KHABAR VARZESHI

مگرمیتوانم­بهمدافعانب­گویمبامهاج­مانحریفیار­گیرینکنید؟!

-

سيدمهدیرحم­تیحاالباسا­بقهترينباز­يكن ليــگ ايران اســت كه در هــر ۹۱ دوره اين رقابتها شركت داشته. او البته قبل از آن هم كه اسم بازیها جام آزادگان بود، در7۱ سالگی برای تيم فجرسپاسی بازی میكرد. رحمتی از پارسال در جزيره كيش اقامت كرده بود و با اعالمشروعت­مريناتتيمی­بهتنهايیبه­تهران آمد تا از پايتخت راهی مشــهد شود. با او قرار گذاشتيم تا عكاسی كنيم. از آنجا كه رحمتی دوست نداشت بيرون از خانه باشد در منزلش قرار گذاشــت. در حين عكاسی دقايقی با او همكالم شــديم و قرار گذاشــتيم بخشی از صحبتهايشرس­انهاینشود.ازرحمتیسؤا­ل كرديــم در روزهای تعطيلی مســابقات چه كارهايی انجام میدهد كه گفت: حداقل يك ساعت تمرين انفرادی داشتهام. يك ساعت با پسرانم ورزش كردهام، فيلم ديدم، روزی يك تا دو ساعت مطالعه داشتهام. غير از ماه رمضان سه وعده غذايی را در كنار خانواده صرف كرده و ساعتی هم با گوشــی موبايل بازی آنالين انجام داده و پلیاستيشن بازی كردم.

از رحمتی پرسيديم كتابی كه اكنون در دست خواندن دارد، چيســت؟ او پاسخ داد: كتاب شعر در انتظار تو.

سؤال كرديم موضوع اين كتاب چيست؟

سنگربان اسبق تيم ملی گفت: داستانهای كوتاه فارســی. البته نويسنده كتاب در اكثر داســتانها­ی كوتاهــش از مضامين دفاع مقدس، آييــن اجتماعی اســتفاده كرده و ديالوگهايش محكم است.

ركورددار تعداد كلينشيتهای ليگ برتــر در خصوص علت نــگاه منفیاش به برگزاری۹ هفته باقی مانده از مسابقات گفت: من همين االن مشهد هستم و صادقانه بايد بگويم شــرايط استاندارد نيســت و تعداد مبتاليان به ويروس كرونا برايم نگرانكننده است. عمر دست خداست ولی پروردگار به انســانها عقل داده است تا با استفاده از آن تصميمگيریك­نند.اطالعدارمب­رخیتيمها از همه اعضا تســت كرونا گرفتند اما قبل از دريافت نتيجه تست، تمريناتشان را برگزار كردند به آنها هم نمیتوان خرده گرفت چرا كه نگرانی كمبود وقت بــرای آماده كردن بازيكنانشا­ن را داشته و دارند. من میگويم اگر بيماری روند نزولی داشته و همه چيز در كنترل باشد میتوان فعاليت گروهی برگزار كرد. بازيكنــان االن وارد دوره بدنســازی شدهاند و در اين ايام بدنهایشان به خاطر تمرينات ســخت افت میكنــد و ضعيف میشود و اگر دچار ويروس شوند به شدت آســيبپذير خواهند شــد. از طرفی اين ويروس میتواند تا ۲ هفته عالئمی نداشته باشد و فرد ناقل نادانسته آن را به نزديكانش انتقال دهد. من االن در مشــهد هستم اما خانوادهام در كيش هســتند و اگر بازیها برگزار شود و به پايان برسد باز هم تا دو هفته ريســك نمیكنم كه به آنها نزديك شوم. برخی ويروس كرونا را به شوخی گرفتهاند در حالی كه اصال شــوخی نيســت و با احدی شوخی ندارد.

رحمتی در ادامه گفت: در جريان بازی ســر كرنرها يا ضربات آزاد مگر میتوان به مدافع گفت بــا مهاجمان حريف يارگيری نكــن تا اگر ويروس داشــتند به تو منتقل نشود؟مگرمیتوانب­هبازيكنگفت­حواست باشــد توپ به صورتت نخــورد چون اگر ويروســی باشد شما را آلوده میكند؟ فقط میتوان گفت اول بازی دست ندهيد كه در مقايسه با اتفاقات داخل بازی كاری مسخره و خندهدار تلقی میشود.

 ??  ?? اصرار فوتبال ایران به استفاده از مدیران تکراری با کارنامههای غیر قابل دفاع (جراید)
اصرار فوتبال ایران به استفاده از مدیران تکراری با کارنامههای غیر قابل دفاع (جراید)
 ??  ?? مجتبيصالح
مجتبيصالح

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran