KHABAR VARZESHI

ورمزيار: فقط در يك صورت ميتوان ليگ را برگزار كرد

-

صادقورمزيا­ر،پيشكسوتتيم­استقاللدر گفتوگوبارو­زنامهخبرور­زشيدربارها­دامه ليگبرتردرش­رايطموجودر­اريسكبزرگي براي فوتباليســ­تها دانسته و همچنين معتقد بود احتمال بروز آسيبديدگي بين بازيكنانبس­يارزيادخوا­هدشد.

آقاي ورمزيار! به نظر شــما ليگ برگزارميشو­د؟ اوضاع كشور به شكلي است كه آدم اصال نميتواند در اين باره نظر قاطع بدهد. از طرفي همه ما دوست داريم ليگ برتر دوباره از سر گرفته شده و مسابقات فوتبال آغاز شود و از طرفي همهنگرانحا­لبروبچههاي­شاغلدر فوتبال هستيم. چه بازيكنان، مربيان و ديگر دستاندركار­ان مثل خود شما دوســتان خبرنگار كه ميخواهيد از اين رقابتها خبر و عكس تهيه كنيد.

فكرميكنيدد­رنهايتچهمي­شود؟ نميدانم چــه بگويم! فقط اميدوارم ليگ در نهايت در صحت و ســالمت برگزار شود.

ميدانيدفره­ادمجيديگفت­هبايد تضمين داده شــود كه كسي مبتال نميشود؟آياميتوانا­ينتضمينراب­ه كادرفنياست­قاللداد؟

من نه پزشــك هستم و نه در وزارت بهداشــت كار ميكنــم. قطعا اگر تضميني باشد دوستان و مسئوالن دروزارتبهد­اشتياورزشم­يتوانند ارائه بدهند.

بهطور كلي فكر ميكنيد فوتبال را بتوان با پروتكلهاي بهداشــتيو­رزشي انجام داد؟ بله، البته تنها در يك صورت ميتوان ليگ را بدون حتي يك سرماخورده به پايان برد!

در چه صورتي؟ اينكههمهفو­تباليستهاي­ليگبرتر به اضافه همه مربيان، بهعالوه همه داوران و توپجمعكنها بايد تا پايان ليگ در قرنطينه كامل باشند. در آن صورت ميتوان با خيال راحت ليگ را برگزار كرد.

چنين كاري ممكن است؟ خير! امكانپذير نيســت. داوران، مربيــان و يــا نفــرات تيمها همگي خانــه، خانــواده و كارهــاي خودشــان خارج از فوتبال را دارند كه بايد بيــرون از محيط

فوتبال به آنها رسيدگي كنند، بنابراين قطعاًنميتوانفوت­بالرادرشرا­يطكام ًال استريل برگزار كرد.

بيشــتر در اين بــاره توضيح ميدهيد؟ طبيعي اســت كه در فوتبال بازيكنان بههم نزديك ميشــوند. حتي گاهي يكديگــر را بغل ميكننــد تا در بحث يارگيري مانع از حركت يكديگر شوند. در چنيــن لحظاتي چطــور ميتوان پروتكلهاي بهداشتي را رعايت كرد؟ غير از اينكه همه از ســالمت يكديگر مطمئنباشند.البتهشايدس­ازمانليگ داليلخودشر­اداشتهباشد.داليليكه

بهمسائلاقت­صاديويادست­ورالعملهاي كنفدراســي­ون فوتبال آسيا ربط پيدا ميكند ولي در نهايت بايد بيش از هر چيزبهفكرسا­لمتياهاليف­وتبالباشند. البته نكته مهمي كه در اين بين نبايد از آن غافل شد مصدوميتهاي­ي است كه ميتوانــد بــراي بازيكنــان تيمهــا بهخصوص استقالل ايجاد شود.

چطور؟ بازيكنان با ترس بازي ميكنند و اين ضريب آسيبديدگي را باال ميبرد و همان ترس ايمني بــدن را كاهش ميدهــد. در كل فكــر ميكنم بايد خيلي مراقب خودشان باشند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran