KHABAR VARZESHI

استقالل و 3 بازی تداركاتی

-

ميثاقنامه حرفهاي روزنامه

بهاحتمالزي­اداستقاللت­اقبلازشروع­مجددرقابته­ايليگبرترس­هبازيتدارك­اتيبرگزارخ­واهدكرد.برنامهريزي فرهاد مجيدي به گونهاي است كه شاگردانش طي روزهاي باقي مانده تا زمان جدال مقابل فوالد خوزستان3 مرتبه در مسابقاتدوس­تانهواردزم­ينشدهوازنظ­رتاكتيكيبه­هماهنگيبيش­تريدستپيدا­كنند.ازقرارمعلو­م،تيمهايدسته­اولي ودستهدوميت­هرانيشانسب­يشتريبرايب­ازيباآبيپو­شانپايتختد­ارندومذاكر­اتپيرامونا­ينمسئلهازچ­ندروزقبلآغ­از شدهاست.درصورتتداو­مليگبرتر،شاگردانفره­ادمجيديباي­د0۱ مرتبهواردز­مينشوندچون­عالوهبرديد­ارهايباقيم­انده، يكمسابقهمع­وقهنيزمقاب­لفوالدخوزس­تاندارند.تازهشايدبه­تماماينديد­ارها،جامحذفيهما­ضافهشود.

شيخ دياباته با استقالل قراردادي به ارزش 570 هزار دالر امضا كرد و به تازگي 73۲ هزار دالر (بدون احتساب پول ايجنتش) از آبيها دريافت كرد. اين دستمزد او تا پيش از شيوع كرونا بود، بنابراين كسي نميداند تكليف مالي دياباته با استقالل در ادامه چه خواهد شد. در اين بين خبري از داخل باشگاه به دستمان رسيده كه در نوع خود عجيب است. از اين 73۲ هزار دالري كه به شــيخ پرداخت شده، فقط 70 هزار دالر آن شامل دو ماه حقوق معوقهاش بوده. اين بازيكن ماهي 35 هزار دالر در اســتقالل دســتمزد ميگيرد. وقتي سعادتمند به تازگي به اين باشگاه آمد دياباته حاضر بود يك ماه دستمزد بگيرد و موقتاً بيخيال شود. بعد رسيد به دو ماه حقوق و گفت 70 هزار دالرش را ميخواهد ولي وقتي آن پول را هم نگرفت لج كرد و گفت: «كل آپشن قراردادم را هم ميخواهم!» آپشن چيزي

نبود كه او بتواند در شــرايط فعلي رويش شكايت يا به فسخ قرارداد اقدام كند. سياست اشــتباه باشگاه اما كال دياباته را در موضع قدرت قرار داد. حاال يك حساب و كتاب ساده كنيــد. 70 هزار دالر حقوق دياباته را از 73۲ هزار دالر كم كنيد؛ باقيمانده رقم كه 76۱ هزار دالر اســت، آپشــن قرارداد او تا اينجا بود! يعني از اينجا به بعد قرارداد هم بايد بابت گلهاي زده، ميزان حضور در بازيها، تعداد پاس گل ...و هم پاداش دريافت كند. آپشن قرارداد كال در ايران تبديل به معضل بزرگي شده است. نه تنها در قرارداد خارجيها كه در قرارداد داخليها هم آپشنهايي گنجانده شده كه در واقع پول نقد است. مثال در قرارداد مينويسند اگر يك بازيكن مطرح در 0۱ بازي تيم حاضر باشد، چند صد ميليون ميگيرد! البته شيخ بازيكن بسيار خوبي است ولي به هر حال آپشنها عجيب است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran