KHABAR VARZESHI

عملكردمشاب­هیحييدرشهر­خودرووپرسپ­وليس

-

گلمحمدیدرد­فاعبینظير

شهرهاي بانكوك و پاتايا تايلند به عنــوان ميزبانــان المپيك داخــل ســالن آســيا ۱۲۰۲ انتخاب شدند. هفتمين دوره اين مســابقات از ۱۲ تا ۰۳ مي (۱۳ ارديبهشــت تا ٩ خرداد ۰۰۴۱) برگزار خواهد شد. در اين دوره از مسابقات همچون ادوار گذشته رشته فوتسال نيز حضور دارد.

براساس گزارش نشريه پرتغالي «آبوال»، پنجره نقلو انتقاالت فوتسال باز شده است و دو باشگاه اسپورتينگ ليسبون و بنفيكا پرتغال به دنبال به خدمت گرفتن حسين طيبي از باشگاه غيرت آلماتي قزاقستان هستند.

يحيي گلمحمــدي در ابتداي فصل كارش را با شــهرخودرو شروع كرد و نتايجخوبير­اهمگرفت.يحييكهاين تيم را تا پليآف آســيا هم برده بود با پيشنهاد پرســپوليس وسوسه شد و تيمــش را ترك كرد تــا هدايت تيم صدرنشين ليگ برتر را برعهده بگيرد. البتــه يحيي از ابتــداي فصل عالقه داشــت با پرسپوليس به راهش ادامه دهد اما مسئوالن شهرخودرو رضايت ندادنــد. يحيــي در ايــن فصــل با شهرخودرو صدرنشين جدول ليگ نبود اما تيمش مدعــي قهرماني به حساب ميآمد. يحيي در پرسپوليس يكبــاره اوج گرفــت و خيلــيزود فاصلــهاش را با رقبا زيــاد كرد. نكته

مشابهعملكر­ديحييدرپرس­پوليسو شــهرخودرو نمايش دفاعي اين تيم است. شهرخودرو در ۶۱ بازي ابتدايي تحت هدايت يحيي ٩ گل را دريافت كرد. شــهرخودرو در نيمفصل اول با هميــن تعــداد گل خــورده بعد از پرسپوليس و نفت مسجدسليمان در كنار فــوالد يكي از چهار خط دفاعي ليگ برتر بود كه با ميانگين ۶5/۰ گل خورده نيم فصل اول را به پايان رساند. يحييدرپرسپ­وليسهمتاكت­يكهاي مشــابه دفاعي را پياده ميكند. آمار گل اشدرليگبرت­رخيلي با زمــان حضورش در شــهرخودرو تفاوت چندانــي ندارد. آنهــا بعد از گذشــت 5 هفته فقط ۳ گل دريافت كردند و اين يعني بهطور ميانگين ۶/۰ گلدرهربازي­خوردند.تعدادگلهاي خوردهتيمها­ييحييدرليگ­نوزدهم خيلي بههم نزديك است و اين يعني او برايش گل نخوردن بسيار اهميت دارد. يحيي در زمان بازيگرياش يك مدافع وســط بود و اصــول دفاعي را بهخوبي ميداند و تجربهاش در خط دفاع روي تيمهايی كه هدايت آنها را همبرعهدهدا­رد،تأثيرگذاشت­هوبهگل نخوردن اين تيمها كمك ميكند. او در شــهرخودرو به مــرور و با خريد بازيكنان باتجربــها­ي مثل رحمتي توانست خط دفاع مستحكمي بسازد اما در پرسپوليس بهترين خط دفاع ليگ برتر و بهترين دروازهبان آسيا را دراختياردا­ردوبههميند­ليلتوانست خيليزودآما­رخطدفاعيپر­سپوليس را با زمان هدايت شــهرخودرو بههم نزديــك كند و بــا ادامه ايــن روند ميتوانيم شــاهد بهتر شــدن دفاع پرسپوليس باشيم، چون هنوز يحيي فرصت زيادي نداشته و باتجربهاي كه در ايــن خصــوص دارد ميتواند به بازيكنانش در دفاع بهتر كمك كند و ركوردهاي مستحكمترين خط دفاع ليگ برتر را بهبود بخشد.

 ??  ?? سهيلسعادتم­ندي
سهيلسعادتم­ندي

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran