KHABAR VARZESHI

و‌باالخره‌رادوشوويچ‌‌ رقيب‌باانگيزه‌بيرانوند

-

«من 4 ســالي ميشود که پیراهن شماره 44 پرسپولیس را ميپوشــم. این پیراهن را دوست دارم و سال بعد هم همین پیراهن شــماره 44 را ميپوشــم!» این تازهترین مصاحبه ویدئویي بوژیدار رادوشــووی­چ، گلر کروات پرســپولیس با خبرورزشــي بود که در پاسخ به ســؤال ما درباره پوشیدن پیراهن شماره یک علیرضا بیرانوند در فصل آینده بر زبان این دروازهبان جاري شد. اما چرا؟ همه گلرها در هر باشــگاهي دوست دارند پیراهن شماره یک را بپوشند اما «رادو» چنین تمایلي ندارد که شایدکميعجی­بجلوهکندول­يدرتیمپرسپ­ولیسامري عادي است!

محسن‌مسلما ‌ن؛‌7‌نم ‌يشود؟‌77‌م ‌يپوشم! همه ميدانند پیراهن شماره7 پرسپولیس متعلق به علي پروین اسطوره این باشــگاه است. پیراهني که چندان خوشیمن نبوده ولي طرفداران بيشماري دارد. محسن مسلمان وقتي به پرسپولیس پیوست و خوش درخشید خواستارپوش­یدناینپیرا­هنشدامامدی­رانوقتباشگ­اه به این هافبک بازیساز اعالم کردند که نميتوانند شماره 7 را به او بدهند چون متعلق به علي پروین است! محسن مســلمان که دید نميتواند شــماره 7 بپوشد، پیراهن شــماره 77 را انتخاب کرد که به جاي یک عدد 7 دوتا 7 داشت! مهندس سابق پرسپولیس که هماکنون بازیكن سپاهان محسوب ميشــود وقتي با شماره 77 خوش درخشید دیگر آن را عوض نكرد و تا روزي که در این تیم بود شماره 77 برتن داشت. البته سروش رفیعي وقتي به پرسپولیس ملحق شد از همان ابتدا شماره 7 را خواست وباشگاههمم­خالفتينكرد!اتفاقيکهگف­تهميشدباعث دلخوري محسن مسلمان شــده است اما حاشیهاي به دنبال نداشت.

رامين‌رضاييا ‌ن؛‌72‌را‌عوض‌نم ‌يكنم رامین رضاییان از جمله بازیكنان فوتبال ایران محســوب ميشود که به شمارههاي عجیب عالقه خاصي دارد. معموالً مدافعان راست شــماره 2 ميپوشند اما رامین رضاییان در راهآهن هم که بود پیراهن شماره 27 ميپوشید. زماني هم که به عنوان یک مليپوش به پرســپولیس پیوست همین شــماره 27 را گرفت و درخواست پیراهن دیگري نداد. او در تیم ملي شماره32 را ميپوشید که دیوید بكام در رئالمادرید

و مایكل جردن در بسكتبال به تن ميکرد! فصل گذشته نیز رامین رضاییان در تیم الشحانیه قطر پیراهن شماره 10 را پوشــید که معموال مهاجمان یــا هافبکهاي تهاجمي ميپوشند. روزي رامین رضاییان درباره پوشیدن پیراهن شــماره 27 به خبرورزشي گفت: «دوست دارم هواداران پرسپولیس من را با شــماره 27 بشناسند و این شماره پیراهن براي من خوشیمن بوده است.»

علي‌عليپو‌ر؛‌م ‌يخواهم‌07‌را‌ماندگار‌كنم دوستان و افراد نزدیک به مهاجم اول پرسپولیس خوب ميداننــد علي علیپــور یكي ازطرفــدار­ان پروپا قرص کریستیانو رونالدوست. او به حدي فوقستاره پرتغالي را دوست دارد که با وجود رئالي بودن پس از جدایي کریس از این تیم، طرفدار یوونتوس هم شد! علیپور عالقه زیادي هم به شــماره 7 دارد و در سال دوم یا سوم حضورش در پرسپولیس بود که خواستار پیراهن علي پروین شد. اما همان جوابي که به محســن مســلمان داده شد به علي علیپــور هم دادند: «این پیراهن متعلق به عليآقا پروین اســت!» در ادامه اما شماره 7 پرســپولیس بدون هیچ مشــكلي به سروش رفیعي هافبک شیرازي در سال اول حضورش در این تیم اهدا شد. علیپور به قدري با پیراهن شماره 70 پرسپولیس خوش درخشید که دیگر نتوانست از آن دل بكند. وقتي ســروش رفیعي از پرسپولیس جدا شد و به الخور قطر رفت، یكي از مدیران این تیم به علیپور پیشنهاد داد که پیراهن شماره 7 علي پروین را بپوشد اما قبول نكرد. علیپور که با شماره 70 گلهاي زیادي به ثمر رســانده عالقه بســیاري به این پیراهــن دارد و با هیچ شمارهاي عوض نميکند؛ نه 7 و نه !10

محمد‌انصار ‌ي؛‌فقط‌51 محمد انصاري شاید جزو معدود بازیكنان مطرحي باشد کهپسازتستد­ادنبهعضویت­پرسپولیسدر­آمدهاست. مدافع چپپاي پرسپولیس در بدو حضورش در این تیم (پس از تأیید برانكو) شــماره 15 را پوشید و دیگر آن را عوض نكرد. شــنیدیم پس از درخشــش در ســال اول حضورش در پرسپولیس به محمد انصاري پیشنهاد شد که شماره 3 یا 16 را بپوشد اما قبول نكرد! معموال مدافعان چپ پرسپولیس در ســالهاي گذشته این پیراهنها را ميپوشــیدن­د اما محمد انصاري شماره 15 را در این تیم تعریف کرد و جا انداخت.

حكايت‌بوژيدار‌رادوشوويچ‌كمي‌متفاوت‌است.‌درواز ‌هباني‌ كه‌از‌اول‌حضورش‌در‌پرسپوليس‌پيراهن‌شماره‌44‌را‌پوشيده‌ و‌حاضر‌نيست‌شــماره‌ديگري‌بر‌تن‌كند‌هر‌چند‌عليرضا‌ بيرانوند‌گفته‌باشد‌شماره‌يك‌سال‌آينده‌متعلق‌به‌اين‌گلر‌ كروات‌است!‌بوژيدار‌رادوشوويچ‌م ‌يخواهد‌پيراهن‌شماره‌ 44‌را‌در‌پرسپوليس‌جاودانه‌كند.‌

‌‌نكته:‌اغلب‌بازيكنان‌فوتبال‌آد ‌مهاي‌خرافاتي‌ هستند‌و‌اگر‌شماره‌پيراهني‌براي‌آنها‌خو ‌شيمن‌ باشد‌ديگر‌آن‌را‌تعويض‌نم ‌يكنند.‌چه‌بسا‌يكي‌ از‌داليلي‌كه‌بوژيدار‌رادوشوويچ‌توانسته‌با‌ پيراهن‌شماره‌44‌نماي ‌شهاي‌خوبي‌در‌ پرسپوليس‌داشته‌باشد‌و‌به‌همين‌ خاطر‌نم ‌يخواهد‌اين‌شماره‌را‌

عوض‌كند.

وحيد‌امير 1+9‌؛ي‌ وحید امیــري در نفــت تهران پیراهن شماره 10 ميپوشید. در تیم ملي هم شــماره پیراهن این ستاره کم حرف و خوشتكنیک شــماره 11 به تن ميکرد. در بدو ورود به پرسپولیس شنیده ميشد وحید امیري شماره 9 و 10 را دوست دارد اما این پیراهن آن زمان دست فرشاد احمدزاده و مهدي طارمي بود. از آنجایي که این دو ســابقه بیشتري در پرسپولیس داشتند پیراهن شماره 19 به وحید امیري رسید. پیراهني که هنوز هم وحید امیري ميپوشد و بعید ميدانیم آن را عوض کند. مگر آنكه وحید امیري فصل آینده هوس کند دوباره شــماره 10 را بپوشد. پیراهني که در حال حاضر در پرسپولیس مدعي ندارد.

بشار‌رس ‌ن؛‌شماره‌5‌به‌خاطر‌اسطوره‌فوتبال‌عراق! شماره 5 پرسپولیس متعلق به یكي از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال ایران و این تیم یعني محمد پنجعلي اســت اما بشار رسن در بدو حضور در ایران خواهان این پیراهن شد! خیليها از این درخواست تعجب کردند اما بشار مصاحبه کرد و گفت که به خاطر نشــاط اکرم، اسطوره فوتبال عراق دوست دارد این پیراهن را بپوشد. فصل اول شماره 55 به بشاررسن رسید ولي بعد از سال اول پیراهن دلخواه و عجیبش یعني شماره 5 ميپوشد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran