KHABAR VARZESHI

پرچم باسك بعد از ۰۲ سال در مادريد

-

اينهفتهنتي­جهايغيرقاب­لانتظاربرا­يرئالمادري­درقمخورد. شكست كهكشــانيه­ا مقابل آالوس آن هم در مادريد جزو نتايجي بود كه پيشبينيكنن­دگان سايتهاي شرطبندي را هم به اشتباه انداخت. حاال اوضاع رئال براي رسيدن به صدر جدول پيچيدهتر شد.

پرچم باسك بعد از ۰۲ سال در مادريد تيــم معمولي دپورتيوو آالوس هيچ رقمه قابل قياس با رئال پرهزينه نبود. تيمي كه تا قبل از بازي با رئال در رتبه پانزدهم جدول قرار داشت و موفقيتي در فصل جاري دشت نكرده بود كه بخواهد با آن طرفدارانش را اميدوار كند. با اين حال شانس و روزنه اميد۰۲ سال بعد از آخرين پيروزي بر رئال در سانتياگو برنابئو سراغشان آمد. اين برد پرچم باسك را بعد از ۰۲ سال ناكامي در برنابئو، در قلب مادريد به احتزاز درآورد.

راه صدر بسته شد درست در شــرايطي كه رئاليها بهترين فرصت را براي كم كــردن فاصله با صدر جدول داشــتند، باختي غيرمنتظره برايشان حاصل شــد. باختي كه حاال فاصله امتيازي با تيم صدرنشين را به عدد ۶ افزايش داده است. صدرنشيني كه نه بارسلونا است، نه اتلتيكوماد­ريد و نه حتي سويا. صدرنشين فعلي الليگا از سوسيهداد ميآيد...

غيبت راموس ظاهرا شوك غيبت راموس در خط دفاعي همچنان به رئال وارد ميشــود. پابلو ماچين سرمربي آالوس از همين ضعف استفاده كرد و تا دقيقه ۰۵ توانست تيمش را با ۲ گل از ميزبان پيش بيندازد. زيدان براي اينكه بخواهد جاي خالي راموس را پر كند، از ناچو مونرئال استفاده كرد كه عملكردش در حد و اندازههاي راموس نبود.

واران رهبر نيست از زمان خود زيدان كه جزو كادر مورينيو بود، به تيم اصلي راه پيــدا كــرد و زيرنظر خود زيــزو بيش از ۰۰۲ بــازي براي كهكشــانيه­ا انجام داد. انتظار ميرفت در نبود راموس اين رافائل واران باشد كه خط دفاع مادريديها را جمع و جور كند اما موفق نشــد به عنوان رهبر در قلب خط دفاعي تيم ظاهر شود. واران ۷۲ ســاله هر اندازه هم كه خوب باشد باز هم به وجود يك مدافع باتجربه و پخته كنارش نياز دارد.

بحران ناتمام آزار دو فصلي ميشود كه به رئال آمده اما تا االن دلگرمي خاصي به هواداران نداده است. مصدوميتهاي مكرر هم باعث شده حسابيروياع­صابهوادارا­نباشد.دراينبازيا­دنآزارموفق شدفقطيكشوت­بهسمتدرواز­هحريفبزند.تابلويتعوي­ض

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran