KHABAR VARZESHI

سپاهاناشتب­اهشراپررنگ­ترنكند

-

يكــي از بزرگترين اشــتباهات استراتژيكت­يمسپاهاندر­سالهاي اخير تصميم به بــازي نكردن برابر پرســپوليس بود. مسابقهاي كه در نهايتنتيجه­آن۳-صفربهسودتي­م پرســپوليس اعالم شــد. اعتراض باشگاه ســپاهان ره به جايي نبرد و كميته استيناف رأي صادره از سوي كميته انضباطي را تأييد كرد.

شــايد در لحظــات آخر تيم سپاهانميخو­استبرابرپر­سپوليس به ميدان برود اما تابش، مدير وقت سپاهان به صراحت و صادقانه اشاره كرد تيمش از ابتداي صبح بهدنبال لغو اين بازي بود و حتي براي رسيدن بهاينهدفتا­دفتراستاند­ارهمرفت.

اما فارغ از مسائل حاشيهاي اين ديدار؛ تيم سپاهان اگر در اين بازي به ميدان ميرفت و بازي را ميبرد به سه امتياز شيرين دست مييافت و تيمحريفراا­زدستيابيبه­سهامتياز

اختالف 4 امتيازي كه 10 امتيازي شد

محــروم ميكرد! در ايــن صورت اختالف دو تيم به ۴ امتياز ميرسيد و سپاهان و ديگر مدعيان قهرماني ميتوانستند در هفتههاي پاياني با اميدواري بيشتري براي رسيدن به جام قهرماني بــازي كنند اما عدم حضور تيم ســپاهان در اين بازي موجب شد تا اختالف٧ امتيازي بين دو تيم باقي بمانــد و در ادامه رأي كميتهانضبا­طيايناختال­فرابه۰۱ امتياز رساند.

تصميمبرايع­دمحضوردراي­ن بازي يكي از بزرگترين اشــتباهات استراتژيكت­يمسپاهاندر­سالهاي اخير بود. اشتباهي كه ميتوانست با مخالفت اميــر قلعهنويي تبديل به يك تصميم درست شود. سپاهان اگر در بدترين شرايط به يك امتياز اين بازي دست مييافت اختالف ٧ امتيازي به قوت خود باقي ميماند. سپاهان در حالي تصميم گرفت در اين بازي بــه ميدان نــرود كه در بازيهاي اين فصــل به دفعات در غياب كيروش پيروز شد.

و اين اشتباه ميتواند پررنگتر شود. شكايت باشــگاه سپاهان به دادگاه بينالمللــ­ي ورزش اگر چه حق طبيعي اين تيم اســت اما اگر بــراي اثبات ايــن ادعــا مدارك مستندي به &$6 ارائه نشود تنها براي ســپاهان هزينه چند ده هزار دالري به همراه خواهد داشت. سفر به ســوئيس اگرچه جذابيتهاي خاصي براي نماينده يا نمايندگان باشگاه ســپاهان بههمراه خواهد داشت اما اگر قرار باشد حق به تيم پرســپوليس داده شــود احجافی بزرگدرحقبا­شگاهسپاهان­خواهد بود. بهترين تصميم اين اســت كه باشگاه اين اشتباه را بايگاني كرده و ديگر آن را تكرار نكند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran