KHABAR VARZESHI

مهاجمانپرس­پوليسراباا­سممن تحتفشـــــ­ــــــــــ­ــارنگذاري­د

-

درخبرهاداش­تيمعليعليپ­ور،مهاجمفصلگذ­شتهپرسپولي­سدرديدارحذ­في تيمشعملكرد­خوبيداشتها­ست.درادامهرقا­بتهايمرحله­سومجامحذفي فوتبال پرتغال، تيم ماريتيمو كه امير عابدزاده را در فهرســت نداشت و علي عليپور را مثل ديدارهاي قبل روي نيمكت ميديد، دوشنبهشب گذشته در مســابقهاي خارج از خانه به مصاف تيم دسته دومي پنافيل رفت. عليپور در حالي در نيمه دوم وارد زمين شده بود كه تيمش 2 بر يك از حريف عقب بود. مهاجم فصل گذشته پرسپوليس در دقيقه 79 قصد داشت با ارسال در عرض خلقموقعيتك­ندامادرهمي­نلحظهبرخور­ديدرمحوطهج­ريمهپنافيل­اتفاقافتاد تاماريتيمو­صاحبدومينض­ربهپنالتيد­راينمسابقه­شودوپينهود­ومينگلخود را بزند. در شرايطي كه بازي پس از تساوي 2-2 تيمها به وقت اضافه كشيده شده بود، پينهو در دقيقه 93 روي اشتباه خط دفاعي پنافيل گل سوم ماريتيمو را به ثمر رساندوتوان­ستهتتريككن­دتايارانعا­بدزادهوعلي­پورراهيمرح­لهيكشانزده­م نهاييجامحذ­فيپرتغالشو­ند.حاالتيممار­يتيموقرارا­ستفرداشبدر­يكديدار حساس به مصاف بنفيكا تيم مطرح پرتغالي برود. در همين ارتباط گپ و گفتيباعليع­ليپورداشتي­م. شنيديمنماي­شخوبيدرجام­حذفيداشتيو­زمانيكهبهز­مين رفتي، شكست 2 بر يك را با برد 3 بر 2 و صعود به مرحله بعدي مقابلپنافي­لعوضكرديد؟ همه بچهها خوب بودند. ما دو گل خورديم و بعد همه با تمركز باال بازي كرديم تا توانستيم به برتري 3 بر2 برسيم.

حريف مرحله بعدي شما كدام تيم است؟ دقيق اسمش را نميدانم اما امير (عابدزاده) ميگفت يك تيم دســته دومي در پرتغال حريف بعدي ما در جامحذفي است.

با امير عابدزاده در سفرها هم اتاق هستي؟ بله، در مصاحبه قبلي با خبرورزشي گفتم كه از زمان بازيدرراهآ­هناميررامي­شناسمورابط­هصميمانهاي با هم داريم. از روزي هم كه به پرتغال آمدم خيلي به من كمــك كرده و اميــدوارم بتوانم زحمات دوســت خوبم را جبــران كنــم. در اردوهاي ماريتيمو و سفرها هماتاق هستيم.

درتيممليهم­نمايشخوبيب­رابربوسني ارائه كرد. بازي را ديدي؟ امير دروازهبان فوقالعادها­ي است. بازي با بوسنيراديد­موبرايامير­خيليخوشحال شدم.خوشبختانهت­يممليكشورم­انچند گلــر خوب دارد و امير عابدزاده هم يكي از بهترينهاي ايران و البته ليگ پرتغال.

دوشــنبه با بنفيكا بازي داريد. فيكس بازي ميكني؟ بله، دوشنبه ساعت 7 شب به وقت پرتغال و فكر ميكنم 10 و نيم شب به وقت ايران با تيم بزرگ بنفيكا بازي داريم. بعيد ميدانم فيكس باشم اما براي اين مسابقه انگيزه زيادي دارم. ميخواهم از كوچكترين فرصتي كه با صالحديد مربيان ماريتيمو نصيب من شود نهايت استفاده را ببرم.

اميدواريمد­روازهبنفيك­ارابازكنيو­ماهمتماسبگ­يريموبهتوت­بريكبگوييم. انشاءا...، دعا كنيد.

ازماريتيمـ­ـوكهبگذريم­ميخواهيمدر­خصوصيكموضو­عييابهتربگ­وييم مشكليدرپرس­پوليسصحبتك­نيم؟ من امروز فقط يك هوادار پرســپوليس هستم و خيلي در جريان ريز مسائل اين

باشگاه نيستم. البته هرچه امروز دارم يا اگر علي عليپور شدم به خاطر عظمت و بزرگي پرسپوليس بوده است.

ميدانيــم اما اين روزها صحبتهاي زيــادي در خصوص ضعف مفرط خط حمله پرسپوليسبه­گوشميرسد.صحبتينداري؟ اين انتقادات هميشه در شروع فصل يا زماني كه پرسپوليس كمتر گل زده وجود داشته وموضوعتازه­اينيست.منمطمئنهست­مپرسپوليسد­ربازيهايبع­ديخوددرگلز­ني موفقتر ظاهر شده و همه اين حرف و حديثها تمام خواهد شد.

اما صحبتي كه زياد به گوش ميرسد حس شدن غيبت علي عليپور در خط حمله بودهاست.ماهمفكرميك­نيمدرحالحا­ضرپرسپوليس­مهاجمگلزني­مثلتوندارد؟ لطفاًً اين حرف را نزنيد و با مطرح كردن اســم من مهاجمان پرسپوليس را تحت فشار نگذاريد. پرسپوليس قبل از من هم مهاجماني داشته كه اسم بزرگي هم داشتهاند و از اين تيم به داليلي جدا شدند. با اين حال اين تيم بزرگ و دوستداشتني راه خودش را رفته و بــا نفرات جايگزين بهترين نتايج را گرفته اســت. اين صحبتها بيشــتر مهاجمان پرسپوليس را تحت فشار ميگذارد. البته مهاجم زيادي در اين تيم نمانده است؟! متأسفانه عيسي آلكثيركه مهاجم فرصتطلب و زحمتكشي هم بــود به دليل محروميت 6 ماهه نميتواند تيم را همراهي كند اما مهدي عبدي و وحيد اميري هم خيلي زحمت ميكشــند. من خودم هم در پرسپوليس اين شرايط را ديدم و تحمل كردم. در تيمهاي بزرگ وقتي 2 هفته گل نزني صحبتها، زمزمهها، انتقادات و حرف و حديثها شروع ميشود و بايد اين شرايط را كنترل كني.

تو هم اين وضعيت را ديدي و ميدانم در چند مقطع حتي دچارمشكالت­يشدي؟ من هم با اين شــرايط و فشارها مواجه شدم اما توانستم با كمك مشاوران و دوستانم از آن عبوركنم. مهدي عبدي يك مهاجم 21 ســاله و جوان است. بايد به او اعتماد كنيد و مطمئن هم باشيد آقاي گل خواهد شد!

ما اعتماد كنيم؟! منظــورم همه بود. اين روزها مهدي تحت فشــار زيادي قراردارد و همه از او انتظار گلزني در پرسپوليس را دارند. تحمل اين فشار بسيار سخت است و بايد به عبدي كمك كرد.

تو كه بچهمحل مهدي عبدي هســتي چه توصيهاي به او داري؟ من كنار تيم نيســتم ولي قابليتهاي مهدي را ميشناسم. ميدانم از شم گلزني بااليي برخوردار است و روي زمين و هوا تسلط دارد. شما در همين بازيبانفتم­سجدسليمانه­مديديدچهپا­سزيبايي به بشار رسن داد؟ بله و در مورد اين پاس گل هم مطلب نوشتيم. يكجورهايي همهرابهياد­پاسگلزيباي­مهديطارميب­همرحومهادي­نوروزيدردي­داربالخويا انداخت؟ خدا هادي را بيامرزد. واقعاًً مرد بود و يك مشــاورخوب براي خود من كه هميشه كمكم ميكرد. مهدي طارمي هم همين شرايط را در پرسپوليس ديده و تحمل كرد تا توانست مهدي طارمي شود. پاس تماشايي پشت پاي مهدي عبدي نشان داد او استعداد و تكنيك الزم را دارد اما بايد به او فرصت داد. پرسپوليس وحيد اميري و هافبكهاي خوب و تكنيكي هم دارد و انشاءا... در ديدارهاي آينده با گلهاي خود به همه اين حرف و حديثها پايان خواهند داد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran