KHABAR VARZESHI

فليك:نبايدمقابل­دورتمونداش­تباهكنيم

-

سيگنالپارك كامرس پارك

باي آرنا وزراشتاديو­ن

ردبول ويرسول فورستري ::. مركور

شوارتزوالد

اوپل المپيا گلزن كرشن ولكس واگن

آليانتس تلخترينقسم­تفوتبالدرر­وزهايكرونا­ييهمينجاست. ديداري كه همه يك فصل انتظارش را ميكشــند هيچ تماشــاگري ندارد و در واقع هيجان آن به پايينترين حد خودش خواهد رفت. نبرد دورتموند و بايرنمونيخ در هفته بيستوهشــت­م بوندسليگاي آلمان با نگاهي به جدول حساسيتباال­ييداردوديو­ارزردبيشكح­سرتميكشد كــه نميتواند تيمش را در كــورس قهرماني و در نبرد با صدرنشــين همراهي كند. امشب از ساعت 21 كالسيكر خالــي فوتبال آلمان را از دســت ندهيد. هرچه باشــد بزرگتريندل­خوشياينروز­هاهمينبازي­هايمهمبدون تماشاگر است.

اين بهترين فرصت است. تيم لوسين فاوره در2 كالسيكر قبليشرايطخ­وبينداشت،بااينحالآم­ارنشانميده­د براي تيم او نبرد با بايرن در زيگنالايدو­ناپارك به شكل ديگري رقم خورده اما آيا ميزباني در اين شرايط با توجه به عدم حضور تماشــاگرا­ن ســودي دارد؟ بايد ببينيم. دورتموند در سال 2020 عملكرد بسيار خوبي داشته و

ث فوقالعاده در كنار العاده كار كردهاند. شايد تنها تيمي كه در شرايط فعلي دفاع سر و سامان يافته بايرن را بتواند به دردســر بيندازد، همين دورتموند باشد. هوالند عطش زيادي براي نشان دادن خودش در اين نبرد بزرگ دارد. اگرچهاوهمد­وستداشتبرا­برديدگانهو­ادارانخودش را نشان دهد. دورتموند 4 امتياز كمتر از بايرنمونيخ دارد و اگر نبرد رودررو را ببرد، ميتواند اميدوار باشد سرانجام پس از 8 سال سيني قهرماني بوندسليــگ­ا را از چنــگ باوارياييه­ا دربياورد. پيروزي در كالسيكر براي دورتموندمي­تواندجهشبل­نديبه سودي جشن و قهرماني باشد.

بايرن

؛جهش

؛فرار

شرايطآشفته­ودرهمبايرن­مونيخ با فردي تغيير كرد كه كمتر كسي بين هواداران و در باشگاه فكرش را ميكرد او ِِ مرد اين كار باشد. هانسي فليك سالها براي رسيدن به جايگاه سرمربيگري تيم محبوبش تالش كرد و وقتي آن را به دست آورد، فرصت را از دست نداد. ِِ بايرنمونيخ فليك روزگار خوبي را سپري كرده و كالسيك ِِر رفت هم به او و كارش اعتبار بخشــيد. 2 هفته از شــروع مجدد بوندسليگاگ­ذشتهوخطحمل­هبايرنمثله­ميشهزهردار است. در بازي قبلي مقابل فرانكفورت تسليم شدن روي 2 ضربه شروع مجدد كمي هواداران را نگران كرده. فليك ميداند حتي اگر با يك تســاوي هم از خانه دورتموند

پل پوگبا، هافبك فرانسوي باشگاه منچستريونا­يتد بعد از اينكه پروژه بازگشتشبهي­وونتوسكمرن­گشداينروزه­ادرراداربا­شگاهرئالما­دريد و شــخص زينالدين زيدان قرار گرفته است. شايد در ظاهر اين انتقال براي طرفين خوب باشد و پوگبا هم از اين جابهجايي به پيشرفت برسد اما يك ســنگ بزرگ اين وسط وجود دارد. پل براي اينكه به رئال برود بايد قيد زندگي الكچرياش در يونايتد را بزند. او از سال 2016 كه با 89 ميليون پوند بهعنوان گرانقيمتتر­ين بازيكن دنيا به منچســتر آمد، زندگي الكچري هزينهبري را براي خودش بههم زده است كه ترك آن يا فروشش او را با ضرر مالي روبهرو ميكند.

خانه۳ ميليون پوندي

پوگبا در گام نخست در منطقه خوش آب و هواي چشاير شهر منچستر كه جاي بازيكنان ســيتي و يونايتد آنجاست عمارتي بزرگ به مبلغ 3 ميليون پوند خريداري كرده اســت. البته او 6 ماه نخست حضورش در منچستر را در هتل مجلل لووري گذراند. عمارت مجلل پوگبا پنج اتاق خوابهمراهب­اسرويسبهدا­شتي،استخر،باشگاه،سالنپذيراي­ي،سينما، ســالن بازي ...و دارد. پوگبا زماني كه ميخواست اين عمارت را بخرد قيمتش 3/4 ميليون پوند بود كه توانست تخفيف بگيرد. او حاال براي فروش اين عمارت بايد خانه را زير قيمت بفروشد.

كلكسيونماش­ين

بيرون بروند شانس زيادي براي قهرماني خواهند داشت. در واقع اگر 3 امتياز براي دورتموند يك جهش است، حتي يك امتياز هم بهنوعي براي بايرنمونيخ فرار محســوب ميشود. نگاهي به2 جدال آخرشان مقابل دورتموند نشان ميدهددراين­بازيحساساع­تمادبهنفسب­االييداشته­اند و راه دروازه حريف را خوب بلدند.

آخرينجدال

بايرنمونيخ­دراولينباز­يبوندسليگا­ييباهدايتف­ليك موفق شــد 4 گل به دورتموند بزند. لواندوفســ­كي 2( مرتبه)،گنبريوهومل­س(گلبهخودي)برايباواري­اييها گلزني كردند.

آماربازي

در 125 كالســيكر، بايرنمونيخ موفق شده 59 بازي را ببرد و دورتموند در 33 بازي برنده شده. در

اگر ميخواهيد بدانيد پوگبا چقدر عاشــق ماشين است بايد عكسهاي ماشــينهاي او را در اينترنت جستوجو كنيد. در گاراژ يا همان پاركينگ پوگباهرماش­ينالكچريكه­دلتانبخواه­ديافتميشود.طبقعكسهايي كه پاپاراتزيه­ا از پوگبا در كف خيابانهاي منچستر گرفتهاند، او يك روز

فرارياش را بيرون ميآورد، روز ديگر با آئودي ديده ميشــود، فردايش با شورلتاهداي­یباشگاهسرت­مرينميرود،باالمبورگي­نياشدوردور­ميكند وازرولزروي­سشبرايحضور­درمهمانيها­يالكچرياست­فادهميكند.نكته جالباينجاس­تجمعرقمماش­ينهايپوگبا­نزديكبه2مي­ليونپوندبر­آورد ميشود كه او در صورت خروج از منچستر بايد براي فروش هر كدام از آنها كلي ضرر كند.

اتاقاختصاص­يلباس

پوگبا در خانهاش يك اتاق مخصوص پرو لباس دارد كه انواع و اقســام برندها در آن يافت ميشــود. او به شدت به لباس عالقه دارد و از جمله بازيكنان برندپوش به حساب ميآيد. پوگبا اگر لباسهاي برند آديداس كه اسپانسرش است را نپوشد، از ساير برندهاي خاص استفاده ميكند. برندهايدول­چهگابانا،گيونچي،البوتان،آميريو...گزينههايمو­ردعالقه پوگبا براي خريد هســتند. او به طور هفتگي چندين هزار پوند خرج لباسهايش ميكند. البته پوگبا اگر بخواهد لباسهاي خود را به مادريد انتقال دهد كار خيلي سختي نخواهد داشت.

جتشخصي

حالي كه 33 بازي هم با تساوي خاتمه يافته است. كالسيكر بوندسليگاي­ي تابهحال 103 مرتبه برگزار شــده كه بايرن برنــده 48 بازي بوده و دورتموند در 26 بازي پيروز شــده است. 29 بازي هم برنده نداشته. در 6 كالسيكر اخير در بوندسليگا، بايرن 5 بازي را برده و فقط يك مرتبه شكست خورده است. از آخرين مرتبهاي كه كالســيكر در بوندسليگا برنده نداشت 4 سال و 2 ماه ميگذرد. آن بازي ماه مارس 2016 در زيگنالايدو­ناپارك با تســاوي بدونگل تمام شد. بايرنمونيخ در 13 بازي اخيرش 12 بازي را برده. باوارياييه­ــا در ســال 2020 هنوز شكســت نخوردهاند.

پوگبا معموال از جت شخصي خود براي سفرهاي تابستانياش به جزاير مختلف اســتفاده ميكند. مثل پارسال كه به همراه دوستانش و مينو رايوال ايجنتش به پرث، سنگاپور و شانگهاي رفت. جت شخصي پوگبا براي انتقال به مادريد يا هر جاي ديگري مشكلساز نخواهد بود و نيازي بهفروششنيس­ت.هرچنداوبرا­يهرنوعانتق­اليبايدبرا­درشوهمچنين نامزدش كه مدل اهل بوليوي اســت را راضي كند و سپس تصميم به خروج از يونايتد بگيرد. ارتباط بن سلمان با باشگاه نيوكاسل هر روز بيشتر ميشود و فرآيند اداري انتقال سهام باشگاه از مايك اشلي آمريكايي به شاهزاده سعودي در مراحل آخر است. حاال كه خبر رسيده يك شاهزاده پولدار قرار است وارد سنت جيمز پارك شود خيليها نيمنگاهي به اين باشگاه انداختهاند تا بتوانند سمتهايمختل­فراعهدهدار­شوند.رافائلبنيت­سيكيازآنمر­بيانياستكه­ازحاالبراي­بازگشت چراغ سبز نشان داده و فعاليت رسانهاي خود را نيز در همين راستا آغاز كرده است.

استيوبروسد­رابهام

در حال حاضر تنها كسي كه وضعيتش نامشخص است سرمربي فعلي نيوكاسل استيو بروس ميباشد. استيو كه گزينه مايك اشلي مالك آمريكايي باشگاه به حساب ميآيد حاال بايد منتظر تصميم بنســلمان و تيم مديريتياش كه در رأس آن الرومايان به عنوان رئيس هيئت مديره است باشد. آنطور كه از شواهد و گمانهزني رسانهها پيداست بعيد به نظر ميرسد تيم مديريتي جديد به استيو فرصت جديد بدهد و در انتهاي فصل با او خداحافظي خواهد كرد. نكتهاي كه باعث تحركات رسانهاي رافا براي بازگشت به جزيره شده است.

بنيتسازچين­تاجزيره

رافائلبنيت­سكهاينروزه­ادرچينبراي­تيمداليانم­ربيگريميكن­دازگوشهوكن­ارودررسانه­ها تحركات براي بازگشــت به سنت جيمز پارك را آغاز كرده است. وبسايت تلگراف انگليس در گزارشي مدعي شده رافا براي اينكه به نيوكاسل بيايد منتظر قطعي شدن حضور بنسلمان در اين تيم است تا برنامههايش را براي شاهزاده سعودي ارسال كند.

ليستخريد

هردوتيماين­فصلخطوطحمل­هقدرتمندي داشتهاند و رويهم 154 گل زدهاند. بايرن 80 گل زده و دورتموند 74 مرتبه دروازه رقبا را باز كرده.

بايرنيها در 2 بازي آخرشان مقابل دورتموند 9 گل زدهاند و هيچ گلي دريافت نكردهاند. دورتموندبع­دازباختدرك­السيكررفتد­رتمامي 16 بازي بعدياش در بوندسليگا گل زده است. با احتســاب برد در ســوپرجام، دورتموند تحت هدايت فاوره هر دو بازي خانگياش با اين مربي مقابل بايرن را برده است. دورتموندتن­هاتيمياستك­هدربوندسلي­گابيش از 3 بازيكن با آمار بيش از 10 گل زده دارد. سانچو 14 گل زده، رويــس 11 مرتبــه دروازه رقبا را باز كرده و هوالند در همين مدت كوتاه حضور در بوندسليگا 10 گل به ثمر رسانده است. روبرت لواندوفسكي 27 گل در بوندسليگا زده. آمار مهاجم لهستاني بايرنمونيخ هر 82 دقيقه يك گل است. البته در اين آمار او يك رقيب جدي دارد. هوالند هــر 69 دقيقه يــك گل بــراي دورتموند در بوندسليگا زده. ستاره لهستاني بايرنمونيخ بهترين گلزن تاريخ كالسيكر هم هست. لواندوفسكي 17 گل در اين نبرد زده كه 16 گل با پيراهن بايرن بوده و يك گل با پيراهن دورتموند. 4 بازيكن در اين نبرد هســتند كه پيراهن هــردو تيــم را برتــن كردهانــد: روبرت لواندوفســ­كي، متس هوملس، ماريو گوتسه و

ايوان پريشيچ.

مصدومانومح­رومان

ماركــو رويس بــاز هم در حســاسترين مقطع نميتوانددو­رتموندراهم­راهيكند.نيكوشولتس، دن اكســل زاگادو و اكســل ويتســل هم ديگر مصدومان زنبورها براي كالسيكر هستند. فيليپه كوتينيو و كورنتن توليسو غايبان قطعي بايرن هســتند و نيكالس زوله و تياگو هم احتمال بازي كردنشان بسيار كم خواهد بود.

تركيباحتما­ليدوتيم

دورتموند: بوركــي، پيژچك، هوملــس، آكانجــي، حكيمي، جان، برانت، گوئريرو، سانچو، آزار و هوالند

بايرنمونيخ: نوير، پاوار، بواتنگ، آالبــا، ديويس، كيميش، گورتســكا، گنبري، مولر، كومن و لواندوفسكي

تلگراف در ادامه گزارش خود از قول بنتيس پيام داده كه اين مربي اسپانيايي ليست خريد خود را نيز آماده كرده است. ليستي كه در نگاه اصلي گزينههايي همچون رأس باركلي و جان استونز در آن ديده ميشود. اين در شرايطي است كه هنوز هيچ اتفاقي در خود باشگاه نيوكاسل به طور قطعي رخ نداده اما بنيتس سعي دارد با فعاليت رسانهاي سيگنالهاي مثبت به باشگاه بفرستد.

هانس ديتر فليك سرمربي بايرنمونيخ با وجود پيروزي مقابل فرانكفورت از شاگردانش خواست تا اشتباهات اين بازي را مقابل دورتموند تكرار نكنند: «از نمايش تيم در نيمه اول خيلي راضي هستم. ابتداي نيمه دوم توانستيم با 3 گل پيش بيفتيم اما در ادامه تمركز خود را از دست داديم. بدون توپ خوب نبوديم. فرانكفورت ضربات آزاد خوبي ميزند و ما اين را ميدانستيم، با اين حال مقابل ضربات رقيب خوب نبوديم. بايد از اين ديدار درس گرفته ومقابلدورت­مونداشتباه­نكنيم.هنوزچيزيمش­خصنيستاماف­كرميكنم بازي مهمي پيشرو داريم».

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran