KHABAR VARZESHI

اسماعیلي هافبك روز مبادا؟

-

فرشيد اسماعيلي در تمرين روز شنبه استقالل شركت كرد و با قدرت در كنار ديگر همتيميهايش به انجام كار با توپ و تمرينات قدرتي پرداخت. او از سوي كادر پزشكي تيم استقالل مجوز بازي هم دارد ولي روز گذشته از اردوي تيم استقالل خبردار شديم كه محمود فكري براي بازي دادن به اين هافبك بازيساز اصراري ندارد و تصميم گرفته با توجه به وضعيت ديدار با پيكان و احتماال زمين لغزنده بازي در اين باره ريسك نكند. البته تا دقيقه 90 مشخص نيست كه او در تصميمش پايدار بماند و اين احتمال هست كه فرشيد اسماعيلي در ليست بازيكناني كه براي اين ديدار به اردو ميروند حضور داشته باشد اما از كادر فني استقالل شنيديم كه او فع ًال در نظر دارد روي اين بازيكن ريسك نكند تا او را براي بازي بعدي روبهروي صنعت نفت آبادان در اختيار داشته باشد. شايد هم با گره خوردن بازي فرشيد اسماعيلي در دقايقي از ديدار با پيكان به ميدان برود. آنچه فع ًال از صحبتهاي فكري با كادر فنياش مشخص است اينكه قصد دارد او را براي وقت مبادا حفظ كند. كميته انضباطي فدراسيون فوتبال محمود فكري را بابت حرفهايي كه پــس از پايان جدال مقابل فوالد خوزستان زد، يك جلسه از همراهي استقالل محروم كرده تا آبيپوشــان پايتخت اولين چالش خود با اين كميته را احســاس كنند. البته استقالل طي سه دهه اخير با مشــكل محروميت بيگانه نبودهاند و محروم شــدن مربيان و بازيكنان كليــدياش گاهي اوقات لطمات بزرگي به اين تيم وارد كرده است حاال به بهانه محروم شدن سرمربي آبيپوشان بد نيست نگاهي به گذشتهانداخ­تهومحروميت­هايتاريخيم­جموعهآبي را به اتفاق همديگر مرور كنيم.

كتككاريتار­يخي جدال استقالل و پرسپوليس در زمستان سال۳7 نيمه تمامماندوز­مينچمنورزش­گاهآزاديتب­ديلبهمحلي براي كتككاري شد. درگيري شديد مجتبي محرمي با امير قلعهنويي در ميانه ميدان پاي افراد ديگري را نيز به ميان كشــيد تا در نهايت مسابقه نيمهتمام بماند و كميته انضباطي فدراسيون كه آن زمان اميرحسين فتحي، مديرعامل اسبق باشگاه استقالل رياستش را برعهده داشــت، حكم به پيروزي انضباطی ۳ بر صفر آبيهــا بدهد. تعداد زيادي از بازيكنان پرســپوليس محروم شدند ولي استقالليها نيز بينصيب نماندند و عالوه بر قلعهنويي، صــادق ورمزيار و همين محمود فكــري نيز هر كدام 6 ماه از حضور در ميادين فوتبال محروم شدند.

بالژويچ، ناجي برومند دربي پايتخت در دي ماه ســال 79 نيز به محلي براي نمايــش تواناييهاي رزمي چند بازيكن بدل شــد. درگيري شــديد فيزيكي پرويز برومند با پايان رأفت موجبشدتاسن­گربانمليپو­شاستقاللبا­محروميت سنگيني مواجه شــود ولي شانس بزرگ پرويز در آن مقطع اين بود كه ميروسالو بالژويچ تازه هدايت تيم

ملي كشورمان را برعهده گرفته بود و از سبك كار اين دروازهبان خوشش ميآمد به همين خاطر مدتي پس از سپري شدن دوران محروميت برومند، وساطت كرد تا اين دروازهبان بخشيده شود.

محروميتعجي­ب اســتقالل در بهار سال 74 نيز با محروميت سنگين و عجيبيكيازب­ازيكنانخود­مواجهشد.پسازبرگزار­ي هفته اول ليگ آزادگان آن ســال، فدراسيون فوتبال اعالم كرد مدارك داريوش يزدي براي قرار گرفتن در تركيبآبيها­كاملنبودهو­بههمينخاطر­نتيجهبازي استقالل - برق شيراز، ۳- صفر به سود شيرازيها تمام ميشود(جالباينكها­ستقاللآنبا­زيراباحساب­يك بر صفر واگذار كرده بود) و يزدي هم تا پايان نيمفصل اول حق همراهي استقالل تهران را نداشت.

محروم قبل از مسافرت صمد مرفاوي مربي كنوني اســتقالل نيز از جمله افرادياستك­هقبالطعمتل­خمحروميترا­چشيده است. در اواسط فصل 88-89 مرفاوي كه آن زمان دســتيار اول امير قلعهنويي بود، به دليل اعتراض شديد به داور از ميدان اخراج شد و كميته انضباطي همبراياومح­روميتدرنظر­گرفتوليجال­باست بدانيددوره­كوتاهمحروم­يتاينمربيد­قيقابازمان سفرش به عربستان براي به جا آوردن حج واجب همزمان شــد و خاطره خوبي از آن ماجرا در ذهن آقاصمد نقش بسته است.

جنجال خرمگاه و الهامي در جريان بازي استقالل و صباي قم كه آذرماه سال 95 برگزار شــد، كار محمد خرمگاه، دستيار اول عليرضا منصوريان با ساكت الهامي كه در آن مقطع جزو كادر فني صبا بود به درگيري در كنار زمين كشيد و همين مسئلهموجبش­دكميتهانضب­اطيهردونفر­رامحروم كند. نكته جالب توجه در مورد آن ماجرا اينكه چند روز

پس از درگيري فوق، هنگام برگزاري جدال استقالل - نفت تهران در چارچوب جامحذفي نيز مشــكالتي ايجاد شــد و نزديك بود تعدادي از مربيان استقالل محروم شوند.

ماجراهايپر­سروصدايمجي­دي فرهــاد مجيدي نيــز از جملــه افرادي اســت كه محروميتهاي­بسيارپرسرو­صداييدراست­قاللداشته اســت. فرهاد در پاييز سال 78 هنگامي كه جوان اول اســتقالل محســوب ميشــد در جريــان بــازي فراموشنشدن­ياينتيممقا­بلفجرسپاسي­درورزشگاه حافظيه شيراز يكي از عوامل به جنجال كشيده شدن آنمسابقهمع­رفيشدهوچند­ماهازهمراه­يآبيپوشان محروم شد. البته در آن زمان قوانين به گونهاي بود كه بازيكنان محروم شده، ميتوانستند در خارج از ايران فوتبــال بازي كنند به همين خاطر مجيدي چند روز پس از محروميت راهي اتريش شد تا پيراهن راپيدوين را بر تن كند!

فرهــاد همين چند ماه قبل نيز مجددا در معيت استقاللمحر­ومشد.اعتراضاتشد­يداوبهداور­مسابقه در جريان بازي با فوالد موجب اخراج اين مربي از كنار زمين شــد و پس از آن هم متن بســيار تندي توسط مجيدي در فضاي مجازي انتشــار يافت تا در نهايت زمينه براي محروميت يك جلســهاي سرمربي وقت استقالل فراهم شود.

دومينمحروم­يتفكري حكمكميتهان­ضباطيمبنيب­رمحروميتيك­جلسهاي محمودفكريد­رواقعدومين­محروميتاين­چهرهطي دوران حضورش در جمع اســتقاللي­ها محســوب ميشود. همانطور كه نوشتيم، فكري به دليل نقش داشــتن در جنجال دربي سال ۳7 به مدت شش ماه محروم شد و حاال هم به واسطه اتفاقات بازي با فوالد بايد يك مسابقه سكونشين شود.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran