KHABAR VARZESHI

کاراستقالل­هفتهبههفته­سختترميشود

بررسيبازيه­ايآيندهآبي­پوشان

-

استقالل مدل 99 تا اينجاي كار همراه تيم جديد فني توانســته برخالف چند فصــل اخير شــروعي اميدواركنن­دهتر (نســبت به فصول قبل) داشته باشد. با نگاهي گذرا به ســه ديدار قبلي اين تيم ميتوان دريافت غير از فوالد خوزستان كه جزو تيمهاي باالي جدولي در پايان ليگنوزدهمب­ود،اينتيمتوان­ستهدوتيم تقريبا معمولي ليگ برتري را شكســت بدهد. مس رفسنجان، حريف هفته اولي استقالل در گام نخست و كامال ناآشنا به جو ليگ برتر مغلوب اســتقالل شــد و ماشينسازي تبريز هم كه در فصل نقل و انتقاالت حتي براي كسب سهميه هم بسته نشــده اســت، در تهران مغلوب استقالل شد تا اين تيم با 6 امتياز فعال در رده دوم جدول قرار بگيرد.

فوالد واقعيت استقالل بود؟ همچنــان در صحبتهــاي برخي از پيشكسوتان استقالل درباره بازي اين تيم روبهروي فوالد به نكاتي در ارتباط با ضعف تاكتيكي و بيمسئوليتي برخي بازيكنــان و اشــتباهات كادر فني در تعويض و يا تعداد نفــرات درون زمين اشــاره ميشــود. آنها بر اين باورند كه استقالل در آن ديدار به خودش باخت نه به فوالد. با اين همه شكســت روبهروي

فوالد شايد هم اين زنگ خطر را داشت كهاستقاللم­حمودفكريتا­برويارويي با تيمهاي باالي جدولي را ندارد.

هفته چهارم؛ پيكان اســتقالل در گام چهارم اين فصل بايد به ديدار پيكان برود. تيمي كه با نظر عبدا... ويسي بسته شده ولي مهدي تارتار آن را تمرين ميدهد. بعــد از باخت تراكتور به سپاهان اين شايعه جدي درباره نقل مكان تارتــار از پيــكان به تبريز هــم به گوش ميرسد و اگر اين اتفاق هم نيفتد، باز هم ميتوان گفت اســتقالل تــا حدودي به حريفي جديتر از قبليها رســيده است. تيمي كه شهرخودرو را شكست داده و با ذوبآهن مســاوي كرده و هفته به هفته بهترميشود.

هفته پنجم؛ صنعت نفت آبادان حريــف پنجم اســتقالل در اين فصل صنعتنفتآبا­داناست.تيميكهفعال­با تفاضلگلكمت­ردرردهدهما­يستادهولي ثابت كرده حريفي چغر است كه توانايي يقهگيري از همه تيمها را دارد. اين بازي هــم در تهران برگزار ميشــود و اين به اســتقالل كمك ميكند براي سومين هفته متوالي از تهران بيرون نرود. ضمن اينكه با ســرد شدن هوا اين تيم جنوبي بايد در شرايطي كه كمتر با آن آشناست،

روبهروي استقالل صفآرايي كند اما با نگاهي به ســابقه ديدارهاي اســتقالل روبهروي اين تيم ميتوان دريافت نفت آبادان كه از نظــر امتيازي با تيم هفتم جدول برابر است و تنها 2 امتياز كمتر از اســتقالل دارد، ميتوانــد كار را براي آبيپوشان سخت كند.

هفته ششم؛ شهرخودرو كســي نميتوانــد منكــر انگيزههاي ســيدمهدي رحمتي و تيم شهرخودرو براي ديدار با اســتقالل شود. يك بازي كامال انگيزشــي براي هر دو تيم. ضمن اينكه شهرخودرو در هفته ششم بايد در خانه پذيراي استقالليها باشد و اين هم كاررابرايا­ستقاللدشوا­رترميكند.جدا از اين موضوع نميتــوان از انگيزههاي بازيكنان اســتقالل براي ديــدار با تيم رحمتي هم غافل شــد. شايد اين ديدار سختترينباز­ياستقاللاز­ابتدايفصل تا آن هفته باشد.

هفته هفتم؛ ذوبآهن استقالل پس از سفر به مشهد يك بازي ديگر بيــرون از خانــه دارد. ديدار در اصفهان در سرماي اواخر آذر قطعا كار دشــواري خواهــد بود. گرچــه امروز ذوبآهن با ۳ امتياز و دو شكســت در نيمه پايينــي جدول اســت ولي اين احتمالزياد­استكهتيمرح­مانرضايي با بهرهگيــري از اضطــراب و احتياط احتمالي اســتقاللي­ها براي حضور در ديدارهفتهه­شتمروبهروي­پرسپوليس بتواند از اين تيــم امتياز بگيرد و حتي شايد كار براي گرفتن همان يك امتياز در اصفهان هم براي اســتقالل دشوار شود. چون بيشك آن ديدار براي آبيها تحت تأثير ديدار دربي خواهد بود.

هفتههشتم؛پرسپوليس شيب صعودي سخت شدن ديدارهاي استقالل در هفته هشــتم به اوج خود ميرسد.اينتيمبايد­درآنهفتهدر­خانه به ميدان برود ولــي رويارويي با رقيب سنتي و قهرمان 4 دوره اخير ليگ برتر در نوع خود فشار زيادي را بر اين تيم وارد ميكنــد. بــرد و باخــت در ديــدار با پرسپوليسبي­شازخيليمسا­بقاتديگر براي آبيها اهميت دارد. به ويژه محمود فكري كه نتيجه خوب يــا بد در دربي ميتواند در كار مربيگرياش تا پايان اين فصلتأثيرمس­تقيمداشتهب­اشد.استقالل در روزهايــي كه قطعا بــه هماهنگي بيشــتري هم دســت پيدا كرده، بايد روبهرويپرس­پوليسيبايس­تدكهازفينا­ل ليگ قهرمانان آســيا برگشــته است. ديداري كه نتيجهاش تحت هر شرايطي

روي بازي پرسپوليس تأثيرگذار خواهد بود. اگر پرسپوليس با قهرماني آسيا به دربي برسد به شدت باروحيه است و اگر بازنده باشد، براي جبران مافات هرآنچه در توان دارد را روبهروي استقالل هزينه ميكند. استقالل آخرين دربي را در جام حذفي با پنالتي برد.

هفته نهم؛ گلگهر سيرجان و قله اين مســير در تندترين قسمت شــيب خود به تيم اميــر قلعهنويي ميرسد؛گلگهرسيرجا­نكهدرابتدا­ي راهنشانداد­هحريفيگردن­كلفتبراي قدرتهــاي اول فوتبــال ايران اســت. اين ديدار جدا از فلســفه انگيزشــي براي هر دو مربي ميتواند تبديلبهيكي­ازسختتريند­يدارهاي استقالل باشد. محمود فكري كه خود روزي دســتيار اميــر قلعهنويــي در اســتقالل بوده، بايد روبهروي يكي از سرحالترينت­يمهاياينفص­لبايستد و از طرفي قلعهنويي هرگز دوست ندارد به شــاگردي كه هم در دوره بازي زير نظرش بوده و هم در دوره مربيگري به او كار ياد داده، امتياز بدهد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran