KHABAR VARZESHI

ازطارميدرب­ارهعليپورپ­رسيدند!

-

احتمالحضور­مهاجمپرسپو­ليس

در ريوآوه جديتر شد

علي عليپور، مهاجم پرســپوليس در تيررس باشگاه ريوآوه پرتغال است. اين اما به منزله انتقال قطعي او به آن باشگاه نيست. باشگاههاي اروپايي براي جذب يك بازيكن، مثل باشگاههاي ايراني عمل نميكنند. ابتدا به وضعيت مالي خود نگاه مياندازند، بعد شــروع به بررســي عملكــرد او در طول فصل يــا فصول اخير ميكنند، بعد از بررسي فني، ســر وقت او در فضاي مجازي ميروند، او را زيــر نظر ميگيرند كه آيا اهل فوتبال اســت يا اهل فضــاي مجــازي و چيزهاي غيرفوتبالـ­ـي؟ در نهايت وقتي او برايشــان توجيه اقتصادي و فني داشته باشد، جذبش ميكنند؛ درست برعكسايران­كهشبميخواب­ندوصبحبيدا­رميشوند و با جيب خالي، بازيكن ميليــاردي به ويژه خارجي ميگيرنــد! از نظر فني و بدنــي هم يك جمله دارند؛ ميگويند خدا بزرگ است، بازيكن آماده ميشود. حاال ريوآوه هم علي عليپور را زير نظر گرفته و حتي در اين باره از مهدي طارمي سؤال كرده است. اينكه مهاجم قرمزها و همبازي سابق عليپور چه گفته را نميدانيم ولي عملكرد مهدي باعث شده ريوآوه شديدا به دنبال بازيكن ايراني اما از نوع خوبش باشد.

بازار‌داغ‌ايران ‌يها‌در‌پرتغال امير عابدزاده، مهــرداد محمدي و مهدي طارمي در فصل جــاري با عملكردي كه داشــتند، بدجور بازار بازيكنان ايراني را در پرتغال داغ كردهاند. قبال در يونان هم اين اتفاق افتاده بود. وقتي كريم انصاريفرد آنجا خوش درخشيد، احسان حاجصفي و مسعود شجاعي هم بازار پيدا كردند و عازم آن ليگ شــدند. االن هم با توجه به درخشش اين سه نفر، پرتغاليها عالقهمند شــدند بازيكنان ايراني جذب كنند. يكي از آنها هم عليپور است، بازيكني كه شايد افت و خيز داشته ولي در كل بازيكن توانمند و چهارچوبشنا­سي بوده است. خبرورزشياو­ليننشريهاي­بودكهخبران­تقالاحتمال­ي عليپور به ريوآوه را نوشت. بعد از آن رسانههاي پرتغالي هم فاش كردند عليپور در تيررس ريوآوه اســت. اين باشــگاه هم خبر فوق را به هيچوجه تكذيب نكرد تا مشخص شود روي مهاجم قرمزها نظر دارد.

‌درآمد‌خوب‌عليپور عليپور چندي قبل از وضعيت خود در اين باشگاه ابراز نارضايتي كرده بود. او به خوبي ميداند انتقال به باشگاه ريوآوه چقدر از نظر مالي برايش به صرفه خواهد بود. مثال گفته ميشود قرارداد مهدي با اين باشگاه پرتغالي رقمي نزديك به يك ميليون يورو بوده اســت. عليپور فرضا اگر نيمي از اين قرارداد را هم بگيــرد، درآمدش چندين و چند برابر بازي در پرسپوليس خواهد بود.

طبيعتا نزديك شــدن به ايــن انتقال، يعني جدايي قطعي مهدي طارمي از ريوآوه. اين باشگاه پرتغالــي ظاهرا با مهدي و مدير برنامهاش بر ســر جدايي و انتقال او به باشگاه بزرگتر به توافق رسيده اســت. چندي قبل هم شايعه شــد در پس پرده اســپورتين­گ و ريوآوه براي انتقال اين بازيكن در تابستانآين­دهبهتوافقق­طعيدستيافت­هاند.طارمي اما اين روزها الم تا كام در اين باره حرف نميزند و كامال پيداست تمايل ندارد پيش از انتقال و امضاي قطعي قرارداد، چيزي در اين باره بگويد.

نكته اينجاست كه عليپور بازيكن آزاد است و انتقال او به ريوآوه به هيچوجه درآمد يا سودي عايد قرمزها نخواهد كرد مگر اينكه بتوانند حق رشد او را دريافت كنند. به هر حال عليپور در پرسپوليس رشد كرد و به فوتبال ايران معرفي شد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran