KHABAR VARZESHI

قايدیبهتري­نپاسور،كنعانیزادگ­انبهترينقط­عكن!

آمار‌جالب‌ازب‌ازيکنان‌موفق‌لیگ

-

بيست و چهارمين ســال تولد خبرورزشي را تبريك عرض ميكنم. امانتداري و صداقت قلم شما مرا عاشق خبر ورزشي كرد. بدون شما هرگز روزم را به پايان نميبرم. خداقوتخسته­نباشيد. علياصغري(قزوين)

آنقدرروزها­يخوبدرفوتب­المليمونند­يديم!باخودمميگم­كاشهميشههش­ت آذر سال هزار و سيصد و هفتاد و شش بازي برگشت ايران و استراليا و صعود تاريخي ايران به جام جهاني و حماسه ملبورن با گل خداداد و گزارش احساسي خياباني بود.

كامران طور سوادكوهي (كرج) كادر فني و گلمحمدي بايد براي گزينش نعمتي و بشــار رســن تأمل كنند چون امتياز هفتههايآغا­زليگعالوهب­رصدرنشيني،ديگرمدعيان­رابهلحاظرو­حيدچارتضعي­فميكند. اين مهم انتخاب زننده ضربه پنالتي را مشخص و توجه به جزئيات را ميرساند. از تبحر فردي گرفته تا ميزان خستگي در بازي و توان روحي الزم. شهرادحافظي(تهران)

اصوالً در ايران اگر هر تهديدي مربوط به اســتعفا و كنارهگيري ديديد، نه تنها باور نكنيد بلكه مطمئن شويد طرف دارد با دست پس ميزند كه با پا پيش بكشد. باز هم تأكيد ميشود اگر دوستان در ذوبآهن خيلي ميل دارند در ليگ برتر نباشند، فقط كافي است تا آخر فصل دندان روي جگر بگذارند و با اين اوضاع مديريتي و فني قطعاً بهمرادشانم­يرسند. بهزادوكيلي(شهسوار)

آقاي هاشــميان شما كه براي عدم انتخاب وريا غفوري كه در بهترين شرايط است اسكوچيچ را كه براي رسيدن به نيمكت تيم ملي نفت را رها كرد مقايسه او با يكي از بهترين مربيان دنيا شكبرانگيزه. لطفا توجيهگر عملكرد اشتباهات ديگران نباشيم.

محمد برزكار (آبادان) دوستاني كه خطاي آشكار گلر مسجدسليمان روي بشار رسن را پنالتي نميدانند، بهتر اســت از تماشــا و هواداري فوتبال اســتعفا دهند! باور كنيد اين عزيزان اگر در فدراسيون فوتبال صاحب پست و مقام بودند، قانوني را به تصويب ميرساندند كه به موجب آن هيچ داوري حق ندارد تحت هيچ شرايطي براي پرسپوليس پنالتي بگيرد! متأســفانه همه پيامهاي اين افراد، مغرضانه و تنها براساس حسد و كينه است. حاال خندهدارترا­ينكهپنالتي­موردبحثتبد­يلبهگلهمنش­دهوروينتيج­هنهاييتأثي­رگذار نبوده! مازيارطهما­سبي(تهران)

بعــد از چهــار فصل متوالي ليگ كه بــا بزك قانونمداري و در اصل ســليقهاي با هيجانسازيه­ايكاذبوتوه­ينبهشعورمي­ليونهانفرس­پريشدهدرپن­جمينفصل از همان ابتدا با سونامي تقسيم امتيازات ناعادالنه مواجهيم، مشابه چنين شاهكاري درفوتبالكد­امكشورقابل­رؤيتاست؟! پدارمخبازي­ان(رشت)

در بازي ذوبآهن با پيكان مشخص شد تهديد ذوبآهن در ادامه ندادن بازيهاي ليگ بيستم جواب داد و داور به طور غيرقانوني نظر خود را به نفع ذوبآهن تغيير داد و3امتيازشي­رينراازپيك­انگرفت. مائدهشكري(تهران)

بعضي از دوستان استقاللي از كارشناسان داوري هم زدند جلو و گرفتن پاي رسن توسط دروازهبان نفت مسجدسليمان را خطا ندانسته و حكم داور را مهندسي! تلقي كردهاند و تازه، ميگن به خاطر تعصب به شعورمون توهين نكنيم! واقعاً اين قضاوت. هاي كور و متعصبانه توهين به شعور خودشان نيست؟! حميد رفيعزاده (تهران)

آقايان نبي و اصفهانيان دو بازنشسته همهكاره فدراسيون فوتبال كه با مديريت خود تيمهاراناب­ودميكنندبا­انتخابداور­انكمتجربهب­اعثضايعشدن­حقتيمهاميش­وند. آيا بعد از بازيها كار قضاوت داوران را ارزشــيابي ميكنند؟ چرا از داوران خوب براي كميته استفاده نميكنند؟ جناب اصفهاني خودكامگي را كنار بگذار.

عليمحمدكري­مي(مسجدسليمان) اتحاد رمز پيروزي استقالله. اميدوارم همه يكدل باشند، دود اختالفات به چشم تيم ميرود.بيچارههواد­اراستقالل. عظيمبابازا­ده(تهران)

برد تيم محبوبم اســتقالل را به تمام هواداران خونگرم و متين اســتقالل تبريك ميگويم. پرهامتشكري(املش)

دوست عزيز كه پنالتي پرسپوليس رو نادرست ميدوني، پنالتيهاي قايدي رو كه فراموش نكردهاي. با كوچكترين برخورد ســرنگون ميشد و داور پنالتي ميگرفت تا جايي كه صداي تيمها دراومد. نمونهاش بازي با سپاهان كه به جاي دادن دو كارت زرد و اخراج قايدي داور يك پنالتي و يك خطا كه اون هم تبديل به گل شد و به راحتي سر سپاهان قلعهنويي بريده شد و شما حالش رو برديد. حسن ساالري (شيراز)

رشيد مظاهري در بازي استقالل و ماشينسازي نشان داد يك دروازهبان ششدانگ است و مسلط به جايگيري درست و مواظب چهارگوشه دروازه است. گل زدن به اين دروازهبانا­گردفاعخوبي­استقاللداش­تهباشد،بسيارسختخو­اهدبود.محمودفكري بايد دقيقا به حاشيهاي كه حسيني در تمرين گلرها ايجاد كرده و ناراحتي مظاهري را فراهم نموده، ورود كند. چرا كسي از دستياران روز تعطيل نبوده تا از حرفهاي مفت حسينيجلوگي­ريكند؟ احمدوطنپرس­ت(تهران)

اگرفوتبالي­ستي،بازيكن-مربيباشهوط­يبازيبهخاط­راعتراض،داورمربي-بازيكن رو اخراج كند آيا به عنوان مربي زمين فوتبال را بايد ترك كند و به عنوان بازيكن بايد داخلزمينبم­اند؟ روحا...بذرافشان(محمودآباد) خبرورزشي: پست فرد اصال مهم نيست. ممكن است كسي۰۱ عنوان در تيمي داشته باشد اما وقتي كارت قرمز گرفت، بايد زمين را ترك كند و به رختكن برود. ديگوآرامبخ­واب،ايتكستارهد­نيايفوتبال­وقرن.توهيچوقتفر­اموشنميشوي.

رضا اسدي (شيراز) آقاي گلمحمدي اگر يكي از تيمهاي سرعتي ژاپن يا كرهجنوبي به فينال برسد باز هم با همان تركيب دفاعي كه مقابل تيم نفت مسجدسليمان چيديد بازي ميكنيد؟! چرا از اميد عاليشاه كه بازيكني سرعتي و نفوذي است و۰9 دقيقه در بازي ميجنگد استفاده نميكنيد؟! لجبازي را كنار بگذاريد. محمدقليسرا­فراز(بندرتركمن)

از شروع تشكيل تيمهاي فوتبال در ايران چند هزار فوتباليست قابل در كشورمان وجود داشــتند اما از ميان آنها شايد سي يا چهل نفر توانستن در جايگاه مربي موفق عمل كنند. عليرغم احترام به آقاي منصوريان فكر ميكنم ايشون هيچگونه سنخيتي بادنيايمرب­يگريندارند. منوچهرقاسم­زاده(تهران)

باقدرتوحما­يتپيشكسوتا­نوهواداران­واتحادوهمد­ليوتعصبباز­يكنانباغير­ت پرســپوليس تالش چند سال اخير به نتيجه ميرســد و 29 آذر به قله افتخار آسيا ميرسيموقهر­مانآسيامیش­ويم. هاديوفادار(قم)

آقاي پيرواني شما كه ادعاي اخالق و حق را داريد، پس چرا هر روز نيم ساعت تمرين پنالتي گرفتن و دايو زدن انجام ميدهيد و داوران را فريب ميدهيد تا امتياز بگيريد؟

علي ويسي (شيراز) تنهامشكلپر­سپوليسنداش­تنمديرعامل­دلسوزوكارآ­مدويكمهاجم­تمامكننده و با عيار باالست! طارمي و عليپور و عيسي آلكثير و مهدي ترابيها كجايند؟!

مسعود وفادار (قم) پرســپوليس با اين اوضاع و احوال چطور ميخواهد جلوي تيم شرق آسيا قهرمان شود؟ من يكي از طرفداران پروپا قرص تيم پرسپوليس هستم. اينكه نشد بازي كردن، صدرحمتبهتي­مهايدستچند­م. محمداحمدي(اصفهان)

سالم و احترام به آقاي منصوريان، بايد بگويم اين تيم (تراكتور) بدترين و ضعيفترين تيم حداقل ده سال اخير اين باشگاه بزرگ است. شك نكنيد اگر تراكتور با اين روش و به اين منوال ادامه دهد، ســال آينده در ليگ يك خواهد بود و بس و بهتر است از ليگ آسيا كنار بكشد تا الاقل آبرويش حفظ ميشود. همه از تراكتور بهتر بازي ميكنند، در داشتن اسم و رسم اوليم وليدرعملود­ربازيگرفتن­وبازيكردنو­اويال. احدعسگري(تبريز)

به نظرم اين محبويت و دوستداشتني شدن و افتخار سرنوشت همه آنهايي است كه زندگيشــان و توانمنديها­يشــان به ضعيفترين مردم روي زمين خوشحالي ميبخشند. مارادونا هنوز زنده است لطفا مارادونا را به موزه نسپاريد.

فيروز گندابي (خرمآباد) سالم خدمت عزيزان خبرنويس، متأسفانه درج اطالعات غلط در حال تبديل شدن به بدعت اســت. روز شــنبه 8 آذر صفحه 4 در قسمت فركانس قرمز، مهدي ترابي را بازيكن تيم الريان درج كرديد. درحالي كه ايشان عضو تيم العربي ميباشد. لطفا دقت فرماييد. عليرضامهدي­نژاد(دماوند) خبرورزشي: از توجــه و پيگيري شما متشكريم. ضمن پوزش تالش ميكنيم اين اشتباهات تكرار نشود.

هوادار محترم گيالني كه مدعي هستيد به خاطر تعصب و رنگ به شعورمان توهين نكنيم و پنالتي پرسپوليس اشتباه بود پس فوتبال ما مهندسي شده است. مطابق نظر تمام كارشناسان تاكيد ميكنم كارشناسان نه متوهمان، پنالتي كام ًال صحيح بود، هر چند هواداران اســتقالل سعودي در قضيه آلكثير با رفتارشان آبروي كشور را به باد دادند،آبرويليگكه­چيزينيست. هاديموالبي­گي(همدان)

به اميد برد تيم محبوبم پرسپوليس مقابل شهرخودرو.

ميالداسميه(شهريار) بهاميدبردت­يمپيكانمقا­بلاستقالل. انورلطفي(تكاب) بهتر بود خبر عزيز به يادآوري نوستالوژي مثبتي نسبت به روابط استاد كيروش و مارادونا ميپرداخت، همان پرتغالي دوستداشــت­ني كه در تالش اعتالي فوتبال ما يكتنهمقابل­مافيايفاسد­فوتبالايرا­نايستادومن­شااعتباربخ­شيدرمقطعيا­زتاريخ فوتبالمانب­ود. خسروكاويان(گيالن)

به نظرم بهترين ســهگانهاي كه ديدهام سهگانه كريم، دايي و خداداد روي گل دوم ايرانبهاست­راليابود. اميرعليكري­مي(تهران)

در وصف بزرگي و مظلوميت پرسپوليس همين بس كه وقتي به اوج ميرسند، آن را ترك ميكنند و وقتي فوتبالشــا­ن در كشورهاي درجه 2 و 3 اروپايي و قطر نابود ميشود،بهآنبرميگر­دندتادوبار­هبهاوجبرسن­د. ناصرمرادي(تهران)

در ادامه خيانتكاريه­اي سازمان ليگ اينكه در برنامه ابتدايي سازمان ليگ قرار بود پرسپوليس 4۱ آذر با ذوبآهن و ۱2 آذر با سپاهان بازي كند اما با تعويق ليگ كاري كه ســازمان ليگ انجام داد اين بود كه بازيها را فشردهتر كرد به گونهاي كه عمال در تعداد بازي پرسپوليس قبل از فينال اتفاقي نيفتاد و مجددا مانند برنامه قبل تنها بازي سپاهان عقب افتاده است. در نتيجه پرسپوليس بايد ۱2 آذر با ذوبآهن بازي كند و بازي ســپاهان به 27 آذر منتقل شده كه با تاريخ قبلي هم لغو آن قطعي بود. آقايان معلوم نيست چگونه اين همه حسادت را در خود جمع كردهاند؟ آيا ميدانند در صورت حتي يك تست كرونا در بازي ذوبآهن كل فينال لغو ميشود و نماينده شرق به عنوان قهرماناعال­مميشود؟ سعيدترابيا­ن(اصفهان)

عجيب اما واقعي، فكري يك جلسه محروم شد! يعني كميته انضباطي بابت فحاشي به سرتاپاي تيم فوالد حتي از حداقل جريمه قانوني هم كمتر سرمربي استقالل رو محروم كرد چون اگر داور فحاشي رو شنيده بود هم كارت قرمز ميگرفت هم يك جلسه محروم ميشد! صبا طاهري (همدان) در حالی كه از امروز هفته چهارم ليگ برتر اســتارت میخورد، ولی جالب است بدانيد در هفته سوم ليگ برتر، مهدی قايدی مهاجم استقالل با 6 پاس كليدی يكی از بهترينها بود. قايدی كه فصل گذشته با 8 پاس گل بهترين پاسور ليگ بود، در اين فصل يك پاس گل داده و ظاهرا باز هم در اين فصل يكی از بهترين پاسورهای ليگ خواهد بود. اما اگر بخواهيم به پاس صحيح بازيكنان اشارهای داشته باشيم، مسعود ريگی هافبك دفاعی استقالل به همراه محمدحسين كنعانیزادگ­ان مدافع پرسپوليس با97 پاس صحيح در هفتهسوم،آماربسيارخ­وبیراازخود­برجایگذاشت­هاند.البتهكنعان­یزادگان جداازپاسصح­يح،آمارقطعپاس­اونيزعالیا­ست.اوبههمراهف­ريبرزگرامی مدافع تيم ســايپا با 7 قطع پاس در صدر آمار هفته سوم ليگ برتر هستند ولی اگر دفع توپ را هم حساب كنيم، بدون شك فريبرز گرامی با 3۱ دفع توپ ركورد جالبی را به نام خود ثبت كرده است.

در تكل موفق، بازيكنان در هفته ســوم آمار پايينــی را از خود به جا گذاشــتهان­د و فقط روزبه شاهعليدوسـ­ـت، هافبك نســاجی مازندران و اميرحسين كريمی هافبك شهر خودرو موفق عمل كردند و با 5 تكل موفق

ركورددار هســتند. محمد نادری مدافع چپ تيم استقالل، تكنيكیترين بازيكن هفته سوم بود. او با 6 دريبل موفق و عبور از بازيكن مستقيم خود، تكنيكیترين بازيكن بود. اين آمار برای يك مدافع چپ بینظير است.

جالبترين آمار موفق در نبرد هوايی بود. جايی كه مهاجم جوان تيم نفت مســجد سليمان با 9 نبرد هوايی موفق باالتر از همه سرزنهای ليگ قرار گرفت. او در ديدار مقابل پرسپوليس روز خوبی را پشت سر گذاشت.

بهترينهای آماری هفته سوم پاس كليدی: مهدی قايدی (استقالل)؛ 6 پاس پاس صحيح: مســعود ريگی (اســتقالل) و محمدحسين كنعانیزادگ­ان (پرسپوليس)؛ 79 پاس قطع پــاس: فريبرز گرامی (ســايپا) و محمدحســين كنعانــیزا­دگان (پرسپوليس)؛ 7 بار دفع توپ: فريبرز گرامی (سايپا)؛ 3۱ بار تكل موفــق: روزبه شاهعليدوسـ­ـت (نســاجی) و اميرحســين كريمی (شهرخودرو)؛ 5 بار دريبل موفق: محمد نادری (استقالل)؛ 6 بار نبرد هوايی موفق: ساسان حسينی (نفت مسجدسليمان)؛ 9 بار

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran