KHABAR VARZESHI

استقالليها:کاريميکنيم­بقيهتيمهاد­راهوازراحت­باشند

-

تمرینــات اســتقالل بعد از تعطیليروزج­معهازظهردی­روز درمجموعهور­زشينفتتهرا­نسراز سر گرفته شد و مهمترین جلسه تمرینياینت­یمبرايبازي­فردابرابر پیــکان بهشــمار ميرفت چون تمرین امروز کمتر از یک ســاعت خواهد بــود و به مــرور کارهاي تاکتیکي اختصــاص دارد. تمرین دیروز ساعت 0۳:۳1 استارت خورد ولي مربیان و تعدادي از بازیکنان قبل از ساعت ۳1 در این مجموعه حضور داشــتند و مهمترین بحث برگزاري جلســه با حضور حسین حسیني، محمدرشید مظاهري، ســعید عزیزیان، پرویز مظلومي و محمود فکري بود که ســرمربي آبيپوشــان بعــد از شــنیدن صحبتهاي دو طرف دستور صلح آنها را صادر کرد، البته او از قبل به صورتتلفنيب­اطرفینصحبت­هاي مفصلــي انجــام داده بــود چون مظاهريوحسی­نيخیليزودب­اهم صمیمي شــدند. هرچند احتمال دادهميشودا­ینصلحدایمي­نباشد چــون هیچکــدام از آنهــا تاب

نیمکتنشــی­ني براي هفتههاي متوالي را ندارد.

فرشید اســماعیلي که هفته گذشــته را به دلیل مصدومیت از دستدادهودر­تمریناتآبي­پوشان غایب بود، از دیروز در محل تمرین تیمش حاضر شد. هرچند احتمال حضور او در ترکیب اصلي این تیم دربازيدوشن­بهبسیارضعی­فاست. سیاوشیزدان­يمدافعغالب­امصدوم اســتقالل همچنان در کلینیک مشــغول فیزیوتراپـ­ـي و منتظر تشخیص و موافقت پزشکان برای تمریــن در زمین چمن اســت. سیاوش امیدوار است از اواخر آذر بتواند براي تیمش بازي کند.

استقالليها بعد از گرم کردن وانجامحرکا­تکششيونرمش­يبه دو تیم آبي و نارنجي تقسیم شده و بازي درونتیمي انجام دادند. آنالیز فیلم دو بازي گذشته پیکان براي مربیان اســتقالل چالشهایي را ایجاد کرده است. تارتار در جریان بازيها سیستم دفاعي پیکان را به سرعت تغییر داده است. او به ظاهر از ســه مدافع در ترکیب استفاده

ميکند ولي هنــگام دفاع عمال از روش 5-4-1 بهره ميبرد که این کار را براي گشودن دروازه این تیم بســیار ســخت ميکند. در بازي درونتیمــي دیروز اســتقالل به پاسهاي عمقي و فضاسازي براي شوتزني هافبکها تأکید شد تا در جریان بازي فردا آبيپوشان از چند ترفند براي رسیدن به گل استفاده کنند.

یعقوب نجفيجویبــ­اري از پیشکســوتا­ن کشــتي و مدیــر مجموعه ورزشي نفت تهرانسر در محل تمرین اســتقالل حاضر و با محمود فکري حسابي گرم گرفت. نجفيجویبار­ي نسبت دوري هم با علــي نظريجویبــ­اري، باجناق محمود فکري دارد و به ســرمربي استقاللگفت­هرکمکيازدس­تش بــر بیایــد بــراي مجموعه تحت مسئولیت او انجام خواهد داد.

در اواسط تمرین احمد مددي سرپرست باشگاه کنار دو همراه در محل تمرین استقالل حاضر شد و در پایــان تمرین نیز بــا بازیکنان صحبــت کرد. مــددي به صورت خصوصي با محمد نادري نیز کنار زمین گفتوگو داشت.

آخریــن جلســه تمرینــي استقالل براي بازي با پیکان ظهر امــروز برگزار ميشــود و محمود فکري بالفاصله پس از پایان تمرین بــه ســازمان لیگ مــيرود تا در کنفرانس خبري بازي فردا شرکت کند. ســایر مربیان و بازیکنان هم مستقیما به هتل ميروند تا در اردو باشند.فکريهمبعدا­زکنفرانسش به هتل ميرود.

جلسهکمیتها­نضباطيمحمو­دفکريروزدو­شنبهبرگزار خواهد شد و سرمربي استقالل باید پیرامون ماجراهاي رخداده در جدال مقابل فوالد و فیلمي که از او در فضاي مجازي پخش شده، توضیح بدهد. در این میان باشگاه اســتقالل سرمربي خود را تنها نگذاشته و طي روزهاي گذشــته به دنبال تهیه یک الیحه دفاعیه مناسب بوده است. آنها همچنین قصد دارند یکي از وکالي باشگاه را نیز همراه فکري راهي کمیته انضباطي کنند و عالوه بر آن فیلمهایي که از توهین برخي نیمکتنشینا­ن فوالد در اختیار دارند را نیز در صورت لزوم به رؤیت مسئوالن رکنقضایيفو­تبالکشوربر­سانند.البتهباوجو­دهمهاین اقدامات، احتمال اینکه محمود فکري یک جلســه از همراهي آبيپوشــان محروم شود، اصال کم نیست ولي

جالب است بدانید این مسئله انگیزه استقالليها براي دفاع از او را به هیچ عنوان کاهش نداده اســت. مقامات باشگاه مدعياند تا آخرین لحظه براي دفاع از سرمربي خود کنار او قرار خواهند داشت و حتي اگر فکري محروم شود باز هم انگیزه آنها کاهش پیدا نميکند چون عالوه بر بحث دفاع از سرمربي، آنها اتفاقاتي را هنگام جدال با فوالد در ورزشــگاه دیدنــد که اصال زیبنــده فوتبال جوانمردانه نبود (البته براساس ادعاي استقالليها) به همین خاطر ميخواهند مدارک و شــواهد را در اختیار فدراسیون قرار بدهند تا حداقل شرایط به گونهاي فراهم شــود که بقیه تیمها هنگام سفر به اهواز براي جدال با فوالد در داخل اســتادیوم آرامش داشــته باشــند و تمرکزشان با شیوههاي عجیب و غریب بر هم زده نشود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran