بیست و دوم: پیکان - پرسپولیس ‌هفته بیستوسوم: پرسپولیس ±شاهینبوشهر ‌هفته بیستوچهارم: ماشینسازي - پرسپولیس ‌هفته بیستوپنجم: پرسپولیس - فوالد ‌هفته بیستوششم: نفت مسجدسلیمان - پرسپولیس ‌هفته بیستوهفتم: نساجي - پرسپولیس ‌هفته بیستوهشتم: پرسپولیس - ذوبآهن ‌هفته بیستونهم: گلگهر سیرجان - پرسپولیس ‌هفته سيام: پرسپولیس - سایپا اگر بازي با فوالد و نفت مسجدسلیمان را کنار بگذاریم، پرسپولیس با تقویمي از بازي با تیمهاي میانه جدولي مواجه است که شانس پیروزي براي سرخپوشان به وجود ميآورد. این شانسها، ميتواند پرسپولیس را به چهارمین قهرماني پیاپي برساند هر چند سرخها در اواخر دو، سه فصل گذشته هم نتایج خوبي نگرفتند. قهرماني با خاطره خوب یا مصائب جدید؟ اما پرسپولیسيه­ا براي ادامه فصل منتظر اتفاقات شیریني هستند. آنها دوست دارند بدون دردسر به قهرماني برسند و در این راه، کشمکش و جنگ بین ســایر مدعیان ميتواند جایــگاه این تیم در صدر جدول را مستحکم کند. هرچه آنها بیشتر امتیاز از دست بدهند، کار سرخپوشان براي کسب امتیاز راحتتر ميشود.

‌‌‌‌روند‌نزولي‌براي‌سر ‌خها‌ پرسپولیسيه­ا از فصل شــانزدهم تا امروز، روند نزولي براي رسیدن به قهرمانيهاي­شان داشتند. مثال آنها در فصل شانزدهم با۶۶ امتیاز قهرمان شــدند اما در فصل هفدهم، ۴۶ امتیاز گرفتند. فصل قبل که هتتریک قهرماني براي این تیم ثبت شد، شاگردان برانکو 1۶ امتیاز داشتند و حاال به فاصله 9 بازي تا آخر فصل ٧۴ امتیاز گرفتهاند. اگر همه دیدارها را ببرند، ۴٧ امتیازي ميشوند اما تا این جاي کار ۴٧ درصد از کل امتیازات را دشت کردند. اگر قرار باشد در 9 بازي آینده با همین دست فرمان پیش بروند، 0۲ امتیاز ميگیرند و قطعا قهرمان خواهند شد اما در سه فصل اخیر ثابت شدهپرسپولی­سدرهفتههاي­پایانيهرلی­گ،برايدشتامت­یازبهزحمت افتادهوحتي­فصلقبلنزدی­کبودقهرمان­يرابهاستقا­للیاسپاهان­تعارف بزند. این موضوع ميتواند یک عامل نگرانکننده تلقي شــود. باید دید سرخها با چه نگرش و میزان آمادگي به رقابتها برميگردند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran