KHABAR VARZESHI

خودشانشانس­قهرمانيداش­تندبازهممي­گفتندلیگتع­طیلشود؟

-

روز گذشته علیرضا بیرانوند در خصوص اینکه چه زماني به بلژیک سفر ميکند، گفت: «تمام تمرکزم را روي پرسپولیس گذاشــتم و فعال هیچ ارتباطي با تیم جدیدم ندارم. دوست دارم اول با پرسپولیس قهرمان شوم و باشگاه بلژیکي نیز با مسئوالن باشگاه در ارتباط هســتند. امیدوارم اتفاقات خوبي در این زمینه رخ دهد.» باشگاه آنتورپ بلژیک که قراردادي سه ساله با علیرضا بیرانوند بسته به او اطالع داده منتظر خبر بماند. این گلر مليپوش ایراني قرار بود قبل از عید سال گذشته به بلژیک ســفر کند و تســت پزشــکي بدهد اما ویروس کرونا همه برنامههاي بیرانوند و آنتورپ را به هم ریخت.

با‌مجوز‌ســتاد‌ملي‌كرونا‌قرار‌است‌از‌روز‌شنبه‌تمرينات‌ تي ‌مهاي‌ليگ‌برتري‌آغاز‌شود‌به‌همين‌منظور‌اعضاي‌تيم‌ فوتبال‌پرســپوليس‌صبح‌ديروز‌با‌حضور‌در‌ورزشــگاه‌ درفش ‌يفر‌تست‌كرونا‌دادند.‌بعد‌از‌انجام‌آزمايشات‌مربوطه‌ كه‌تقريبا‌زمان‌زيادي‌طول‌كشيد‌فرصتي‌دست‌داد‌تا‌دقايقي‌ با‌سيامك‌نعمتي‌گف ‌توگو‌كنيم. ‌‌تست‌كرونا‌را‌هم‌پش ‌تسر‌گذاشتيد‌تا‌ك ‌مكم‌ همه‌چيز‌براي‌شروع‌تمرينات‌مهيا‌‌شود.‌ بله خب ما بعد از تماس باشگاه و مجوزي که ستاد ملي مبارزه با کرونا صادر کرد تستهاي مربوطه را پشتسرگذاشت­یموحاالبای­دمنتظرباشی­متاجواب این آزمایشات مشخص شود و اگر مشکلي نبود از شنبهتمرینا­تخودراآغاز­کنیم.امیدوارمهی­چکس مشکلي نداشته باشد و همه در کنار هم براي شروع لیگ با آرامش کارمان را آغاز کنیم.

‌فكر‌م ‌يكنم‌بعد‌از‌مد ‌تها‌دوري‌از‌فوتبال‌شروع‌ تمرينات‌بهترين‌خبر‌براي‌شما‌بود.‌ بله دقیقا همینطور است. بیشتر از دو ماه ميشود کهتمریناتو­مسابقاتتعط­یلاستوواقع­اروزهاي سختيراپشتس­رگذاشتیم.خودمبهشدتد­لتنگ دوستانم، بازيها و هواداران پرسپولیس شده بودم ولي کاري نميشــد انجام داد. این ویروس لعنتي زندگي همه را مختل کرد. فقط آرزو ميکنم هرچه

وقتي‌از‌پرسپوليس‌حرف‌م ‌يزند،‌ناگهان‌شور‌و‌هيجانش‌به‌طرز‌ عجيبي‌باال‌م ‌يرود.‌م ‌يگويد‌اگر‌كسي‌به‌من‌بگويد‌از‌تو‌متنفرم‌ مشكلي‌نيست‌ولي‌اگر‌كسي‌از‌پرسپوليس‌بد‌بگويد‌فورا‌بالك‌ م ‌يشود‌چون‌اصال‌طاقتش‌را‌ندارم.‌صحبت‌از‌مريم‌حيدرزاده‌ شاعر‌و‌نقاش‌نابيناي‌كشورمان‌است.‌دختري‌كه‌وقتي‌سه‌و‌نيم‌ سالش‌بود،‌بيناي ‌ياش‌را‌از‌دست‌داد‌ولي‌با‌اين‌حال‌پراميد‌و‌با‌ شور‌و‌هيجان‌مثا ‌لزدني‌از‌آينده‌حرف‌م ‌يزند.‌گف ‌توگوي‌ما‌با‌ حيدرزاده‌را‌بخوانيد.‌

‌‌اين‌همه‌عالقه‌به‌پرسپوليس‌از‌ كجا‌م ‌يآيد؟‌ من وقتي ۲ سالم بود عاشق رنگ قرمز بودم و یادم ميآید در عروسي خالهام گلهاي رز که براي عروس بود را گرفته بودم و با خودم بردم. از همــان موقع تقریبا هرچه خریدم قرمــز بــوده و عالقه به پرســپولیس هم از همینجاشکلگ­رفتوتاابدا­دامهخواهدد­اشت. ضمــن اینکه ما خدا را شــکر اصــال در خانوادهمان استقاللي نداریم و از مادر و خواهرم گرفته تا دایي، عمو ...و همگي پرسپولیسيه­ستندوبههمی­ندلیلموقعش­هرآورداصال­مشکل نداریم چون همگي یکدستیم.

‌از‌چه‌زماني‌نابينا‌شديد‌و‌اينكه‌باز ‌يها‌و‌اخبار‌ پرسپوليس‌را‌چطور‌دنبال‌م ‌يكنيد؟‌ خبمنازسهون­یمسالگيناب­یناهستم.اخبار را از طریق رادیو و یا تلویزیون ميشــنوم. بازيها را از طریق صدا دنبال ميکنم. حتي بعضي از صحنهها را حس ميکنم که چه اتفاقي ميافتد. من سالهاست که هر روز ساعت ۲ از رادیو تیترهاي مهم روزنامهها و خبرگزاريها را دنبال ميکنم و حتي یک روز را هم از دست ندادم. ضمن اینکه اخبار صفحات مجازي و روزنامهها یا سایتها را خواهرم برایم ميخواند.

‌به‌نظرتان‌سرنوشت‌پرسپوليس‌در‌ليگ‌ امسال‌چه‌خواهد‌شد؟‌ شــک نکنید قهرمان ميشــویم. پرسپولیس بهترین و شایســتهتر­ین تیم براي کســب عنوان قهرماني است و انشاءا... در آخر فصل جام قهرماني را براي چهارمین ســال پیاپي باالي سر ميبریم. با اینکه لیگ در شــرف آغاز است و از چند روز دیگر تمرینات آغاز ميشــود ولي هنوز بعضي از تیمها

نعمتی:‌از‌اول‌فصل‌یك‌هدف‌داشتیم‌آن‌هم‌پوكر‌قهرماني‌بود

زودتر ریشه کن شود و ما از شر کرونا راحت شویم.

‌در‌اين‌روزهاي‌تعطيلي‌بيشتر‌چه‌كارهايي‌انجام‌ دادي؟ خببیشترتمر­کزمرويتمری­ناتاختصاصي­بودکه بهلحاظبدني­عقبنمانمال­بتهتمرینات­گروهيخب چیز دیگري اســت ولي ســعي کردم تا جایي که ميشــود فرم بدني خودم را حفظ کنم. سایر اوقات بيکاريامرا­بافیلمدیدن­وپلياستیشن­پرميکردم.

‌‌با‌وجود‌اينكه‌باز ‌يها‌در‌شرف‌آغاز‌است‌هنوز‌ بعض ‌يها‌مخالف‌برگزاري‌ليگ‌هستند.‌آنها‌معتقدند‌ فقط‌پرسپوليس‌موافق‌ادامه‌ليگ‌است.‌ خب ما همیشه گفتیم سالمتي در اولویت است و ما تابع دســتورات فدراسیون هستیم. به هر حال تصمیم بر این شــد که لیگ برگزار شود و به نظرم همه تیمها باید از این تصمیم تبعیت کنند. شــما ميبینید لیگ آلمان و کره آغاز شده و در لیگهایي مثل اســپانیا، انگلیس، روسیه ...و تمرینات تیمها آغاز شده و منتظر شروع لیگ هستند. پس شروع بازيها چیز عجیب و غریبي نیست. درضمن ما با 01امتیازاخ­تالفصدرنشی­نلیگهستیمو­طبیعي است که دوست داشته باشیم بازيها برگزار شود. آیا اگر این عده تیمهاي خودشــان هم صدرنشین لیگ بود باز هم حرف از تعطیلي لیگ ميزدند؟

مخالف برگزاري لیگ هســتند. فوتبال به حرف نیست و باید در زمین ثابت کنید که بهترینید. دقیقامثلپر­سپولیسکهدر­اینسالهابه­همه نشان داد بهترین تیم ایران است. استقالليها و ســایر تیمهــا از پرســپولیس و قدرتش ميترسندبهه­میندلیلدوس­تندارندباز­يها برگزار شود. آنها به خودشان ایمان ندارند دقیقاًً برعکسماپرس­پولیسيها.

‌‌محبو ‌بتريــن‌بازيكــن‌در‌تيم‌فعلي‌ پرسپوليس‌براي‌شما‌كيست؟‌ منعاشقپرسپ­ولیسموهربا­زیکنيدراین تیم باشــد را با جان و دل دوست دارم. من حتي بازیکنان جوان و نیمکتنشین این تیم را هم فالو ميکنم ولي واقعا اگر بخواهم یکبازیکنرا­انتخابکنما­زشجاعخلیلز­اده اسم ميبرم. شجاع هم فوقالعاده متعصب است وهماخالقبس­یارخوبيدار­د.منخیليدوست­شدارم. البته در خبرها شنیدم شاید شجاع و چند نفر دیگر ميخواهند از پرســپولیس جدا شــوند که این موضوع خیلي نگرانم کرد و امیدوارم همه بازیکنان حفظ شوند و در پرسپولیس بمانند.

‌از‌بين‌پرسپوليس ‌يها‌با‌كسي‌ارتباط‌داريد؟‌ بله علي کریمي نازنین که به معناي واقعي اســطوره اســت از دوستان بسیار خوب من است و برایش بهترینها را آرزو ميکنم. کریمي پیراهن شماره ۸ خودش که در بایرن بازي ميکرد را به مندادکهبهت­رینیادگاري­مهمزندگيمن­است.شایدمهمتری­ن آنها. شــایان مصلح عزیز که واقعا حیف شد از پرسپولیس رفت. شایان هم شعرهاي بينظیري ميگوید و هم صداي خوبي دارد. با خانواده مرحوم هادي نوروزي هم رفتوآمد خانوادگي داریم. همچنین دختر علي پروین عزیز که دوســتان بسیار خوب من است.

‌دوست‌داشتيد‌از‌بين‌آنهايي‌كه‌از‌پرسپوليس‌جدا‌شدند‌كدام‌ بازيكن‌به‌تيم‌برم ‌يگشت؟‌ رامین رضاییان، محسن مسلمان و مهدي طارمي. من حتي یک بــار به برانکو هم گفتم که کاش رامین را بیرون نميکردي و در پرســپولیس ميماند. مهدي و محســن عزیز که امیدوارم در تیمهایشانم­وفقباشندفو­قالعادهانس­انهايخوبيه­ستند.یادم نميرود وقتي نگذاشتند هاني جام قهرماني را باالي سر ببرد، با اینکه پرواز داشتند شبانه به خانه ما آمدند و مدالهایشان را به هاني و هانا دادند که کار فوقالعاده ارزشــمندي بود. همه این بازیکنان هرجا باشند پرسپولیسي هستند و امیدوارم روزي آنها قطعانه.مادوستداری­مبازيهاانج­امشودوقهرم­ان شــویم ولي اگر یک درصد امکان ادامه لیگ وجود نداشته باشد خب باید مثل لیگ فرانسه یا بلژیک پرســپولیس را به عنوان قهرمان لیگ برتر معرفي کنند.

‌‌اينكه‌پرسپوليس ‌يها‌خودشــان‌را‌قهرمان‌ م ‌يدانند،‌نشا ‌ندهنده‌غرور‌زياد‌نيست؟‌ نــه اصال ربطي به غرور ندارد. ما یک تیم با کیفیت داریم که همه بازیکنــان و کادر فني حرفهاي کار ميکنند. ما ميدانیم که هنوز 9 بازي تا پایان فصل باقيماندهو­ممکناستهرا­تفاقيبیفتد­وليمافقط به قهرماني فکر ميکنیم. در واقع از اول فصل یک هدف داشتیم و آن هم پوکر قهرماني بود و مطمئن باشــید بدون توجه به حرف و حدیثها کارمان را ميکنیم و ميجنگیم تا به امید خدا جام قهرماني را به هوادارانما­ن هدیه دهیم.

‌‌گويا‌ديروز‌درصدي‌از‌قراردادتان‌را‌باشــگاه‌ پرداخت‌كرده‌است.‌ بله حدود01 درصد از قراردادمان را دادند تا وضعیت ماليکميبهت­رشود.امیدوارمپر­سپولیسبهعن­وان پرهوادارتر­ین تیم ایران و نماینده کشــور در لیگ قهرمانانآس­یامشکلمالي­نداشتهباشن­دوهمهتیم در آرامش کار کنند.

طارمیومسلم­ان شبانهبهخان­هماآمدندو مدالهايشان­رابه هانی

وهانادادند خداراشكردر

خانوادهمان استقالليند­اريم

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran