KHABAR VARZESHI

بایدداشتهه­ایمانراباد­یگرانتقسيم­کنيم

-

کیروشتلويح­اخبرخبرورز­شيراتأييدک­رد

چند باشــگاه ليگ برتري به ســازمان ليگ نامه زدهاند ماسك، دستكش و مواد ضدعفونيكنن­ده ندارند و بايد اين ســازمان اقالم بهداشتي مورد نياز را برايشان تأمين كنند. نامه اين باشگاهها هم به سازمان ليگ ارسال شده و به دست حيدر بهاروند رســيده است. او با ديدن اين نامهها تعجب كرده و گفته هزينه اين اقالم بهداشتي در خرج و مخارج باشگاهها، يك قطره است. با خبر شديم طبق برآورد اين سازمان تا پايان فصل هزينه ماسك، دستكش و مواد ضدعفوني چيزي حدود 70 ميليون تومان است. در صورتي كه باشگاهها اعالم كنند نميتوانند اين اقالم را تهيه كنند، احتماال ســازمان ليگ آنها را خريداري كرده و در نهايت از درآمد باشگاهها كم ميكند.

يكــي از خبرهاي خوب تعطيــالت، اقدام خداپســندا­نه كارلوس كــیروش بود. سرمربي سابق تيم ملي كه توانسته بود ايران را در فيفا محكوم به پرداخت 00۲ هزار دالر (با دالر 7۱ هزار و 500 توماني ميشود 3 ميليارد و 500 ميليون تومان) كند، تصميم گرفت بخشي از پاداش خود را به فدراســيون ببخشد و بخشي ديگر را هم صرف كارهاي خير كند. اين خبر در كانال رسمي و اينستاگرام خبرورزشــي منتشر شد و سر و صداي زيادي كرد. بعضيهــا حتي به دنبال تكذيب آن رفتند ولي موفق نشــدند. كارلوس كیروشهمدرآ­خرينپستاين­ستاگرامشبه صــورت تلويحي اين خبــر را با چنين جملهايتأيي­دكرد:«پايانماهرم­ضان روزياستكهب­ايدداشتهها­يخود راباديگران­تقسيمكردهو­مراقب يكديگر باشيم. برايتان آرزوي بهترينهــا را دارم. عيدتــان مبارك.»تقسيمداشته­ها،پساز انتشار چنين خبري، گواه از صحت آنداشت.اينراديروز­يكيازنزديك­ان كارلوس هم تأييد كرد: «برداشت همه ما اين بود كه او چنين تصميمي را به صورت قطعي گرفته اســت.» روز گذشتهبايكي­ازمسئوالنب­لندپايه فدراســيون فوتبال در اين باره صحبت كرديــم كه او گفت: «اول اجازه بدهيد كار انجام شود. فعال در حال صحبت با كارلوس هستيم.»

اينكه كارلوس چقدر از 00۲ هزار دالر را به فدراسيون بخشيده و چقدر از آن را صرف كارهاي خير كرده، مشخص نيست اما چيزي كه مشخص است او قصد دارد به خيريهبهشتر­ضا(ع)كمككند.كارلوس در زمان حضور در ايران همواره حامي اين خيريه بــوده و اعتقــاد داشــته از آنجا و بچههايش، انرژي مثبت زيادي گرفته است. به عنوان مثال قبــل از بازي معروف ايــران و كره در مقدماتي جــام جهاني ۴۱0۲ كه گوچي آن گل تاريخــي را زد، كارلوس بــه اين مركز رفت و فيلمي تهيه كرد. قبل از شروع بازي، كارلوس اين فيلم را براي بازيكنان به نمايش درآورد و گفت: «اين بچهها را كنار خود داريم. به خاطر شادي دل آنها و مردم ايران در زمين همه وجودتان را بگذاريد. بياييد اينجا عهد كنيم در صــورت برد كره، پاداش خود را به خيريه بهشت رضا(ع) بدهيم.» پيشنهادي كه همه بازيكنان با آن موافقت كردند. قبل از جام ملتهاي استراليا هم كارلــوس به همراه رضا گوچي و جواد نكونام به اين مركز رفتند و با بچهها ديدار كردند. همانجا مدير اين خيريه به بازيكنان گفت كارلوس 300 ميليون به آنها كمك كرده است، در حالي كه كیروش چنيــن چيزي را به آنها نگفتهبود.

كارلوس حــاال تصميم گرفته بار ديگــر به خيريه بهشت رضا(ع) كمك كند تا مشــكلي از مشــكالت اين كودكان بيسرپرست و معلول حل شود.

دالرهاي كارلوس برايكودكان بيسرپرستو

معلول

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran