KHABAR VARZESHI

يخچاليستار­هنوظهوربسك­تبال

-

عادل مجللي قايقــران مليپوش گلســتاني كانو كانادايي، اين روزها حال و هواي ديگري دارد. او كه با تعطيلي ۸ ماهــه اردوها رنگ پارو و قايق را نديده بود، با اشــتياق بيشتري براي تمرين در اردوي تيم ملي به آب زده است. مجللي كه مدال برنز 500 متر جهانــي را در كارنامهاش دارد، خوشــحال اســت فدراســيون جهانــي آن را به رقابتهــاي انتخابي المپيك برگردانده؛ مادهاي خوشيمن براي او كه حاال پاروزني ايراني را به حضور در توكيو خوشبينتر كرده است.

500 متر هميشه برايم خوشيمن بوده او معتقد است برگشــت ماده 500 متر به مسابقات انتخابي انگيزهاش بيشتر كرده: «اينطور كه پيداست قرار است 500 متر كانو كانادايي را دوباره به مسابقات برگردانند كه من سابقه مدال و كاپ جهاني با ركورد عالي در سال 5۱0۲ پرتغال را دارم. در واقع 500 متر رشته تخصصي من است كه از قضا هميشه هــم برايم خوشيمن بوده و من در اين ماده جزو بهترينهاي

مبارزه مازيــار الهامي، فايتر سازمان 1)* در 00$ دوبــاره تكرار ميشود؛ 0۸ روز ديگر. كاپيتان سابق تيم ملي كاراته كه شنبهشب در مســابقات 00$ به مصافپاولبا­لروسيرفتبع­د از رأي داور بــه باخــت او، با اعتراضبهقض­اوتعجيبداو­ر، دوباره مسابقهاش هفته آينده تكرار ميشــود؛ آن هم براي كمربنــد قهرمانــي. الهامي ميخواهد كمربند قهرماني را برايايرانب­گيرد. مازيارازمب­ارزهپرحرفو­حديث شنبهشببگو. واقعا مبارزه عجيبي بود. البته من از همان لحظه به تصميم عجيب داور اعتــراض كــردم، مربــي و مديربرنامه­هايــم خيلــي جدي موضــوع را پيگيــري كردند و ما

ســايت فيبا به بهنام يخچالي، گارد تيم ملي بســكتبال لقب ستاره نوظهور ايران را داده اســت. مليپوش بسكتبال در بازي ايران مقابل عربستان با ۷۲ امتياز، 3 ريباند، ۹ پاس گل، ۴ توپربايي و تأثيرگذاري ۱3بهترينبا­زيكنزمينشد­تادركناردو­ايتراموسفي­ليپيني،محمد ابراهيم بحريني، براندون جاواتو اندونزيايي و عبدالرحمن سعد قطري پنج بازيكن برتر شود. فيبا از او به عنوان ستاره نوظهور ياد كرده است.

جهان بودهام. خيلي خوشــحالم كه قرار اســت اين ماده به مســابقات انتخابي و المپيك برگردد و اين خبر به من انگيزه خاصي داده است.»

اردوي انزلي امن و امان است مجلليازرون­دتمريناتشد­راردويانزل­يميگويد:«همهچيزامن و امان است. اردو از 5۲ آبان شروع شده و تا جمعه زير نظر اقليمي سرمربي تيم تمرين ميكنيم. اينجا كمترين تمرينمان ۲ جلسه در روز است و با اينكه آخرين اردوي ما اسفند سال قبل بود همه تمركزمان روي تمرينات كيلومتري است تا عقبماندگيم­ان جبران شــود. سرمربي تمرينات فشــردهتري برايمان دارد تا ســريعتر به آمادگي قبلي برســيم. قرار بود من قبل از اردو به بندرانزلي بيايم و تمرين كنم كه نشد و حاال تمرين در آب را در اردو شروع كردهام. شرايط تمريني هم خوباستوفضا­ياينجاطوري­است كــه ميتوانيــم كيلومترهــ­اي طوالنيتري پارو بزنيم.» اعتراضمان را همان لحظه نشان داديم و پيگيري هم كرديم.

خوشــبختان­ه اعتراض شما به قضاوت عجيب داور وارد بوده، نه؟ بله بازي صددرصد به خاطر اشتباه داوري تمام اعالم شــد. وقتي ما اعتــراض كرديم، خوشــبختان­ه اعتراض ما را مســئوالن برگزاري قبولكردندو­قراراستباز­يدوباره تكرار شــود. البته چون مسابقات تمام شــده، قرار اســت اين بازي دوباره بــراي كمربند قهرماني به زودي تكرار شود.

يعني شما با پاول بالروسي قرار استبرايكمر­بندقهرماني­دوباره مبارزهكنيد؟ بله، چون اشــتباه داوري خيلي فاحش بــود، البتــه ميزبان اين موضوع را پذيرفــت. بايد بگويم قانون مسابقه به اين شكل است، وقتيمبارزه­درخاكتمامم­يشود كه فايتر سطح هوشيارياش را از دستبدهداما­دراينمبارز­ه،وقتي مــن روي زمين بــودم و در واقع مبارزه به خاك كشيده شد، كامال هوشــيار بودم و در حال دفاع اما داورخيليسر­يعبازيراتم­امشده اعالمكرد،حاالطبقصحب­تهايي كه داشتيم قرار است 0۸ روز ديگر من با پاول دوبــاره براي كمربند قهرماني مبارزه كنم.

دليل تصميم اشتباه داوري چه بود؟ آنها به خوبي ميدانستند كه پاول درمبارزهسر­پاقطعاازمن­شكست ميخورد و براي همين تا مبارره به خاك كشيده شد، سريع حريفم را برنده كردند، ولــي اين تصميم برخالف قانون مســابقات است، چوناينتصمي­مزمانيبايد­گرفته شود كه فايتر سطح هوشياري را از دســت داده باشــد اما من كامال هوشيار بودم و در حال دفاع. به هر حال من همه آنها را با كريخواني از قبل هوشــيار كرده بودم و آنها دوســت نداشــتند چهارميــن پيروزي را در اين سازمان بگيرم.

بااينحســا­بماهمچنانب­ايد منتظركمربن­دقهرمانيبا­شيم؟ من همه تــالش را ميكنم تا به حقم برســم. كميتــه داوران به اعتراض ما رســيدگي كرد و اين بازي 0۸ روز ديگر تكرار ميشود. مــن از قبل گفته بــودم و باز هم ميگويم، كمربند قهرماني را به ايران ميآورم.

هيچ برخوردي در كمپ نداريم به گفته قايقران مليپوش، اردونشــين­ان به خاطر كرونا از اردو خارج نميشــوند و هيچ برخوردي هم با يكديگر ندارند: «ما در هتل اســكان داريم، هر كــدام از بچهها يك اتــاق جدا دارد و پروتكلهاهم­كاملرعايتم­يشود.اينجافقطبه­تمرينميروي­م وبعدبهاتاق­هايمانبرمي­گرديم،بدونهيچبرخ­ورديباهم،حتي از كمــپ هم بيرون نميرويــم و در آب هم خود به خود فاصله اجتماعيبهخ­اطرعدمبرخو­ردقايقهابا­همرعايتميش­ود.البته چندنفرازبچ­ههادرتهران­تمرينميكنن­دوبهاينارد­ونرسيدند و عرفان زندهپي و محمدنبي رضايي هم در بابلســر هســتند و يكســري از مليپوشــان هم اهل انزلياند كه بعد از تمرين به خانههايشان ميروند و با اين شرايط تراكمي در اردو نداريم.»

سهميه المپيك آبهاي آرام اصال راحت نيست او ســهميه آبهاي آرام را سخت ميداند: «هيچ وقت تصاحب سهميهدرآبه­ايآرامراحت­نبوده.حاالكروناه­مكارراسختت­ر كردهاست.البتهگرفتن­سهميهدرقهر­مانيجهانرا­حتتراست، تيم ملي بسكتبال امروز در آخرين بازي پنجره دوم انتخابي كاپ آسيا و جــدال با ســوريه بــراي صعود ميجنگــد. شــاگردان مهــران شــاهينطبع بعد از برد ‪۴6 ۱۷-‬ مقابل عربستان ساعت ۱6:30 به وقت ايران برابر سوريه صفآرايي ميكنند، تيمي كه۲۷-۹۷ مغلوب قطريهاي ميزبان شــد اما همين تيــم با تغييراتي كه در كادر فني و بازيكنان تابعهاش داده كار را براي قطر و ايران ســخت كرده اســت. سوريه با جذب جو سالرنو، سرمربي آمريكايي؛ بازيكــن تبعهاي به نام جرج ارلكل را به تركيبش اضافه كرده كه در مسابقه برابر قطريها در 36 دقيقه حضورش 35 امتياز گرفت و بهترين بازيكن ميدان شد.

بازيكنيكهم­حمدجمشيدي، كاپيتــان تيــم ملي ايــران آن را تعيينكننــ­ده ميدانــد: «بازي سختيمقابلس­وريهداريم.جرجدر بازي با قطــر نشــان داد بازيكن تعيينكننده­اي اســت. قطريها

چراكه در مسابقات انتخابي آسيا فقط تك قايق يا همان نفر اول سهميه ميگيرد كه با رقابت زياد كار خيلي سختي ميشود.»

نميدانم در ليگ هستم يا نه مليپــوش كانو كانادايي هنوز نميداند در ليگ برتر آبهاي آرامپارومي­زنديانه:«پيشنهاداتي­برايليگبرت­رداشتهامول­ي هدفومسيرمب­هخاطرانتخا­بيالمپيكوم­سابقاتسالآ­ينده طوري اســت كه فكر نكنــم بتوانم در ليگ شــركت كنم. نميخواهمسي­كلتمريناتم­بههمبريزد،وليشايدهمب­هخاطر محك خودم در ليگ پارو بزنم.»

پخش زنده مسابقات بر قراردادها بيتأثير نيست به گفته مجللي احتمال پخش زنده مسابقات اين دوره ليگ برتر آبهاي آرام وجود دارد: «از قراردادهاي اين دوره خبري ندارم ولي قبال قراردادها با وضعيت معيشت و دالر آن زمان خوب بود. سهرابيان رئيس فدراسيون چند روز پيش صحبتهايي كرد و گفت شايد مســابقات ليگ پخش زنده شــود كه اين خود بر قراردادها بيتأثير نيست.»

شــانس آوردند كه پيــروز ميدان شــدند. ما هم بايد بهترين بازي را داشــته باشــيم تا با دو پيروزي و قطعيت صعود بــه نيمه نهايي به تهران برگرديم.»

هــر چند تيم ملــي به خاطر دوري ۸ ماهه از شــرايط مسابقه مقابل عربستان ناهماهنگ بود اما كاپيتان تيم ملي معتقد است: «در تيم ما كســاني بودند كه فقط يك بازي در ليگ انجام دادند و تعدادي هم در اين ۸ ماهه كرونا اصال بازي نكردند، پس طبيعــي بود كه اول بازي كمي ناهماهنگ باشيم ولي بعد با برگشــت به كاراكتر اصلي، بــازي بهتري انجــام داده و پيروز شديم، البته ناديده هم نبايد گرفت عربستانيها­خيليتيمخوب­يبودند و هــر دو حريــف مــا بازيهاي دوســتانها­ي داشــتند. تيم ملي بسكتبال به شرط كسب دو امتياز بــازي هشــت امتيازي شــده و صعــودش را به مرحله نهايي كاپ آسيا قطعي ميكند.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran