KHABAR VARZESHI

امیري:هادينوروزي،عزیزهمهپرس­پولیسيهاست

-

فرهاد مجيدي زمستان سال گذشته قبل از اينكه دست به بزرگترين ريسك زندگي ورزشي خود بزند، شرايط ويژهاي را براي مديران وقت باشگاه استقالل تعيين كرد و تأكيد داشت اگر بخواهد سرمربيگري اين تيم را قبول كند، برخي مسائلبايدب­هطوركامللح­اظشود.يكيازموارد­مذكور،فراهمكردند­ستمزد بازيكنان و منظم كردن روال پرداختيها به آنهاست. سرمربي استقالل تأكيد دارد اگر روند پرداخت دســتمزد بازيكنان شكل منظمي به خودش بگيرد و باشگاه در اين رابطه بدقولي نكند، بدون شك انگيزه آنها براي ارائه نمايش بهتر تا حد قابل مالحظهاي افزايش پيدا خواهد كرد و ديگر احتياجي نيســت كه آبيپوشــان را به اشكال ديگري مجاب كرد تا با تمام وجود وارد زمين شوند. البته غير از موردي كه برشمرديم، مسئله ديگري هم وجود داشت (و همچنان وجــود دارد) كه مجيدي بر اجراي تمام و كمال آن تأكيد دارد. موردي به نام آزادي عمل. مسئله بسيار مهمي كه مرد شماره يك آبيپوشان پايتخت تحت هيچ شرايطي نميخواهد از مواضع خود پيرامون آن عدول كند.

‌كار‌نكردن‌با‌كميته‌فني‌ احمد سعادتمند، مديرعامل باشگاه استقالل در جريان ارتباط زنده اينترنتي يكشنبه شب خود عمال بهنوعي غيرمستقيم اعالم كرد چيزي بهنام كميته فني در چارت مديريتي فصل آينده استقالل وجود نخواهد داشت. در همين خصوص ظهر ديروز شنيديم حذف كميته فني يكي از خواستههاي فوقالعاده مهمفرهادمج­يديبودهوسر­مربيآبيهاچ­نديقبلصراح­تاًگفتهبودپير­امون امور فني و يارگيري خودش همراه با دســتياران و مشــاوران متعدد خويش تصميمگيريم­يكندوحاضرن­يستباافراد­يخارجازتيم­درقالبكميت­هفني همكاري كند. مســئلهاي كه البته در حيطه اختيارات هر سرمربي بهحساب ميآيد و نميتوان از اين بابت به فرهاد ايراد گرفت.

‌شايعه‌همكاري‌با‌پيشكسوتان‌ البته بايد اين نكته را نيز ذكر كرد كه باشگاه هرگز فرهاد را بابت تشكيل كميته فني تحت فشار نگذاشته بود ولي پس از آغاز مالقاتهاي مكرر مديرعامل با پيشكسوتان استقالل در فروردين، اين شايعه بر سر زبانها افتاد كه بهزودي كميته فني دوباره در اســتقالل تأسيس خواهد شد. كميتهاي كه انصافا بايد اذعانكردهر­گزدراستقال­لنتوانستهر­ابطهخوبيبا­سرمربيانتي­مداشتهباشد. جدا از مجيدي، پرويز مظلومي و شفر هم اصال تمايلي به تعامل با كميته فني از خود نشان ندادند.

پرسپوليسيه­اازهفتههفت­مليگبرتر در دوره پانزدهم، تاريخسازي خود را آغاز كردند. در آن فصل، پرسپوليس با برانكو براي خاطرات خوب به ليگ آمــده بود اما در همان شــش هفته نخستمقابلت­يمهاييچونا­ستقالل خوزســتان، ســپاهان اصفهــان، ذوبآهن و ســايپا باخت و با پديده مشهد به تساوي رسيد. شرايط آنقدر بد بود كه اين تيم تا رده شــانزدهم ســقوط كرد اما يك اتفاق تلخ، همه

چيز را تغيير داد.

‌توليد‌انگيزه‌در‌روزهاي‌تلخ فوت هادي نوروزي كاپيتان آن فصل پرسپوليس، همه چيز را عوض كرد. هادي كه خاك را در آغوش كشــيد، بازيكنان پرسپوليس از اين رو به آن رو شــدند و براي كسب همه جامها، جنگ را شــروع كردند. آنها در پايان همان فصل با صدرنشين ليگ يعني استقاللخوز­ستاندرامتي­ازگيريبه تساويرسيدن­داماآنقدرس­وشامكاني گلهاي عجيبــي دريافت كرد كه قهرماني از دســت رفت. به هر حال، فصل عجيب، تلخ امــا پرخاطرهاي براي ســرخها رقم خورد. پس از اين فصل، همه فهميدند پرسپوليس در حال پوستاندازي با برانكو است.

‌ستار ‌ههاي‌جديد‌آمدند براي فصل شــانزدهم، ســتارههاي جديدي به تركيب پرسپوليس اضافه شــدند كه مهمترين آن، سيدجالل حســيني، وحيد اميــري و عليرضا بيرانوند بودند. فوتباليسته­ايي كه با حضور خود، دروازه، خط دفاع و خط حمله تيــم را بيمه كردند تا با وجود ســتارههاي ديگري چون محسن مسلمان، كمال كاميابينيا، مهدي طارمي، علي عليپور، رامين رضاييان ...و پرسپوليس به قهرماني برسد. اين قهرمانــي، هرگــز از ياد هــواداران پرسپوليس نميرود به خصوص كه بعد از قطعي شــدن قهرماني، همه بازيكنان اين فرصت را داشتند تا جام

را تقديم به روح هادي نوروزي كنند.

‌رفتار‌جالب‌اميري اما وحيد اميــري در روزهاي پاياني هفته گذشته در صفحه اينستاگرام­ي خود نوشــت: «حدود پنج ســال از رفتنت گذشته است. خواستم بگويم چقدر در طول اين سالها كه نبودي، در تزريق روحيه جنگندگي و ثبات تيمي اين سالهاي پرسپوليس مؤثر بودي و كمتر كسي از اين زاويه به اين موضــوع پرداخت. اينكــه با رفتنت انگيزهاي شدي تا هر كسي بعد از تو اين پيراهن مقدس را پوشيد در وهله اول به فكر گرفتــن كاپ قهرماني و خوشــحال كردن تو باشد كاپيتان. اصــال اعتقاد راســخ دارم كه همين تشويق دقيقه ۴۲ تلنگري است براي ما كه يادمان باشد روزي تو در همين زمين مسابقه بودي و آرزو داشتي با پرســپوليس قهرمان شــوي و آن قهرمانــي نخســت من بــا پيراهن پرسپوليس كه زمينهساز دو قهرماني

بعدي هم شد، سرشار از وجود تو بود. آنجا كه همه مــا تصميم گرفتيم تا آخرين نفس، جام قهرماني را بگيريم و پرتاب كنيم به سمت آسمان تا فقط برسدبهدستت­و.ماهمهمديون­توييم هاديجــان، روحــت شــاد.» اين دلنوشته احساسي وحيد اميري در موردهادي،هوادارانپر­سپوليسرابه ياد كاپيتانــي انداخت كه خيلي زود دنيا را ترك كرد اما حواشيای هم در پي داشت.

‌خودت‌قهرماني‌را‌ از‌پرسپوليس‌گرفتي! برخي از هواداران پرسپوليس با زبان طنز و كنايه براي اميري نوشتند در فصل پانزدهــم اگر او با پيراهن نفت تهران در هفته بيست و نهم، دروازه تيم محبوبشــان را باز نكرده بود، پرسپوليس در همان فصل قهرمان ميشــد و زودتر، جــام را به هادي ميداد. ضمنــا هــادي و وحيد در پرسپوليسهر­گزهمبازينب­ودندواز اين رو، پست وحيد بيشتر فانتزي بود تا واقعي. البته اميري در اين سالها ثابت كرده هميشــه قدرشــناس هــواداران بوده و يكــي از بازيكنان خوشاخالق و بدون حاشــيه ليگ خطاب ميشود.

‌اميري:‌واقعيت‌را‌نوشتم‌ در همين ارتبــاط، تماس كوتاهي با وحيد داشتيم. او گفت: «درست است كهمنوهاديد­رپرسپوليسه­مبازي نبوديم اما در دو، سه اردوي تيم ملي با هم رفيق شــديم و خيلي دوستش داشتمچونبا­زيكنبيحاشي­هوآرامي بود. من احساس خودم در مورد هادي را نوشتم و معتقدم نوروزي هميشه عزيزهمهپرس­پوليسيهاست.»بااين حال،اكثرنظراتي­كهدرحاشيهپ­ست اميري منتشر شد، مثبت و احساسي بود و وحيد با اين كار، توانســت ياد كاپيتان فقيد ســرخها را زنده كند. رفتاريكهاز­بازيكنيمثل­اميرياصال بعيدنيست.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran