KHABAR VARZESHI

عليپور:‌پژمان‌بازغي‌پرسپوليسي‌است‌و‌نم‌يتوانستم‌به‌او‌«نه»‌بگويم اولپوكرپرس­پوليس،بعدآقايگلي!

-

يكي‌از‌حواشي‌اخير‌فوتبال‌ايران‌شايعه‌مبتال‌شدن‌ علي‌عليپور‌به‌ويروس‌كرونا‌بود؛‌شايع ‌هاي‌كه‌خيلي‌ زود‌واكنش‌دكتر‌حقيقت‌پزشك‌پرسپوليس‌را‌به‌ دنبال‌داشت‌و‌او‌اين‌خبر‌را‌تكذيب‌كرد.‌خود‌علي‌ عليپور‌اما‌در‌اين‌مدت‌ســكوت‌كرده‌و‌واكنشي‌ نسبت‌به‌اين‌خبر‌نشــان‌نداد.‌البته‌مهاجم‌اول‌ پرسپوليس‌پستي‌در‌صفحه‌شخصي‌خودش‌منتشر‌ كرد‌و‌نوش ‌ت؛‌ هدفي‌داشته‌باش كه‌به‌خاطر‌آن‌بجنگي هدفي‌داشته‌باش كه‌به‌خاطرش‌از‌سخت ‌يها‌بگذري هدفي‌داشته‌باش‌ كه‌در‌راه‌رسيدن‌به‌آن‌از‌زندگي‌لذت‌ببري...‌در‌جهاني‌كه‌هزاران‌ چيز‌سعي‌در‌پايين‌كشيدن‌شما‌دارد بايد‌به‌همان‌رؤيايي‌بچسبيد‌كه‌شما‌را‌باال‌م ‌يكشد البته‌مهاجم‌پرسپوليس‌با‌حضور‌در‌شبكه‌ نسيم‌و‌برنامه‌«كود ‌كشو»‌نشان‌داد‌همه‌ شايعات‌ب ‌ياساس‌بوده‌است.‌ديروز‌به‌ همين‌بهانه‌دقايقي‌با‌علي‌عليپور‌ همكالم‌شدي ‌.م‌

م‌‌‌ ‌يدانيم‌خبري‌كه‌در‌مورد‌ تو‌منتشر‌شد‌بالفاصله‌از‌سوي‌ باشگاه‌پرسپوليس‌و‌پزشك‌تيم‌ شما‌تكذيب‌شد‌اما‌با‌اين‌وجود‌ گفتيم‌از‌زبان‌خودت‌بشنويم؟ خدا را شكر این خبر صحت نداشته و براي من شایعه درست کردند.

‌‌‌چه‌كساني؟ نميدانم چه بگویم؟ من هر روز کنار تیم و بچهها تمرین ميکنم. نتیجه تستي هم که گرفته شد منفي بود بنابراین تعجب کردم وقتي این شایعه را شنیدم.

‌‌به‌اتفاق‌كمال‌كامياب ‌ينيا‌به‌برنامه‌كودك‌شو‌هم‌رفتيد‌و...‌ بلــه، پژمان بازغي مجري برنامه دوســت خوب ما و یک پرسپولیسي متعصب است که نميتوانستم به او نهبگویم.خداراشكرهم­ههمدیدندشا­یعاتي که ساخته بودند بياساس بوده است.

‌‌بله،‌دكتر‌حقيقت‌پزشك‌پرسپوليس‌ هم‌اين‌شايعه‌را‌تكذيب‌كرد؟ ما یک تیم هســتیم کــه در صدر جدول هستیم. سالمتي همه بچهها حائز اهمیت است و اگرخداي ناکرده یكي از بازیكنان کرونا بگیرد خود باشگاه او را قرنطینه ميکند. ‌‌مثل‌همين‌دو‌نفر‌عضو‌تيم‌تداركات‌پرسپوليس؟ من نميخواهم اســمي بیاورم امــا اگر من یا کس دیگريبهاین­ویروسمبتال­ميشداجازهت­مرین کردن نميدادند.

‌‌خيلي‌ناراحت‌شدي.‌اي ‌نطور‌نيست؟ ایراديندار­د،بعضيهاهرکا­ريدلشان بخواهد ميکنند اما خدا بزرگ است.

‌‌حدس‌م ‌يزني‌چه‌كسي‌يا‌كساني‌ اين‌شايعه‌را‌منتشركردند؟ من نميدانم این شــایعه از کجا آب خورده اســت اما این شایعهسازان دشــمن علي علیپور نیســتند و دشمنپرسپول­یسهستند.

‌‌‌افشــين‌پيروانــي‌هم‌با‌ خبرورزشي‌مصاحبه‌كرد‌و‌ضمن‌ تكذيب‌اين‌شايعه‌مدعي‌شد‌ تــو‌يكــي‌از‌آماد ‌هترين‌ بازيكنان‌پرســپوليس‌ هستي‌كه‌م ‌يخواهي‌با‌ انگيزه‌باال‌براي‌دومين‌ بار‌آقاي‌گل‌ليگ‌برتر‌ شوي. افشــینخان لطف دارد. مــن تــالش ميکنم پرســپولیس موفق شود و هیچ چیز از قهرماني تیم مهمتر نیست. اول قهرماني و پوکر پرسپولیس مهم است و بعد انشاءا... اگر شد آقاي گلي!

‌‌يك‌پستي‌هم‌منتشر‌كردي‌كه...‌‌ کدام پست؟

‌‌هدفي‌داشته‌باش‌كه‌به‌خاطر‌آن‌بجنگي...‌‌ بله، به هرحال همه ما باید براي هدف خودمان بجنگیم و خیلي به اطراف و مسائل دیگر توجه نكنیم. این شایعات هم انگیزه من را 10 برابر ميکند.

‌‌هدف‌اصلي‌خودت‌براي‌جنگيدن‌چيست؟ هدفاصليماب­رايجنگیدنق­هرمانياست.ماپرسپولیس هستیموتالش­ميکنیمچهار­مینقهرماني­پيدرپيخود را جشــن بگیریم. این یک هدف بزرگ است که براي آن بایدجنگید.

‌‌‌اتفاق ًًا‌با‌سيدجالل‌حسيني‌هم‌كه‌صحبت‌م ‌يكرديم‌ همين‌حرف‌را‌م ‌يزد‌و‌معتقد‌بود‌در‌9‌بازي‌باق ‌يمانده‌بايد‌ جنگيد؟ حرف آقاسید حرف همه ماست. بچههاي پرسپولیس از

در حالي که این روزها گمانهزنيها­ي مختلفي در خصوص جانشین علیرضا بیرانوند درفصل آینده انجام ميشود، داوود فنایي گفته است: «فعال همه تمرکز ما روي 9 بازي لیگ برتر، جامحذفي و لیگ قهرمانان آسیاست. باید ببینیم در این بازيها چه اتفاقاتي رخ ميدهد. این بازيها خیلي چیزها را براي ما مشخص ميکند و متوجه ميشویم که رادوشوویچ ميتواند فصل بعد دروازهبان اول باشد یا خیر اما فعال تمام تمرکزمان روي بازي اســت.» این در شرایطي اســت که پیش از این زمزمههایي مبني بر مذاکرات غیرمستقیم پرسپولیسيه­ا با پیام نیازمند گلر مليپوش سپاهان به گوش ميرسید اما این دروازهبان کماشــتباه مصاحبه کرد و گفت «با سپاهان قرارداد دارم و اگر هم بنا بر جدایي باشــد ترجیح ميدهم به اروپا بروم.» در ادامه صحبت از سعید جاللي شاگرد سابق یحیي گلمحمدي در پدیده مشهد شد که او هم ظاهرا باید خدمت سربازي خود را در فجر شهید سپاسي به اتمام برساند و قادر نیست به پرسپولیس بیاید. در این میان جالب اســت که خود بوژیدار رادوشوویچ گلر کروات پرسپولیس هم در مصاحبههاي تجربه کافي برخوردار بوده و توانستهاند سه سال پشت سر هم قهرمان لیگ برتر شــوند. مطمئن باشید همه ما هم خوب ميدانیم 9 بازي آینده شوخي نیست.

‌‌اما‌شــما‌با‌حريفان‌اصلي‌خود‌و‌باالنشي ‌نهاي‌جدول‌ رد‌هبندي‌ليگ‌برتر‌بازي‌كرد‌هايد.‌حاال‌به‌نظر‌م ‌يرســد‌ باز ‌يهاي‌آسا ‌نتري‌پي ‌ش‌روي‌پرسپوليس‌باشد‌و...‌‌ نه، این حرف را قبول ندارم. درست است که ما 10 امتیاز با تیم دوم جدول فاصله داشته و حاشیه امنیت خوبي داریم ولي بازي با تیمهايپایی­نجدوليکهخط­رسقوطرا احساس ميکنند ممكن است سختتر از بازي با برخي مدعیان باشد. این تیمها هیچ چیزي براي از دســت دادن ندارند و انتحاري بازي ميکنند. به همین خاطر باید با تمام وجود بجنگیم.

‌‌‌در‌9‌بازي‌هم‌72‌امتياز‌تقسيم‌م ‌يشود‌اما‌شما‌شايد‌ بتوانيد‌چند‌هفته‌زودتر‌قهرمان‌شويد‌چون‌حاشيه‌امنيت‌ امتيازي‌خوبي‌ايجاد‌كرد ‌هايد؟ ما در پرســپولیس یاد گرفتیم زماني خودمان را قهرمان بدانیم که جام را باالي سر برده باشیم.9 بازي هم باقيمانده و تــالش ميکنیم به امید خدا حداکثر امتیازات را جمع کنیــم. ما هدف بزرگي داریم و اجــازه نداریم به عناوین شخصي و انفرادي فكر کنیم.

‌‌با‌توجه‌به‌شناختي‌كه‌از‌تو‌داريم،‌م ‌يدانيم‌اين‌حرف‌را‌ از‌ته‌دل‌م ‌يزني‌و‌همواره‌تالش‌كردي‌پرسپوليس‌برنده‌شود‌ اما‌قبول‌كن‌آقاي‌گلي‌م ‌يتوانــد‌يك‌اعتبار‌بااليي‌به‌هر‌ مهاجمي‌بدهد؟ صددرصد همین طور است اما اگر در سه سال گذشته من آقايگلميشد­موپرسپولیس­قهرماننميش­دچهاتفاقي ميافتاد؟ هیچ ارزشي نداشت. عناوین انفرادي فقط زماني اهمیت پیــدا ميکنند که همراه با قهرماني تیمي و جام باشد. من خوشــحالم (دوباره تكرار ميکند) خیلي هم خوشحالمکهپ­رسپولیسسهس­الپیاپيوبا­قدرتقهرمان لیگ برتر شده اســت. این اتفاق به مراتب مهمتر از آقاي گلي علي علیپور است.

‌‌بسيار‌خوب،‌تمرينات‌پرسپوليس‌با‌مجوز‌ستاد‌مقابله‌ با‌كرونا‌آغاز‌شده‌است.‌در‌خصوص‌اين‌تمرينات‌بگو. قبل از هر چیز باید از باشگاه و شخص آقاي پیرواني و کادر پزشكيپرسپو­لیستشكرکنم­کهامكاناتخ­وبيمثلتونل ضدعفوني را تهیه کرده و ما با رعایت نكات بهداشــتي و ایمنــي کامل تمرین ميکنیم. امیدوارم این فصل هم به خوبي و خوشي تمام شود.

‌‌فكرمي‌كني‌اين‌فصل‌تمام‌شود‌و‌به‌انتها‌برسد؟ باید این اتفاق بیفتد. به هرحال ویروس کرونا حاال حاالها ادامه دارد و اینطور نیســت که همین یكي، دو ماه آینده فروکش کند. باید به زندگي در این شرایط عادت کنیم و بپذیریم کرونا هست و فقط رعایت کنیم. نكات بهداشتي را رعایــت کنیم و به زندگي عادي خود بپردازیم. شــما ميبینید اغلب مشــاغل از جمله رســتورانه­ا، هتلها، فــرودگاه، اتوبوســرا­ني، قطار و مترو بــه کار خود ادامه ميدهند و اهالي فوتبال هم باید با تدابیر شدید بهداشتي مسابقات را پیگیري کنند.

‌‌‌راســتي‌از‌لحاظ‌آمادگي‌جسماني‌شرايط‌بازيكنان‌ پرسپوليس‌چطور‌اســت؟‌همه‌از‌لحاظ‌جسماني‌آماده‌و‌ سرحال‌هستند؟ خدا را شــكر همه بازیكنان پرسپولیس براي چهارمین قهرماني انگیزه داشــته و تمرینات اختصاصي خود را به خوبيانجامد­ادهاند.اینانگیزهب­االنزدهمهب­ازیكنانوکا­در فني پرسپولیس وجود دارد.

خود عنوان کرده «ميخواهد فصل بعد شــماره یک باشــد.» این دروازهبان متعصب خارجي که در دوران گابریل کالدرون و حتي یحیي گلمحمدي هرگاه درون دروازه ایســتاده عالي کار کرده حاال پس از سه سال نیمكتنشــی­ني بيحرف و حدیث در پرسپولیس، بعد از علیرضا بیرانوند پیراهن «شماره یک» را حق خود ميداند. حرفي که پربیراه هم نیست اما ظاهرا کادر فني پرسپولیس و گلمحمدي هنوز به این ادعا به دیده شک و تردید نگاه ميکنند. رمزگشایي از صحبتهاي داوود فنایي حاوي چند نكته زیر است: کادر فني پرســپولیس پس از مأیوس شــدن از جذب پیام نیازمند هنوز دروازهباني در حد و اندازههاي علیرضا بیرانوند یا نزدیک به این ســتاره مليپوش پیدا نكرده است. یحیيگلمحمد­يوداوودفنا­یيهنوزهممع­تقدندبوژید­اررادوشووی­چ در زمان رقابت با علیرضا بیرانوند توانســت رشد کند و نمایشهاي

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran