KHABAR VARZESHI

کارت را بكن، شايعات دروغ است

-

از روزي کــه دراگان اســکوچیچ به عنوان سرمربي تیم ملي انتخاب شده، دو بار شایعه جدي درباره برکنارياش ســر زبانها افتاد. اولین بار خبرنگار ایتالیایي نزدیک به آندرهآ استراماچون­ي فاش کرد از ایران با این مربي، مذاکراتي براي هدایت تیم ملي صورت گرفته است. با توجه به عملکرد موفق استراماچون­ي در اســتقالل و البته مشکالتي که در قرارداد اسکوچیچ و فدراسیون به وجود آمده، به نظر ميرســید شایعه واقعي اســت. در ادامه اما فدراســیون این خبر را تکذیب کرد و حتي امیرمهدي علوي، سخنگوی روابط عمومي فدراسیون در توییتر براي خبرنگار ایتالیایي نوشت: «خبر را تکذیب کن!» بماند که اصال آن خبرنگار جواب علوي را نداد.

این بحث اما خیلي زود جمع شد و حاال امانامتازه­ايسرزبان ؛ویليسانیول. او براي ایرانيها نامآشناست. سالها در تیم ملي فرانسه و باشگاه بایرنمونیخ بازي کرد. حتي در سفر این باشگاه به تهران براي دیدار باپرسپولیس­درآزاديبهم­یدانرفت.سانیول اخیــرا هم با برنامه فوتبال 120 گفتوگویي داشت و در آن حرفهایي درباره هاشمیان و کریمي زد. دیروز یکي از سایتهاي فرانسوي

؛ شایعهاي که انگار ایجنتش آن را سر زبانها انداخته بود. به هر حال این ایجنتها تا با خبر

ميشوند در ایران چه پولهایي به خارجيها داده ميشود، دندان تیز ميکنند تا عامل یک انتقال باشند. آنها به خوبي خبر دارند در ایران

نام مهم است، نه کیفیت و قدرت فني مربیان. این خبر هم با واکنش فدراســیون همراه و از سوي علوي تکذیب شد.

در این مدت اسکوچیچ هم نگران آینده کاري خود بود و به همین خاطر با مســئوالن صحبتهایي داشت. با خبر شدیم فدراسیون

به این مربي پیــام داده کارش را بکند، چون شــایعات دروغ است و به آنها توجهي نداشته باشد. دیروز هم یکي از مسئوالن فدراسیون به خبرورزشي گفت حتي اگر سرمربي نداشتند، از بین ویلي ســانیول و اســکوچیچ، دومي را انتخاب ميکردند چون هم باتجربهتر است و هم اینکــه در فوتبال ایــران فعالیت کرده و بازیکنان را به خوبي ميشناسد. او همچنین اضافه کرد: «اسکوچیچ مشغول کارش است. برنامهریزي هم کرده و به محض شروع لیگ به تهران ميآید. فعال برنامه این است قبل از 29 خرداد در تهران باشــد مگر اینکه برنامه بازيهادوبا­رهتغییرکند.بنابرایندر­فدراسیون هیچ بحثي در مورد پایان همکاري نیســت. اسکوچیچ همهجوره براي ما به صرفه و بهتر است. حتي با او قرارداد ریالي بستهایم و االن هــم که پولش را ندادهایم، کوچکترین بحثي ندارد ولــي تصور کنید یــک خارجي دیگر بیاوریم. بــه نظرتان قصــه ویلموتس تکرار نميشود؟»

بــا این حرفها کامــال ميتوان از جو داخلي فدراسیون با خبر شد. آنها اسکوچیچ را بهترین گزینه ميدانند و اگر در روزها یا هفتههايآین­دههمشایعات­يدربارهبرک­ناري او و جایگزیني مربي جدید شــنیدید، باور نکنید. از او بهتر بــراي مدیران این فوتبال وجود ندارد!

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran